Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Dojazd viac ako 100 km podľa WLTP a batožinový priestor s možnosťou zväčšenia ložného priestoru

Stuttgart.  Štvrtá generácia hybridného pohonu teraz oslavuje svoju premiéru v Triede S ako verzia S 580 e (kombinovaná spotreba paliva: 1,0 – 0,6 l/100 km, kombinované emisie CO2: 22,0 – 14,0 g/km, kombinovaná spotreba elektriny: 25,3 – 21,2 kWh/100 km)[1]. Hybridné vozidlo dobíjateľné zo siete si záujemcovia môžu objednať s krátkym a dlhým rázvorom s cenami od 126 816 eur s DPH. Verzia S 580 4MATIC s mild hybridným pohonom (kombinovaná spotreba paliva: 11,4 – 10,0 l/100 km, kombinované emisie CO2: 258 – 227 g/km)[1] len nedávno rozšírila paletu motorizácií. Aj táto verzia s benzínovým motorom V8 s integrovaným štartovacím generátorom druhej generácie a 48-voltovým elektrickým systémom je k dispozícii s dvomi rázvormi s cenou od 128 988,00 eur s DPH. V rámci zmien v modelovom roku zvýšila značka Mercedes-Benz hodnotu výbavy svojej vlajkovej lode. Odteraz je k dispozícii aktívny podvozok s E-AKTÍVNYM OVLÁDANÍM POHYBU KAROSÉRIE. Dostupné sú aj ďalšie nové bezpečnostné a komfortné prvky, ktoré sú známe z modelu Mercedes-Maybach Triedy S. Patrí k nim napríklad interiérový asistent MBUX a podávač bezpečnostného pásu pre zadnú časť.

S elektrickým hnacím výkonom 110 kW/150 k a čisto elektrickým dojazdom viac ako 100 kilometrov (WLTP) dokáže verzia S 580 e v mnohých prípadoch jazdiť bez použitia spaľovacieho motora. V porovnaní s predchodcom sa tak dojazd viac ako zdvojnásobil. Základom hybridného pohonu je šesťvalcový radový motor M 256 s výkonom 270 kW/367 k z aktuálnej generácie motorov od značky Mercedes-Benz. Vysoká hustota výkonu hybridnej hnacej hlavy sa dosahuje pomocou permanentne budeného synchrónneho motora vo forme vnútorného rotora. Maximálny krútiaci moment elektrického stroja na úrovni 480 Nm je k dispozícii od prvej otáčky motora a stará sa o vysokú agilnosť pri rozjazde a dynamické jazdné vlastnosti. Maximálna rýchlosť v jazdnom programe ELEKTRICKÝ dosahuje 140 km/h, po jej dosiahnutí nasleduje jemné obmedzenie. Usporiadanie akumulátora vo vozidle prináša v porovnaní s predchodcom výhody v každodennom živote: v batožinovom priestore sa už nenachádzajú žiadne stupne a zároveň ponúka možnosť zväčšenia ložného priestoru.

Na účely trojfázového nabíjania striedavým prúdom je súčasťou sériovej výbavy nabíjačka s výkonom 11 kW, na rýchlonabíjanie jednosmerným prúdom slúži nabíjačka na jednosmerný prúd s výkonom 60 kW. Dokonca aj pri prázdnom akumulátore je tak úplné nabitie možné v priebehu približne 30 minút.

Nové bezpečnostné a komfortné funkcie pre zadnú časť

Balík ložného priestoru je vo všetkých sedanoch Triedy S súčasťou sériovej výbavy a uľahčuje nakladanie. Vďaka BEZDOTYKOVEJ OBSLUHE možno batožinový priestor pohodlne otvoriť naznačením kopnutia pod spojlerom zadného nárazníka. Vďaka možnosti zväčšenia ložného priestoru si svoje miesto nájdu neskladné predmety, ako napríklad lyže. Diaľkové zatváranie veka batožinového priestoru funguje komfortne stlačením tlačidla.

Nové laky majú názvy nautická modrá metalíza, kašmírová biela designo magno, kalaharská zlatá designo metallic a selenitová sivá designo magno. A pre stredovú konzolu je teraz k dispozícii aj variant so vzhľadom čierneho skla s bodkovanými čiarami.

