Spoločnosť Sony informovala, že v Európe začína predávať najnovšie modely televízorov BRAVIA v prevedení s veľkou uhlopriečkou obrazovky – vrátane vlajkovej lode BRAVIA XR MASTER série A90J 4K HRD OLED TV s uhlopriečkou 83” —

Spoločnosť Sony informovala, že v máji zaháji dodávky niekoľkých variantov svojich televízorov s veľkou uhlopriečkou z radu na rok 2021. Zákazníci chystajúci sa vylepšiť svoje domáce kino prostredníctvom veľkej obrazovky prinášajúcej strhujúci zážitok, si budú môcť po novom vybrať z radu základných aj špičkových modelov, ktoré sa môžu pochváliť najpokročilejšími patentovanými technológiami obrazu a zvuku z dielne spoločnosti Sony. Dva z modelov, ktoré prichádzajú do predaja (televízor BRAVIA XR MASTER Series 83” A90J 4K HDR OLED a televízor BRAVIA XR 75” X90J 4K HDR Full Array) sú súčasťou radu BRAVIA XR a sú vybavené novým revolučným procesorom Cognitive Processor XR™, ktorý využíva úplne novú metódu spracovania prevyšujúcu konvenčnú umelú inteligenciu. Táto metóda bola navrhnutá tak, aby napodobňovala spôsob, ako ľudia vidia a počujú.

V posledných niekoľkých rokoch sa zákazníci pri kúpe nového televízora stále častejšie rozhodujú pre väčšie veľkosti obrazovky. Prieskum uskutočnený v roku 2019, ktorý zadala spoločnosť Sony, odhalil, že takmer polovica ľudí chcela väčšiu televíziu, než akú majú[i]. Zdá sa, že mnoho z nich si túto túžbu splnilo. Spoločnosť Sony zaznamenáva permanentný rast predaja modelov televízorov uhlopriečok 55” a väčších, najmä pri obrazovkách väčších ako 75”, ktoré v roku 2020 výrazne získali popularitu[ii]. Dôvodom je, že ľudia počas pandémie trávia viac času doma a stále častejšie si vyberajú technologické novinky, aby si mohli lepšie užívať filmový a televízny obsah dostupný na populárnych streamovacích službách a televíznych kanáloch.

Do predaja sa dostávajú nové televízory Sony s veľkými uhlopriečkami v podobe modelov 75” a 85” X85J 4K HDR LED, 75” BRAVIA XR X90J Full Array LED a 83” BRAVIA XR MASTER Series A90J 4K HDR OLED . Posledné dva spomínané modely sú vybavené úplne novým kognitívnym procesorom XR. Keď sa na niečo pozeráme, nevedomky sa sústredíme na určité body. Kognitívny procesor XR™ založený na kognitívnej inteligencii rozdeľuje obrazovku na mnoho zón a detekuje, kde je „ohnisko“ obrazu. Bežne používaná umelá inteligencia (AI) ale dokáže detekovať a analyzovať iba jednotlivé obrazové prvky, ako je farba, kontrast a detaily. Nový kognitívny procesor XR dokáže vykonávať krížovú analýzu radu prvkov naraz, rovnako ako to robí náš mozog. Všetky prvky sú týmto spôsobom upravené vo vzájomnej korelácii. Vďaka tomu dosahuje táto technológia najlepší konečný výsledok, takže scéna je celkovo synchrónna a pôsobí realisticky – a to je niečo, čo bežná umelá inteligencia dosiahnuť nedokáže.

Kognitívny procesor XR tiež dokáže analyzovať polohu zvuku v signáli, takže zvuk presne zodpovedá dianiu na obrazovke. Okrem toho prevádza akýkoľvek zvuk na 3D priestorový zvuk tak, aby poskytol čo najreálnejšiu a pohlcujúcu zvukovú scénu. Učí sa, analyzuje a spracováva mimoriadne množstvo dát a inteligentne optimalizuje každý pixel, snímok a scénu pre najrealistickejší obraz a zvuk, aký kedy spoločnosť Sony ponúkala.

Televízory BRAVIA XR MASTER Series A90J 4K HDR OLED a BRAVIA XR X90J 4K HDR LED ponúkajú exkluzívnu službu BRAVIA CORE™. Užívatelia si môžu vychutnať výber najnovších prémiových a klasických titulov Sony Pictures Entertainment a najväčšiu kolekciu IMAX Enhanced, ktoré sú predinštalované vo všetkých nových modeloch BRAVIA XR. BRAVIA CORE je prvá v odbore, ktorá využíva technológiu Pure Stream™ a dosahuje takmer bezstratovú kvalitu ekvivalentnú s UHD BD so streamovaním až 80 Mb/s.

Televízory X85J, X90J a A90J sú skvelým riešením aj pre hráčov a poskytujú podporu niekoľkých funkcií HDMI 2.1, ako je 4K 120 sn./s, VRR a ALLM, na plynulé a pohotové hranie s pripojením ku konzole novej generácie.

Ceny a dostupnosť

Televízory 75” a 85” X85J 4K HDR LED, 75” BRAVIA XR X90J Full Array LED a 83” BRAVIA XR MASTER Series A90J 4K HDR OLED sa v Európe začnú predávať v máji. Aktuálne sa vo vybraných krajinách otvárajú predobjednávky[iii]. Ďalšie informácie nájdete na miestnom webe spoločnosti Sony na adrese www.sony.eu.

[i] Výskumná vzorka 6000 Európanov, výskum uskutočnený spoločnosťou One Poll v apríli 2019. Viac informácií: https://presscentre.sony.eu/pressreleases/sony-reveals-how-tv-has-impacted-the-living-room-through-the-decades-with-new-report-2878577

[ii] Založené na interných dátach spoločnosti Sony.

[iii] Dostupnosť a načasovanie predaja modelu sa v jednotlivých krajinách líši.

Značky: