Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Pomáha zvyšovať angažovanosť zamestnancov a tvoriť lepšiu firemnú kultúru postavenú na dobrej nálade.

Tomu sa venuje slovenský startup CultureBoard, ktorý vďaka vtipným mémom a gifom v dotazníkoch alebo osobných odkazoch vo firmách prerazil za veľkou mlákou. Iba za jeden rok od svojho pôsobenia si produkty obľúbilo viac ako 3 000 klientov: medzi nimi firmy ako Spotify, Uber, Zoom, Coca-Cola, Starbucks, Intel, dokonca aj Harvardská univerzita. CultureBoard zároveň predstavuje novú platformu Feedbeo, ktorá sa svojimi funkcionalitami chce priblížiť k slovenskému Slido.

CultureBoard je slovenský startup, ktorý minulý rok založili Peter Paluš a Miroslav Mihálik. Vďaka širokej ponuke mémov a gifov si ich platformu obľúbili popredné zahraničné firmy, ktoré ich využívajú v rámci internej komunikácie so zamestnancami. Až 50 z nich patrí do rebríčka Fortune 500 spoločností.

Zamestnanci majú zároveň možnosť vyjadriť svoj názor v dotazníku zábavnou formou obohatenou o vtipné obrázky. „Prvotný nápad založiť CultureBoard vznikol v mojej prvej firme Feedbacker, ktorá funguje doteraz. Je to platforma pre HR manažérov, ktorá zbiera spätnú väzbu od zamestnancov. Nad realizáciou nového startupu som však začal premýšľať po tom, ako som pracoval pre slovensko-český Better Stack. Hovoril som si, aké je skvelé, keď má firma viacero modulov pre konkrétnu cieľovku. Následne som sa rozhodol implementovať vlastné moduly pre oblasť HR, pretože toto odvetvie dobre poznám, uviedol Peter Paluš, spoluzakladateľ CultureBoard.

Produkty, ktoré za rok oslovili 3 000 klientov

CultureBoard ponúka svojim klientom štyri produkty: SurveyMeme, ktorý obsahuje rôzne gify a mémy pre firemné dotazníky, či KudosLink, virtuálnu nástenku slúžiacu na osobné odkazy vhodné napríklad pre narodeninové priania a digitálne pripínanie obrázkov. Ďalej do portfólia patrí MemeBuilderApp – platforma pre firmy a komunity, kde každý člen môže vytvoriť meme za 30 sekúnd. Stačí si len vybrať šablónu pre mémy, pridať originálny text a zdieľať výsledok medzi kolegami.

„Spájame unikátne moduly a naša ponuka pozostáva primárne zo štyroch špecifických produktov. Konkurencia väčšinou ponúka jeden produkt. My sa od nej líšime tým, že sme na začiatku išli na trh hneď s troma platformami pre konkrétnu cieľovú skupinu, čím sme si vytvorili obrovskú výhodu,hovorí Paluš a pokračuje: „Naši klienti sú z veľkej časti zahraničné spoločnosti, ktoré zamestnávajú stovky zamestnancov a majú medzi nimi aj svojho manažéra šťastia. Vďaka našim produktom tak môže tento človek zvýšiť pohodu a šíriť dobrú náladu medzi zamestnancami.

Nová výzva pre Slido

Štvrtý produkt startupu CultureBoard sa nazýva Feedbeo. Podobne ako jedna súčasť slovenského startupu Slido, aj Feedbeo predstavuje nástroj pre otázky a odpovede či živé ankety. Paluš uvádza, že ide o najjednoduchší softvér na lepšie zapájanie sa počas hybridných, vzdialených alebo osobných stretnutí. Funguje tak, že si používateľ vytvorí odkaz na Feedbeo. Do tridsiatich sekúnd má k dispozícií funkcie ako hlasovanie, Q&A alebo „word cloud. Následne môže zdieľať hashtag #code pomocou QR kódu alebo na Slacku, v aplikácii Whatsapp alebo e-mailom. Každý účastník sa tak bude cítiť spojený vďaka možnosti vyjadriť svoj názor. „Slido má podobné, ale komplexnejšie funktionality. Zatiaľ čo sa Slido zameriava na desiatky use-caseov, my sa zameriame na jeden use case a to sú interné all hands. Veríme, že naša platforma zaujme verejnosť svojou jednoduchosťou na pár klikov a tým, že Feedbeo ponúkame ako službu zadarmo,“ uzatvára Paluš.

Otvorené investičné kolo

CultureBoard má v tomto roku ambíciu získať ďalšiu investíciu na rozvoj a vývoj. Aktuálne sa už slovenský startup nachádza v otvorenom investičnom kole. Prvý investor bol na začiatku Vojta Roček, ktorý do nápadu Petra Paluša investoval 50-tisíc eur. Neskôr sa pridala trojica investorov, ktorá dokopy investovala viac ako 400-tisíc eur. Konkrétne to bol slovenský fond Vision Ventures, Jinej Fond a angel investorka Klára Losert.

Značky: