Skupina Renault uvádza vodíkový pohon do svojej ponuky ľahkých úžitkových vozidiel

0

Skupina Renault, so svojimi skúsenosťami vo výrobe ľahkých úžitkových vozidiel a ako priekopník a líder v oblasti elektrických ľahkých úžitkových vozidiel v Európe, rozširuje svoju ponuku o vodíkové modely Renault KANGOO Z.E. Hydrogen, ktorý príde na trh na konci roku 2019 a Renault MASTER Z.E. Hydrogen uvedený v roku 2020.

  • Vodíkový palivový článok poskytuje až 3-krát viac dodatočnej energie ako 100% elektrické vozidilá, s dobou plnenia iba 5 až 10 minút.
  • Pohon na báze vodíka uvádza na trh Skupina Renault ako doplnkové riešenie k svojej elektrickej a hybridnej stratégii, aby ponúkla profesionálom nové riešenie v prístupe do centier miest, s určitým stupňom autonómie na rôzne účely

Renault rozširuje vďaka vodíku používanie svojich elektrických ľahkých úžitkových vozidiel. Vodíková technológia Skupiny Renault bola testovaná od roku 2014 a vyvinutá v spolupráci so spoločnosťou Symbio, dcérskou spoločnosťou Skupiny Michelin. Vozidlá sú vybavené palivovým článkom s predĺženým dojazdom, ktorý poskytuje elektrický a tepelný výkon 10 kW, čím sa zvyšuje dojazd Renault MASTER Z.E. Hydrogen a Renault KANGOO Z.E. Hydrogen na viac ako 350 km. Ďalšou výhodou vodíka je, že plnenie trvá iba päť až desať minút. Vodíkový pohon pružne reaguje na požiadavky profesionálov, ktoré elektrické vozidlá ešte nespĺňajú, najmä na ich potreby v oblasti prepravy na väčšie vzdialenosti.

Renault MASTER Z.E. Hydrogen, ktorý bude uvedený na trh v prvej polovici roku 2020, strojnásobí dojazd z 120 km na 350 * km a bude k dispozícii ako dodávka (dve verzie) a podvozok (dve verzie).

Vozidlo bude vybavené dvoma vodíkovými nádržami umiestnenými pod karosériou vďaka čomu získa univerzálnosť bez kompromisov v objeme zaťaženia od 10,8 m3 do 20 m3 s primeranou dodatočnou hmotnosťou 200 kg.

Od konca roku 2019 sa môže Renault KANGOO Z.E. Hydrogen pochváliť najlepším dojazdom elektrických dodávok na trhu a to až do vzdialenosti 370 * km (oproti 230 km WLTP s Kangoo Z.E.). S objemom nákladu 3,9 m3, napriek primeranej dodatočnej hmotnosti 110 kg, bude toto vozidlo dostupné vo Francúzsku za 48 300 EUR bez DPH (bez štátnej podpory).

 “Skupina Renault rozširuje svoj sortiment elektrických ľahkých úžitkových vozidiel uvedením modelov Renault MASTER Z.E. Hydrogen a Renault KANGOO Z.E. Hydrogen. Tieto vozidlá poskytujú profesionálom rôznorodé využitie, ktoré požadujú pre prepravy na dlhé vzdialenosti, ako aj rekordné časy nabíjania. Výhody tu nekončia, keďže Renault MASTER Z.E. Hydrogen a Renault KANGOO Z.E. Hydrogen jazdia na báze vodíka, ktorý rešpektuje životné prostredie a zároveň ponúka pohodlie elektrickej jazdy. “

Denis Le Vot, Alliance SVP, Renault-Nissan LCV Business Unit

Vodíkové elektrické vozidlá pracujú s palivovým článkom, ktorý kombinuje vodík zo svojich nádrží s kyslíkom zo vzduchu na výrobu elektrickej energie (na pohon elektromotora). Prvá výhoda: vozidlá s týmto pohonom sú odpoveďou na nové environmentálne výzvy mestskej mobility. Okrem toho ponúkajú zvýšenú autonómiu, rýchle plnenie vodíka (od 5 do 10 minút) a ľahkú údržbu. Vďaka tomu vodíkové elektrické ľahké úžitkové vozidlá spĺňajú aj tie náročnejšie požiadavky a nároky profesionálov vo veľkých mestských oblastiach až po periférie miest: doprava a logistika, mestské dodávky a multi-technické služby, služby mestských a miestnych orgánov, expresné a špeciálne služby pošty.

Skupina Renault, ktorá vždy pružne reagujúc na požiadavky trhu, chce svojim zákazníkom Renault Pro+ poskytnúť doplnkové riešenie šité na mieru s Renault MASTER Z.E. Hydrogen a Renault KANGOO Z.E. Hydrogen.

Značky:

O autorovi

Máme radi najnovšie technológie a žijeme s nimi. Prinášame informácie o najnovších produktoch a technológiách priamo k vám, objektívne a ľudsky, pretože robíme to, čo nás baví. Sme energický tím plný odhodlania a veríme, že je s nami aj sranda. :)

Pridaj komentár