Spoločnosť Huawei zaznamenala prelomový rok, keď jej tržby prevýšili 20 miliárd USD, čo znamená 70 % nárast.
Spoločnosť Huawei oznámila na konferencii CES v Las Vegas obchodné výsledky s výrazným medziročným nárastom spotrebiteľskej divízie. Tržby Huawei, ktoré v roku 2015 prevýšili 20 miliárd USD znamenajú takmer 70 % medziročný nárast. V roku 2015 spoločnosť dodala 108 miliónov smartfónov, o 44 % viac v porovnaní s rokom 2014, čím sa tak stala najväčším čínskym a celosvetovo 3. najväčším výrobcom smartfónov. V roku 2015 Huawei výrazne zvýšila povedomie o značke a nadviazala spoluprácu s TOP svetovými značkami.
Vďaka 108 miliónom dodaných kusov v roku 2015 si spoločnosť Huawei upevnila svoju pozíciu medzi tromi najväčšími výrobcami smartfónov, čo sa trhového podielu týka. Na čínskom trhu si spoločnosť od marca 2015 držala vedúcu pozíciu. Počas tohto obdobia predstavila dva prémiové smartfóny: P8 a Mate S. Okrem prelomu v Číne zaznamenala úspech aj na celosvetovej úrovni. V západnej Európe dosiahol Huawei výborných výsledkov na trhu high-end modelov (smartfónov v cenovom rozmedzí 400 ÷ 500 Eur). Medzi TOP tromi výrobcami sa umiestnil v Španielsku, Taliansku, Belgicku, Švajčiarsku, Portugalsku a v niekoľkých ďalších krajinách.
Spoločnosť Huawei v roku 2015 razantne zvyšovala povedomie o značke:
- miesto v zozname TOP 100 svetových značiek, zostavovaný spoločnosťou Interbrand (v roku 2014 bol Huawei na 94. mieste).
- najhodnotnejšia svetová značka podľa zoznamu BrandZ 100.
- Podľa reportu svetovo uznávanej výskumnej inštitúcie IPSOS skončila spoločnosť na mieste v raste povedomia o značke (nárast zo 65 % v roku 2014 na 75 % v roku 2015).
- Povedomie o značke medziročne vzrástlo v európskych krajinách: Portugalsko (87 %), Taliansko (82 %), Španielsko (79 %), Česká republika (75 %), Holandsko (73 %), Nemecko (68 %).
- Vzhľadom k nárastu povedomia o značke na kľúčových svetových trhoch narástlo Huawei Promoter Score (NPS) na 47, čo spoločnosť radí celosvetovo na tretie miesto.
Vysoké predaje a ocenenie smartfónov P8, Mate 7, Mate S a Nexus 6P
Huawei zariadenia ako P8, Mate 7, Mate S alebo Nexus 6P boli v roku 2015 pozitívne prijaté na celom svete:
- Celosvetové dodávky P8 dosiahli 4,5 milióna kusov a smartfón získal rad ocenení po celom svete ako „Best Recommendation Award“ severoeurópskeho Ljud & Bild, “White Gold Award” dánskeho Tech-Test či ocenenie EISA za „Best consumer smartphone 2015“.
- V roku 2015 bolo dodaných viac ako 7 miliónov kusov Mate 7, ktorý bol ocenený ako „BEST of IFA 2014“ a získal ocenenie od Android Authority, GSM Arena a Tom’s Guide.
- Dodávky Mate Sdosiahli 800 000 kusov počas prvých štyroch mesiacov od uvedenia na trh. Zariadenie získalo 9 celosvetových ocenení vrátane „BEST of IFA 2015“ od Global Technology Media GIGA a AndroidPIT
- Huawei Nexus 6P, vyrobený v spolupráci so spoločnosťou Google, zaznamenal veľký úspech v Severnej Amerike, kde bol v Google Store vypredaný počas prvého mesiaca po uvedení.
Vysoké investície do R&D a inovácií, 76 687 patentov
Výborné obchodné výsledky Huawei sú späté so značnými investíciami do inovácií a R&D. Spoločnosť založila po celom svete 16 výskumných zariadení, napríklad v Číne, Nemecku, Švédsku, Rusku alebo Indii. V roku 2014 spoločnosť investovala 14,2 % ročných príjmov do R&D a zabezpečila si 76 687 patentov, z ktorých 18 000 sa vzťahuje k zariadeniam Huawei. Spoločnosť inovácie následne aplikuje do najnovších zariadení. Napríklad počas posledných troch rokov investovala spoločnosť 98 miliónov USD do výskumného tímu vo Francúzsku, aby vyvinul nový Huawei ISP pre Mate 8. Ten umožňuje používateľom vytvárať kvalitnejšie fotografie s rýchlejším ostrením, lepším jasom a vernejšími farebnými odtieňmi. Okrem toho Force Touch technológia predstavená v Mate S prekonala tradičné dvojrozmerné dotykové technológie. Technológia odtlačkov prstov Fingerprint 2.0 zvýšila rozpoznávaciu rýchlosť o 100 %. Používatelia taktiež ocenili možnosť ovládania obrazovky kĺbom prsta.
Na konferencii CES 2016 spoločnosť Huawei predstavila rad partnerstiev so svetovými TOP značkami:
- Spoluprácu so šperkárskou spoločnosťou Swarovski pri uvedení Huawei Watch Jewel, prvých inteligentných hodiniek pre ženy. Huawei Watch Jewel majú obvod ciferníku posiaty 68 zirkónmi od Swarovski, pokým taliansky remienok spája eleganciu s funkčnosťou.
- Spojenie síl s Harman Kardon, poprednou svetovou audio značkou v prípade tabletu M2 10.0.
- Spoluprácu so spoločnosťou Google pri výrobe nového prémiového smartfónu Nexus 6P vyniesla Huawei medzi TOP svetové značky.
- Spoluprácu s popredným svetovými výrobcami automobilového priemyslu ako GM, Volkswagen alebo PSA Peugeot Citroën, v rámci integrácie Huawei automobilového 4G komunikačného modulu pre nové vozidlá.
- Vstup na trh inteligentných domácností, uvedením Huawei Lite OS, integrovaného protokolu pre inteligentné zariadenia, ktorý nasleduje Hilink. Spoločnosť rovnako nadviazala spoluprácu s viac ako 60 partnermi ako Haiwe, Midea, Skyworth alebo
- Spojenie technológie a módy v rámci spolupráce s Vogue počas Fashion Week v Miláne, spoluprácu so svetovo známym fotografom Mariom Testinom a top modelkou Karlie Kloss a modelom Seanom O’Pry, ktorí spolupracovali na reklamnej kampani Huawei.