Väčší komfort jazdy a agilnosť ponúka aktívny podvozok s E‑AKTÍVNYM OVLÁDANÍM POHYBU KAROSÉRIE (na želanie). Tento podvozok sa kombinuje so sériovým vzduchovým pružením AIRMATIC. Systém reguluje sily pruženia a tlmenia individuálne na každom kolese, čím pôsobí nielen proti nakláňaniu v pozdĺžnom, ale aj priečnom a vertikálnom smere. K inovatívnym funkciám patrí možnosť nadvihnutia karosérie pri bočnom náraze. E-AKTÍVNE OVLÁDANIE POHYBU KAROSÉRIE spolu so systémom SKENOVANIE POVRCHU VOZOVKY a funkciou nakláňania v zákrutách ZÁKRUTY umožňuje výnimočnú úroveň komfortu. E-AKTÍVNE OVLÁDANIE POHYBU KAROSÉRIE pracuje so 48-voltovým napätím, a preto sa táto mimoriadna výbava dodáva pre modely S 450 4MATIC (kombinovaná spotreba paliva: 9,5 – 8,0 l/100 km, kombinované emisie CO2: 215 – 181 g/km)[1], S 500 4MATIC (kombinovaná spotreba paliva: 9,5 – 8,1 l/100 km, kombinované emisie CO2: 216 – 184 g/km)[1], ktoré sú vybavené takýmto elektrickým systémom a pohonom 4MATIC, ako aj pre nový model S 580 4MATIC.

Nová služba Mercedes me sa nazýva „Predvýbava pre digitálne odovzdanie kľúča“. Vďaka nej je Trieda S pripravená na zdieľanie auta, napríklad v rámci rodiny alebo kruhu priateľov. Prostredníctvom aplikácie môže majiteľ odomknúť vozidlo na diaľku. Potom sa dočasne aktivuje náhradný kľúč odložený v interiéri a osoba, ktorá si vozidlo požičiava, môže naštartovať.

Zároveň sa do výbavy dostávajú nové bezpečnostné a komfortné prvky pre oblasť zadných sedadiel, ktoré sú známe z nedávno uvedenej Triedy S od značky Mercedes-Maybach:

  • Interiérový asistent MBUX vzadu dokáže rozpoznať cestujúcich v druhom rade sedadiel. Opierky hlavy sa potom automaticky vysunú. Intuitívnymi pohybmi ruky možno navyše ovládať zadnú slnečnú roletu v panoramatickej posuvnej streche. K dispozícii je v kombinácii s interiérovým asistentom MBUX vpredu.
  • Automatický podávač bezpečnostného pásu vzadu nepriamo nabáda na pripútanie a súčasne dodáva tomuto procesu väčšie pohodlie. Cestujúci sa po usadení v komfortnej polohe sedenia už viac nemusia presúvať z tejto polohy, aby sa pripútali. Podávač bezpečnostného pásu je integrovaný v nastaviteľnom operadle sedadla, vďaka čomu je vždy v správnej polohe voči cestujúcemu. Tento voliteľný prvok výbavy sa dodáva v kombinácii s elektricky nastaviteľnými zadnými sedadlami vrátane pamäťovej funkcie.
  • Pomocou adaptívneho osvetlenia zadnej časti interiéru možno prispôsobiť jas a farebnú teplotu interiérového svetla na viacerých úrovniach. Polohu a veľkosť bodových svietidiel s LED je možné nastaviť a samotné svietidlá slúžia ako svetlo na čítanie alebo salónové svetlo.
  • Masáž lýtok v zadnej častistimuluje prekrvenie a pomáha predchádzať únave. Táto komfortná funkcia je k dispozícii, keď si zákazník pre svoju Triedu S s dlhým rázvorom objedná riaditeľské sedadlá a balík komfortu sedenia vzadu.

Nové modely a ceny:

  S 580 e [2]S 580 4MATIC [2]
Valce, benzínový motor (usporiadanie, počet) R6V8
Zdvihový objem, benzínový motorcm³2.9993.982
Menovitý výkon, benzínový motorkW/k270/367370/503
pri1/min5.500-6.1005.500
Menovitý krútiaci moment, benzínový motorNm500700
pri1/min1.600-4.5002.000-4.000
Menovitý výkon elektromotorakW/k110/15015/20
Menovitý krútiaci moment elektromotoraNm480200
Systémový výkonkW/k375/510
Systémový krútiaci momentNm750
Kombinovaná spotreba paliva[3] (NEDC)l/100 km1,5-1,1
(1,5-1,2)
10,6-10,0
Kombinované emisie CO2[3]  (NEDC)g/km33,0-26,0242-228
Kombinovaná spotreba elektriny, vážená[3] (NEDC)kWh/100 km22,0-20,2 (22,0-20,3)
Dojazd pri jazde na elektrický pohon[3]  (NEDC)km104-121
Dojazd pri jazde na elektrický pohon[3] (WLTP: komb. EAER)km94-113 
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs5,24,4
Maximálna rýchlosťkm/h250250
Maximálna rýchlosť pri jazde na elektrický pohonkm/h140
Cena s DPH odeur126.816,00
(129.564,00)
128 988,00 (131.736,00)

Spotreba a emisie CO2 podľa WLTP:

  S 580 e [2]S 580
4MATIC [2]
Kombinovaná spotreba paliva[1] (WLTP)l/100 km1,0-0,611,3-9,9

(11,4-10,0)

Kombinované emisie CO2[1] (WLTP)g/km22,0-14,0256-226

(258-227)

Kombinovaná spotreba elektriny, vážená[1] (WLTP)kWh/100 km25,3-21,2 (25,6-21,3)

 

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.