Správna veľkosť obrázkov na sociálnej sieti pomôže vašim príspevkom.

Či už ide o Facebook, Instagram alebo napríklad YouTube, niektoré pravidlá na publikovanie titulných obrázkov alebo iných foriem médií, sa neustále menia. Na blogu servera Hootsuite sa objavil aktualizovaný článok z apríla 2024, ktorý v prehľadnej forme ukazuje, aké obrázky pre konkrétny typ príspevku je vhodné na vybranej sociálnej sieti použiť.

Správna veľkosť je nevyhnutná na to, aby ste vizuálne zaujali a nemali obrázok mimo hlavného záberu. Na pohľad pútavá grafika v pomere 16 : 9 nebude dobre vyzerať na Instagrame, ktorý publikuje v pomere 1 : 1, ak ide o bežné príspevky. S tým treba počítať nielen pri fotografovaní, ale aj pri vytváraní grafiky v počítači.

Nesprávne orezaný obrázok totiž nebude na prvý pohľad vyzerať dobre. Nezachytí celú pointu a používatelia budú často musieť kliknúť na konkrétny príspevok, aby sa obrázok zväčšil. Aj na to je vhodné pri publikovaní príspevku upozorniť.

Správna veľkosť je jedným z aspektov, legálne využitie obrázka je ten druhý. Je celkom bežné, že sa rôzne obrázky zdieľajú a nie je na tom nič zlé, ani to nie je v rozpore s podmienkami používania či autorským zákonom. Je však dôležité, aby ste uviedli konkrétny zdroj obrázka.

Najlepším spôsobom je využiť voľne dostupné fotobanky (napríklad Pexels alebo Pixabay), no ani tie vám nemusia poskytnúť úplnú istotu, že obrázok na nich nepodlieha autorským právam. Je to však oveľa lepší spôsob, ako obrázky ukradnúť z vyhľadávania služby Google.

Hootsuite image sizes tabulkaZdroj: Hootsuite

Zdroj: Hootsuite

Prečítajte si aj:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.