Shazam je konečne v zisku. Po miliarde stiahnutí
Aplikácia Shazam je v zisku, oznámil to CEO firmy Shazam Entertaitment Ltd. Shazam je známa aplikácia na rozpoznávanie názvu práve prehrávanej skladby a určenie jej interpréta. Aktuálne má táto aplikácia miliardu stiahnutí.
Jej zisk pochádza z toho, že ľudia si po rozpoznaní hudobného diela môžu túto pesničku kúpiť. Shazam ich totiž smeruje na predajne ako sú Apple Music alebo Spotify. Aktuálne takto k predajcom hudby smeruje 1 milión odkazov denne v rámci celého sveta.
To by však nestačilo, Shazam musí mať aj iné zdroje príjmu. A práve tieto rozhodli o tom, že Shazam je aktuálne na konci dňa v zisku. Reklama sa zobrazuje pri každom spustení aplikácie a jej cielenie je tak dobré, že sa to reklamným partnerom dlhodobo vyplatí. Na reklame tak zarába Shazam podstatne viac ako na klikoch na predajcov hudby.
Ročný obrat firmy sa v súčasnosti blíži k miliarde dolárov. Shazam výrazne investuje do sociálnych médií a tak sa stáva veľmi populárnou aplikáciou, jej investície smerujú aj do podpory samotných umelcov. Konkurencia v tejto oblasti však veľmi rýchlo napreduje. Napr. Amazon Echo dokáže odpovedať na otázku, ktorú prednesiete hlasom – „Ako sa volá táto pesnička„, alebo „Kto to spieva?„. Určite uvidíme podobné riešenie aj Google alebo od Samsungu.
Podobné články
Vyhrajte tepovač Silvercrest
Netflix kúpi HBO. Dočkáme sa veľkej filmovej knižnice?
Insta360 Antigravity A1: Mini dron, ktorý celkom mení pohľad na lietanie
Objednajte si ročné predplatné TOUCHIT so ZONER STUDIO a ušetrite až 41 eur