Lexus sa oficiálne vracia do sveta kabrioletov.  Na Goodwood Festival of Speed japonská značka predstavila prototyp modelu LC Convertible a potvrdila, že pôjde do výroby.  Pripomeňme si pri tejto príležitosti modely Lexus so sklápacou strechou.

Lexus SC (2001 – 2010)

História kabrioletov značky Lexus sa začala v roku 1996. V tom čase odštartovali  práce na modeli SC 430. Tím inžinierov pracoval pod vedením Yasushi Nakagawu a za dizajn karosérie bol zodpovedný Sotiris Kovos. Koncepčný Lexus SC kabriolet debutoval v roku 1999 v Tokiu.  Dizajnérov podľa vlastných slov  k vzhľadu vozidla inšpirovali jachty. Dva roky po premiére sa v takmer nezmenenej podobe oficiálne dostalo na trh  ako nasledovník modelu  SC prvej generácie.  Od tej chvíle bolo auto, ktorého názov pochádzal zo skráteného výrazu Sport Coupé, dostupné výlučne so sklápacou strechou. Na japonskom trhu do roku 2005 ho predávali pod názvom Toyota Soarer.

Pri projektovaní Lexusu SC druhej generácie dizajnéri použili konštrukčné prvky zo sedanu GS. Pod kapotu sa dostal motor V-8 s objemom 4,3 l (odtiaľ aj názov modelu SC 430) a výkonom 290 koní. Ten istý motor poháňal aj modely  LS a GS. V prípade Lexusu SC bol spojený s automatickou prevodovkou s piatimi alebo šiestimi prevodovými stupňami. Vozidlo zrýchlilo na stovku približne za 6 sekúnd a pevná strecha sa zložila za 25 sekúnd.  Štvormiestna kabína dostala bohatú výbavu. Na americkom trhu bolo auto v štandardnej verzii vybavené prémiovým audiosystémom  Mark Levinson a satelitnou navigáciou. Lexus SC II sa stal aj pretekárskou  hviezdou – traťová verzia s pevnou strechou nahradila v japonskej sérii SuperGT Toyotu Supra a často vyhrávala.

Lexus IS C (2009 – 2015)

Model SC 430 opustil scénu v roku 2010. Ešte predtým však japonská značka predstavila  model IS C, čiže kabriolet postavený na báze  kompaktného sedanu Lexus IS. Vozidlo oficiálne predstavili v roku  2008, hoci už štyri roky predtým Lexus prezentoval koncept  LF-C, po ktorom model IS C zdedil niektoré štylistické prvky. Tentoraz kabriolet Lexus poháňali jednotky V6 – predovšetkým motor  2.5 s výkonom koní (IS 250 C) a 3.5 310 KM (IS 350 C). Podobne ako v prípade modelu SC 430 bolo auto vybavené pevnou skladacou strechou.

Aj Lexus IS C dostal príležitosť v motoršporte. V modifikovanom modeli kabrioletu sa postavil na štart driftu známy japonský driftér  Daigo Saito. Motor vozidla 3.4  s turbodúchadlom  presiahol výkon 1 200 koní! Pohonná jednotka bola pripojená k sekvenčnej prevodovke Holinger a všetky komponenty aj vodiča chránila karbónová karoséria.

LF-AR a LF-C2

Lexus sa pokúsil vyrobiť aj iné automobily bez pevnej strechy.  V roku  2008 predstavil svetu v Detroite koncept LF-AR s motorom V-10, čiže slávny model  LFA vo variante roadster. Auto sa však na cesty nedostalo.

Ďalší koncept  LF-C2 predstavili v roku 2014 roku v Los Angeles. Luxusný kabriolet so štyrmi sedadlami mal 20-palcové disky a ohromoval výnimočným zlatým lakom. Dizajnom do veľkej miery pripomínal  model RC a prebudil očakávania fanúšikov značky. No dodnes nič nenasvedčuje tomu, že sa vozidlo mohlo dostať do výroby.

 LC Convertible

Vášnivé diskusie o modeli LC Convertible sme zaznamenali už v minulom roku v súvislosti s výrokmi predstaviteľov Lexusu. Na januárovom autosalóne v Detroite predstavili LC Convertible Concept, ktorý len potvrdil, že niečo sa deje. Správu o výrobe modelu potvrdil nedávny festival rýchlosti Goodwood Festival of Speed. Presný dátum trhovej premiéry vozidla zatiaľ nie je známy.

Značky: