Ráno si dáte čerstvý chlieb z domácej pekárne chleba, potom si v rámci rozcvičky zabeháte na bežeckom páse, pripojíte sa do práce cez notebook a webkameru a večer si sadnete za šijací stroj a ušijete rúška pre vašich blízkych a ľudí, ktorí to potrebujú. Cez víkend idete na bicykel alebo ho strávite v záhrade a keďže kaderníctva sú zatvorené, na úpravu účesu použijete domáci zastrihávač. Asi tak by sa dal na základe vývoja dopytu v e-commerce za posledné týždne zhrnúť bežný pracovný deň a víkend u väčšiny Slovákov.

Ukazuje to medziročný vývoj dopytu na porovnávači cien a kvality e-shopov www.pricemania.sk, ktorý monitoruje ceny takmer 800 000 produktov vo viac ako 2 300 produktových kategóriách.

V tabuľke si môžete pozrieť medziročný vývoj Top30 kategórii podľa počtu preklikov do e-shopov z vybraných kategórií na www.pricemania.sk za obdobie 1.-14.4.2020 vs. 1.-14.4.2019 na vzorke 200 000 návštev:

KategóriaPrekliky 1.-14.4.2020 vs. 1-14.4.2019
Mobilné telefóny+57,18 %
Šijacie stroje+11 462 %
Webkamery+44 867 %
Slúchadlá+265,73 %
Domáce pekárne chleba+14 829 %
Inteligentné hodinky+108,98 %
Dezinfekcia+28 600 %
Zastrihávače na vlasy+4 040 %
Notebooky+31,17 %
Letné pneumatiky-29,70 %
Reproduktory a reprosústavy+112,54 %
Multifunkčné zariadenia+154,95 %
Trampolíny+1 253 %
Bežecké pásy+2 829 %
Horské bicykle+258,02 %
Záhradné hojdačky+528,77 %
Tablety+90,41 %
Detské bicykle+130 %
LED TV+42,07 %
Športtestery-25,50 %
Elektrické kosačky+195,16 %
AKU vŕtačky+80,10 %
Príslušenstvo pre kávovary+189,52 %
Záhradné stoličky+234,62 %
Elektrické reťazové píly+578 %
Kávovary+15,41 %
Posilňovacie lavice+2 700 %
LCD monitory+161,24 %
Záhradné lehátka+322,78 %
Kuchynské roboty+366,67 %

Čo sa týka celkovej návštevnosti porovnávača Pricemania za sledované obdobie, tak medziročný rast dosiahol 101,40 % v počte návštev. Aktuálna návštevnosť tak prevyšuje predvianočnú sezónu a zatiaľ sa nezdá, že by tento trend mal spomaľovať.

Bude určite zaujímavé sledovať ďalšie týždne a mesiace, kedy sa ukáže, či ide len o krátkodobý výkyv z titulu zatvorených kamenných predajní, alebo sa časť z tohto nárazového a neplánovaného rastu e-commerce udrží aj dlhodobo.