Bezpečnosť a zdravie zamestnancov ako aj zákazníkov sú základnou prioritou Slovenskej pošty. Robia všetko pre to, aby vytvorili bezpečné prostredie na pobočkách tak pre zamestnancov ako aj pre zákazníkov, a je potrebné, aby zamestnanci a zákazníci prijaté opatrenia pokojne a zodpovedne dodržiavali.

Slovenská pošta situáciu neustále sleduje. Prijali preventívne ochranné opatrenia, pri ktorých sa riadia pokynmi kompetentných autorít, teda Krízového štábu SR, Úradu verejného zdravotníctva SR, Hlavného hygienika SR, Ministerstva zdravotníctva SR ako aj akcionára Ministerstva dopravy a výstavby SR. Preventívne ochranné opatrenia koordinujú aj s Úradom pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb SR.

Slovenská pošta patrí nielen k najväčším zamestnávateľom na Slovensku, jej pobočky sú aj  miestom, kde sa môže denne stretnúť niekoľko tisíc obyvateľov. S cieľom ochrániť zdravie a bezpečnosť zamestnancov ako aj zákazníkov na pobočkách a v teréne prijala Slovenská pošta nasledovné opatrenia:

  • Obsadenosť jednotlivých pobočiek je monitorovaná a regulovaná. Zákazníci si môžu stiahnuť elektronický vyvolávací lístok aj z mobilnej aplikácie Slovenskej pošty. Vyťaženosť pobočiek sledujú namieste poverení zamestnanci a pracovníci bezpečnosti, ktorí zodpovedajú za plynulý chod prevádzky a udržanie limitu počtu zákazníkov v priestoroch pobočky. Pošta upozorňuje zákazníkov, že ich v prípade vysokej vyťaženosti pobočky požiadajú zodpovední pracovníci počkať na poradie mimo uzatvoreného priestoru pobočky, napr. pred budovou pošty.

Zákazníkom zároveň Pošta odporúča vyhnúť sa návšteve pobočiek a ak je to možné, vybaviť potrebné záležitosti formou online služieb Slovenskej pošty, cez mobilnú aplikáciu Slovenskej pošty alebo počkať na upokojenie situácie. Ak musia pobočku navštíviť, Pošta žiada dodržiavať primeraný odstup nielen od ďalších čakajúcich zákazníkov, ale aj od zamestnancov pošty, kde žiadajú vybaviť vec rýchlo bez zdržania.

  • Priestory pobočiek sú častejšie čistené, dezinfikované a vetrané. Osobitne sú dezinfikované priestory pobočiek, v ktorých blízkosti bol výskyt koronavírusu potvrdený.
  • Všetky pracoviská Slovenskej pošty, kde sú otvorené priestory a zamestnanec je so zákazníkom v priamom kontakte, ako aj doručovatelia a kuriéri budú prioritne vybavené respirátormi, dezinfekčnými prostriedkami a ochrannými rukavicami.

V prípade, že si situácia v konzultácii s kompetentnými autoritami vyžiada obmedzenie otváracích hodín pobočiek, zatvorenie pobočiek, či iných prevádzkových priestorov Slovenskej pošty, alebo pozastavenie doručovania v určitých lokalitách, bude Pošta verejnosť okamžite informovať. Informácie poskytnú zákazníkom prostredníctvom internetovej stránky na www.posta.sk, cez facebookový profil Slovenskej pošty, ako aj informačnými letákmi priamo na pobočkách. Tiež môžu klienti o konzultáciu, či informácie o situácii na konkrétnej pobočke požiadať telefonicky (infolinka 0850 122 413), alebo písomne naše Zákaznícke centrum (zakaznickyservis@slposta.sk). 

Pri manipulácii so zásielkami platia rovnaké pravidlá a postupy ochrany zdravia ako doteraz. Ide najmä o používanie osobných ochranných pracovných prostriedkov, oblečenia, obuvi či rukavíc ako aj použitie ochranných rúšok na tvár a dezinfekčných prostriedkov.

Vzhľadom na aktuálnu situáciu možného zvýšeného prenosu ochorení z človeka na človeka (tzv. chrípkové obdobie a ďalšie) zamestnanci absolvujú pravidelné aj mimoriadne školenia o používaní osobných ochranných pracovných prostriedkov práve pre tento účel. Pre zamestnancov v teréne, napríklad doručovateľov, a na väčších pobočkách so zvýšeným počtom návštevníkov sú k dispozícii aj špeciálne antibakteriálne a dezinfekčné prípravky.

Okrem štandardných ochranných a hygienických postupov Pošta zamestnancov usmernila v dodržiavaní dôležitých mimoriadnych hygienických postupov, ktoré vychádzajú z odporúčania Hlavného hygienika SR ako napr. časté umývanie rúk.

Aj naďalej platí, že z dôvodu pretrvávajúceho šírenia koronavirusu v Taliansku, je v záujme bezpečnosti pozastavené doručovanie do rizikových oblastí. Poštu tam nie je možné doručiť.

Preto Slovenská pošta, rovnako ako aj iné poštové podniky sveta, neprijíma zásielky, ktoré chcú zákazníci doručiť do týchto oblastí Talianska (kompletný zoznam oblastí a regiónov na www.posta.sk).

Obmedzenia v medzinárodnej leteckej doprave pretrvávajú, nakoľko letecké spoločnosti predĺžili embargo týkajúce sa Číny, Macaa a Hongkongu predbežne do 28. marca 2020.

 Slovenská pošta aj naďalej neprijíma zásielky, ktoré chcú zákazníci doručiť do týchto oblastí.

Toto opatrenie uplatnila Slovenská pošta rovnako ako ostatné štáty sveta v súvislosti so zrušením alebo zmenou letov medzinárodných leteckých prepravcov z alebo do Číny, ktorých snahou je tak zamedziť šíreniu koronavírusu. Opatrenie platí od 4. februára 2020.

 O vývoji aktuálnej situácie s doručovaním bude Pošta zákazníkov vopred informovať.

Značky: