Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

V dôsledku vyhláseného núdzového stavu v súlade s príkazom ministra dopravy a výstavby SR  Slovenská pošta od 2. decembra 2021 upravuje doručovanie niektorých doporučených zásielok a balíkov s cieľom chrániť zdravie obyvateľov a zamestnancov pošty v prvej línii. Obyčajné a doporučené zásielky bez doplnkových služieb dostanú adresáti priamo do schránok, úradné zásielky, doporučené zásielky so službou alebo balíky si prevezmú na otvorenom priestranstve. Ak adresáti nebudú zastihnutí, dostanú do poštovej schránky oznámenie o uložení zásielky v pobočke pošty.

Slovenská pošta doručuje denne tisíce zásielok po celom Slovensku. Jej zamestnanci v pobočkách, ako aj v teréne prichádzajú do kontaktu s miliónmi obyvateľov. Aby sa minimalizoval blízky kontakt medzi doručovateľmi a klientmi, bude upravené doručovanie doporučených zásielok a balíkov. Doručovanie obyčajných listových zásielok pokračuje ako doposiaľ – doručovateľ ich vhodí do poštovej schránky. Ak je zásielka príliš veľká a nie je možné vhodiť ju do schránky,  bude uložená v pobočke pošty a doručovateľ nechá v schránke oznámenie o uložení zásielky.

Doporučené zásielky bez doplnkových služieb bude Slovenská pošta doručovať vhadzovaním do domovej listovej schránky, pričom za deň doručenia sa bude považovať deň vhodenia takejto zásielky do schránky. Ak zásielku nemožno kvôli veľkosti vhodiť do poštovej schránky, bude uložená v pobočke pošty a doručovateľ nechá v schránke oznámenie o uložení zásielky.

Úradné zásielky, poistené listy, doporučené listy so službou „Dobierka“, „Doručenka/eDoručenka“, „Do vlastných rúk“, poštové poukazy na adresu a na výplatu doručovaných s peniazmi ako aj balíkové zásielky budú doručovatelia alebo kuriéri doručovať na otvorenom priestranstve (napr. pred bytovým domom, rodinným domom, sídlom organizácie), pričom doručovateľ privolá adresáta zvončekom. Pri preberaní zásielky treba dodržiavať hygienické opatrenia, tzn. adresát musí mať riadne nasadený respirátor, musí mať vlastné pero a treba dodržiavať stanovené odstupy. Ak adresát nie je zastihnutý, doručovateľ nechá v domovej listovej schránke oznámenie o uložení zásielky a zásielka bude uložená v pobočke pošty.    

Slovenská pošta prosí zákazníkov v karanténe, aby z bezpečnej vzdialenosti a bezpečným spôsobom jasne informovali doručovateľov, že aktuálne nemôžu prísť s nimi do kontaktu a prevziať si zásielku. V záujme celospoločenskej ochrany Slovenská pošta vyzýva občanov, aby boli pri preberaní zásielok ohľaduplní, opatrní a zodpovední.

Pre minimalizovanie rizika šírenia nákazy Covid-19 aj naďalej platia už zavedené ochranné opatrenia nariadené Úradom verejného zdravotníctva SR. V priestoroch pobočiek je počet zákazníkov regulovaný, tzn. v pobočke sa môže aktuálne nachádzať jeden zákazník na 25 m². Zároveň musia byť dodržiavané dvojmetrové vzájomné odstupy, čo platí aj pre zákazníkov, čakajúcich pred pobočkou. Do priestorov pobočky môžu vstúpiť iba tí zákazníci, ktorí budú mať riadne nasadený respirátor, s výnimkou zákazníkov podľa príslušnej vyhlášky ÚVZ SR. Odporúčame priniesť si rukavice a vlastné pero, pri úhrade platieb odporúčame uprednostniť platobnú kartu. K dispozícii je aj dezinfekcia rúk.

Ak je to možné, pošta odporúča vybaviť potrebné záležitosti online, cez mobilnú aplikáciu alebo použitím BalíkoBOXov.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.