Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

› Česká automobilka v tomto roku poskytne organizátorom pretekov 205 prevažne elektrických alebo plug-in hybridných vozidiel

› Riaditeľ Christian Prudhomme používa modely Škoda Enyaq a Superb ako „červené vozidlo“ na sledovanie priebehu pretekov

› Česká automobilka umožní fanúšikom zažiť atmosféru Tour prostredníctvom celého radu digitálnych kanálov a reportáží priamo z dejiska

Škoda Auto je opäť oficiálnym hlavným partnerom Tour de France, a to už 21 rokov po sebe. Tohtoročný 111. ročník najslávnejších cyklistických pretekov na svete sa 29. júna začne slávnostným štartom, takzvaným Grand Départ, v talianskej Florencii. Prvýkrát v histórii sa preteky neuzavrú v Paríži, ale v Nice, keďže o niekoľko dní neskôr sa vo francúzskej metropole začnú olympijské hry. Vo väčšine etáp využije Christian Prudhomme, riaditeľ Tour, plne elektrický automobil Škoda Enyaq ako „červené vozidlo“, ktoré bude jazdiť pred pelotónom. Trasa pozostáva z 21 etáp s dĺžkou takmer 3 500 kilometrov a 176 jazdcov a 205 podporných vozidiel Škoda do cieľa dorazí 21. júla. Vo februári tohto roku Škoda potvrdila svoju podporu cyklistiky predĺžením partnerstva s agentúrou A.S.O., organizátorom mnohých cyklistických podujatí, a to až do roku 2028. Česká automobilka navyše už tretí rok po sebe sponzoruje aj preteky Tour de France Femmes avec Zwift.

Martin Jahn, člen predstavenstva Škoda Auto za oblasť predaja a marketingu, hovorí: „Škoda je už viac ako 20 rokov úzko spojená s profesionálnou cyklistikou. Začiatkom tohto roka sme predĺžili zmluvu s organizáciou A.S.O. až do roku 2028, čím sme potvrdili náš záväzok voči fanúšikom cyklistiky na celom svete. V najbližších týždňoch sa budú všetky oči upierať na Tour de France a tradične pôsobivé výkony jazdcov. Do diania pretekov zapojíme fanúšikov aj prostredníctvom našej platformy WeLoveCycling pod heslom „What’s your Tour?“ Na našich oficiálnych kanáloch na sociálnych sieťach ponúkneme pohľady do zákulisia, súťaže, živé dojmy z trasy a rozhovory s divákmi, ktoré zabezpečí bývalý profesionálny britský cyklista Cameron Jeffers.“

Organizátori majú k dispozícii kompletnú flotilu sprievodných vozidiel

Riaditeľ pretekov Christian Prudhomme bude na čele pelotónu vo svojom „červenom vozidle“ vybavenom panoramatickou strechou a špičkovou komunikačnou technológiou. Tento rok bude ako svoje mobilné riadiace centrum používať plne elektrický Enyaq a vlajkovú loď značky Škoda, model Superb. Oficiálny vozový park Tour zahŕňa 205 automobilov Škoda, ktoré budú sprevádzať pelotón 176 cyklistov z 22 tímov na celých 3 492 kilometroch v štyroch krajinách: Taliansku, San Maríne, Monaku a Francúzsku. Preteky sú rozdelené do 21 etáp. Zahŕňajú osem rovinatých etáp, štyri kopcovité, sedem horských a dve časovky, ktoré prechádzajú cez talianske Apeniny, talianske a francúzske Alpy, francúzske stredohorie (Massif Central) a Pyreneje.

Škoda a Tour de France – 21-ročné partnerstvo

Škoda Auto podporuje najväčšie cyklistické podujatie na svete ako oficiálny hlavný partner a dodávateľ automobilov nepretržite od roku 2004. Oddelenie Škoda Design je okrem toho už po štrnásty krát zodpovedné za výrobu krištáľových trofejí pre celkového víťaza, víťaza bodovacej a vrchárskej klasifikácie, ako aj pre najlepšieho mladého jazdca na Tour de France. Česká automobilka už desať rokov sponzoruje aj zelený dres pre lídra bodovacej klasifikácie.

Príležitosť vyhrať zájazd na Tour de France 2024

Na webovej stránke WeLoveCycling sa záujemcovia môžu zapojiť do súťaže a vyhrať atraktívne ceny, ako sú profesionálne pretekárske bicykle prémiovej značky, originálne podpísané zelené dresy, cyklistické vybavenie a mnoho ďalšieho. Hlavnou cenou je trojdňový zájazd so spoločnosťou Škoda Auto priamo na Tour de France. Tento jedinečný zážitok zahŕňa jazdu vo vozidle Škoda v pelotóne, let helikoptérou nad trasou pretekov a jazdu s legendou Tour de France Andym Schleckom.

Súčasťou kampane „What’s your Tour?“ bude bohatý program so sprievodcom Cameronom Jeffersom, bývalým profesionálnym britským pretekárom, ktorý sprostredkuje exkluzívne informácie zo zákulisia, priblíži atmosféru pretekov a sprostredkuje aj rozhovory. Fanúšikovia sa k tomuto obsahu môžu dostať na sociálnych sieťach pomocou hashtagu #whatsyourtourde. Vďaka mobilnej aplikácii Tour de France od spoločnosti Škoda fanúšikovia budú môcť spoznať priebežný stav v jednotlivých etapách, dostanú najnovšie informácie i vzrušujúce príbehy zo zákulisia.

Podpora cyklistiky má korene v histórii spoločnosti Škoda Auto

História českej automobilky je úzko spätá s bicyklami: Václav Laurin a Václav Klement založili v roku 1895 v Mladej Boleslavi firmu na výrobu bicyklov a bicykle a cyklistické doplnky sú už dlhé roky súčasťou rozšíreného sortimentu spoločnosti.

Škoda Auto nedávno predĺžila spoluprácu s organizáciou A.S.O. a je partnerom celkovo 20 medzinárodných profesionálnych a amatérskych športových podujatí. Automobilka sponzoruje aj české preteky L’Étape Czech Republic by Tour de France, ktoré sú určené pre amatérov. Od roku 2022 Škoda Auto podporuje aj preteky pre ženy Tour de France Femmes avec Zwift, ktoré sa tento rok začnú 12. augusta v holandskom Rotterdame a po ôsmich etapách skončia 18. augusta v Alpe d’Huez.

Odkazy na sledovanie tohtoročnej Tour de France so spoločnosťou Škoda Auto:

Značky: