Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Shuhei Yoshida sa stáva riaditeľom novovytvorenej iniciatívy pre nezávislých vývojárov.

Spoločnosť Sony Interactive Entertainment (SIE), zodpovedná za značku a rodinu produktov PlayStation, včera oznámila okamžité povýšenie Hermena Hulst zo spoločnosti Guerrilla na riaditeľa Worldwide Studios (WWS). V tejto úlohe bude Hulst riadiť a viesť všetok vývoj hier v 14 štúdiách, ktorá tvorí Worldwide Studios. Spoločnosť tiež oznámila, že Shuhei Yoshida opustí svoju súčasnú pozíciu prezidenta WWS a stane sa hlavou novo vytvorenej iniciatívy, ktorá sa zameria na podporu externých nezávislých tvorcov.

„Hermen je jedným z najefektívnejších a najuznávanejších osobností v oblasti videohier. Je vášnivým obhajcom tímov, ktoré vedie, a chápe, ako posilniť tvorivý talent pre vytváranie skvelých zážitkov,“ povedal Jim Ryan, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Sony Interactive Entertainment. „Worldwide Studios je základnou súčasťou budúceho úspechu spoločnosti a musíme splniť sľub, ktorý sme dali hráčom, že budeme vytvárať imaginatívne a vzrušujúce obsah, ktorý je pre PlayStation skutočne jedinečný. Nepochybujem, že Hermen môže viesť naše tímy rovnomerným tempom k poskytovaniu presvedčivých a rozmanitých zážitkov.

Hulst spoluzakladal amsterdamskej spoločnosť Guerilla a doteraz pôsobil ako jej generálny riaditeľ. Studio je najznámejšie radom hier Killzone, ktorá debutovala na PlayStation 2 v roku 2004, a uznávanou hrou Horizon Zero Dawn, ktorá bola uvedená na PS4 v roku 2017. Spoločnosť Guerrilla pod vedením Hulsta pokračovala v inováciách a vývoji vlastného herného enginu Decima, ktorý začala používať v roku 2013, a ktorý bol použitý na výrobu radu herných titulov, vrátane nadchádzajúceho Death Stranding od spoločnosti Kojima Productions. Spoločnosť Sony Computer Entertainment kúpila spoločnosť Guerilla v roku 2005. Angie Smets, Jan-Bart van Beek a Michiel van der Leeuw spoločne preberajú Hulstove povinnosti v spoločnosti Guerrilla, ako vedúci štúdia.

Od roku 2001 úzko spolupracujem s PlayStation a celou rodinou Worldwide Studios a prechovávam absolútnu úctu a obdiv k tvorivým talentom a ambicióznym nápadom v celej sieti štúdií v USA, Európe a Japonsku,“ povedal Hulst, riaditeľ Worldwide Studios. „Som nadšený, že mám teraz príležitosť viesť tak inšpiratívny  a talentovaný tím, ktorého jedinečnou úlohou je stavať úžasné hry pre fanúšikov PlayStation.“

Spoločnosť SIE včera oznámila aj novú iniciatívu spoločnosti vedenú veteránom PlayStation Shuhei Yoshidom, zameranú na podporu externých vývojárov, ktorí vytvárajú nové a neočakávané zážitky pre hernú komunitu. Yoshida, ktorý je priamo podriadený Jimovi Ryanovi, opustí svoju úlohu vo WWS, aby sa mohol sústrediť na našu rozmanitú komunitu nezávislých vývojárov a zabezpečiť jej nástroje, technológie a služby, prostredníctvom ktorých úspešne osloví veľkú komunitu hráčov PlayStation.

„Som nadšený, že môžem oznámiť, že Shu Yoshida je menovaný riaditeľom tejto novej iniciatívy. Každý vie, akú má Shu vášeň pre nezávislé hry – sú životodarnou krvou odvetvia, a práve vďaka nim je naše portfólio obsahu pre našich hráčov tak výnimočné. Tieto divoko kreatívne zážitky si zaslúžia pozornosť a zástancov v radoch PlayStation, ako je Shu. Jeho úlohou bude, aby celá organizácia SIE spolupracovala na lepšom zapojenie nezávislých vývojárov prostredníctvom kultúry podpory a oceňovania ich príspevkov platforme PlayStation,“ dodal J. Ryan.

HERMEN Hulst Riaditeľ Worldwide Studios (WWS)

  • Hermen Hulst je riaditeľom Worldwide Studios pre Sony Interactive Entertainment, kde sa venuje herným štúdiám vyvíjajúcom softvér pre platformy PlayStation a dohliada na herné stratégie a vývoj.
  • Predtým, ako spoluzakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Guerrilla, bol Hermen zodpovedný za smerovanie spoločnosti, a predovšetkým za hry spoločnosti Guerrilla z hľadiska tvorby a komercie.
  • Prvé skúsenosti s herným priemyslom získal počas študentských rokov v Ubisofte v USA a svoju profesionálnu kariéru začal v strategickom marketingu v spoločnosti Philips Electronics. Než sa vrátil do herného priemyslu, pracoval ako konzultant pre riadenie v spoločnosti Andersen Consulting.
  • Od roku 2001 je Hermen generálnym riaditeľom spoločnosti Guerrilla a od roku 2011 viceprezidentom Worldwide Studios spoločnosti Sony Interactive Entertainment pre Európu. Je držiteľom titulu Master of Science v odbore riadenia technológií a je absolventom filozofie na Amsterdamskej univerzite.

Značky: