SAP predstavil na konferencii SAP FORUM 2015 najdôležitejšie novinky postavené na in-memory platforme SAP HANA, dostupné v cloude aj na mobilných zariadeniach.
Doba zložitých aplikácií skončila, zákazníci čoraz viac žiadajú jednoduché, no pritom výkonné a komplexné riešenia. Zahltenie informáciami a neustály prudký rast objemu dát ich naviac núti spoliehať sa čoraz viac na IT nástroje, ktoré im poskytnú v reálnom čase prehľadné výsledky o hospodárení podniku, odberateľoch, konkurencii či scenáre vývoja trhu do budúcnosti. SAP na tieto požiadavky reagoval rodinou riešení SAP Business Suite 4 SAP HANA (S/4 HANA). Na najvýznamnejšom podujatí roka SAP Fórum 2015 ju spoločnosť predstavila svojim zákazníkom a partnerom na Slovensku.
„Ak hovoríme o trende dneška v oblasti podnikových IT riešení, hovoríme o simplifikácii. Tá vytvára priestor pre úspory nákladov, ale aj pre rast efektivity fungovania firmy a otvára možnosti pre ďalšie inovácie,“ povedal Richard Guga, generálny riaditeľ SAP Slovensko. „Výhodou S/4 HANA naviac je, že vďaka in-memory platforme SAP HANA ponúka okamžite transakčné aj analytické dáta na jednom mieste. A to všetko prostredníctvom personalizovaného a jednoduchého užívateľského rozhrania.“
Prvým riešením z rodiny S/4 HANA sa stalo Simple Finance. Používateľom prináša napríklad real time analýzu výnosov a nákladov, umožňuje optimalizovať biznis stratégie za účelom zlepšenia finančného zdravia spoločnosti, či predikcie a simulácie finančných dopadov zvolených premenných. „Je to ako prechod z klasického filmu na digitál. Fotografiu dnes máme k dispozícii vo vynikajúcej kvalite prakticky okamžite po stlačení spúšte. A rovnaký princíp platí aj v podnikoch – až 62 percent manažérov tvrdí, že simplifikácia vedie k rastu produktivity firmy. A my im teraz ponúkame S/4 HANA, ktorá výrazne zjednodušuje dátový model, každá transakcia je okamžite dostupná v analytike a dáta netreba prácne vyhľadávať. Naviac je pripravená na nasadenie v cloude a na použitie aj v mobile či tablete,“ povedal Timo Elliott, SAP Vice President.
Tlak na čoraz jednoduchšie riešenia vytvárajú ľudia kvôli zahlteniu množstvom informácií. A neraz viac dôverujú informáciám zo sociálnych sietí, ako správam z prostredia korporácií. Je preto nevyhnutné, aby sa firmy, ktorá chce uspieť na trhu, od zvyšku konkurencie odlišovala. „Dôležité je vytvoriť originálny príbeh spoločnosti. Treba zariskovať, pretože nikto nebude zaujímavý tým, že je vo všetkom priemerný,“ skonštatoval Sami Sokkar, nezávislý odborný konzultant a coach. Nevyhnutným pomocníkom sa tak stávajú IT riešenia postavené na in-memory technológii, ktoré umožňujú vytvárať prediktívne analýzy vývoja trhu aj správania sa zákazníkov. Umožňujú tvorbu personalizovaných ponúk, individualizmus a tým otvárajú dvere k úspechu aj v predaji produktov a služieb.
Dvojdňové SAP Fórum bolo určené pre zákazníkov a partnerov spoločnosti SAP. Vyše 400 účastníkom okrem prednášok a prezentácií ponúklo aj workshop o S/4 HANA technológii ako aj Mobility workshop, ktorý predstavil nové mobilné technológie SAP.