Ráno si dáte čerstvý chlieb z domácej pekárne chleba, potom si v rámci rozcvičky zabeháte na bežeckom páse, pripojíte sa do práce cez notebook a webkameru a večer si sadnete za šijací stroj a ušijete rúška pre vašich blízkych a ľudí, ktorí to potrebujú. Cez víkend idete na bicykel alebo ho strávite v záhrade a keďže kaderníctva sú zatvorené, na úpravu účesu použijete domáci zastrihávač. Asi tak by sa dal na základe vývoja dopytu v e-commerce za posledné týždne zhrnúť bežný pracovný deň a víkend u väčšiny Slovákov.
Ukazuje to medziročný vývoj dopytu na porovnávači cien a kvality e-shopov www.pricemania.sk, ktorý monitoruje ceny takmer 800 000 produktov vo viac ako 2 300 produktových kategóriách.
V tabuľke si môžete pozrieť medziročný vývoj Top30 kategórii podľa počtu preklikov do e-shopov z vybraných kategórií na www.pricemania.sk za obdobie 1.-14.4.2020 vs. 1.-14.4.2019 na vzorke 200 000 návštev:
Kategória | Prekliky 1.-14.4.2020 vs. 1-14.4.2019 |
Mobilné telefóny | +57,18 % |
Šijacie stroje | +11 462 % |
Webkamery | +44 867 % |
Slúchadlá | +265,73 % |
Domáce pekárne chleba | +14 829 % |
Inteligentné hodinky | +108,98 % |
Dezinfekcia | +28 600 % |
Zastrihávače na vlasy | +4 040 % |
Notebooky | +31,17 % |
Letné pneumatiky | -29,70 % |
Reproduktory a reprosústavy | +112,54 % |
Multifunkčné zariadenia | +154,95 % |
Trampolíny | +1 253 % |
Bežecké pásy | +2 829 % |
Horské bicykle | +258,02 % |
Záhradné hojdačky | +528,77 % |
Tablety | +90,41 % |
Detské bicykle | +130 % |
LED TV | +42,07 % |
Športtestery | -25,50 % |
Elektrické kosačky | +195,16 % |
AKU vŕtačky | +80,10 % |
Príslušenstvo pre kávovary | +189,52 % |
Záhradné stoličky | +234,62 % |
Elektrické reťazové píly | +578 % |
Kávovary | +15,41 % |
Posilňovacie lavice | +2 700 % |
LCD monitory | +161,24 % |
Záhradné lehátka | +322,78 % |
Kuchynské roboty | +366,67 % |
Čo sa týka celkovej návštevnosti porovnávača Pricemania za sledované obdobie, tak medziročný rast dosiahol 101,40 % v počte návštev. Aktuálna návštevnosť tak prevyšuje predvianočnú sezónu a zatiaľ sa nezdá, že by tento trend mal spomaľovať.
Bude určite zaujímavé sledovať ďalšie týždne a mesiace, kedy sa ukáže, či ide len o krátkodobý výkyv z titulu zatvorených kamenných predajní, alebo sa časť z tohto nárazového a neplánovaného rastu e-commerce udrží aj dlhodobo.