Pre firmy je náročné robiť strategické rozhodnutia, ak sa neopierajú o dáta alebo nemajú prehľad o financiách. Nastavenie firemných procesov je dôležitejšie než kedykoľvek predtým. Na trhu dnes nájdete veľa firiem, ktoré podnikajú v podobnom segmente. Aj preto je dôležité, aby ste dokázali vyhodnocovať a zautomatizovať kľúčové procesy. Jedným z nástrojov, ktorý vám v tom môže pomôcť, je aj podnikový systém FLOWii.

„Rád vychádzam z dát a analýz, a presne tak sa pozerám aj na biznis. Sú firmy, ktoré aj dnes podnikajú samospádom. Zákazníkov vybavujú podľa toho, ako im príde telefonát alebo e-mail. Iní podnikatelia zase pochopili, že sa dá podnikať aj inak. Majú poriadok a prehľad v biznise. Dáta pravidelne vyhodnocujú a rozhodujú sa na základe nich,“ hovorí Patrik Škulavík, produktový manažér FLOWii.

Patrik Škulavík, FLOWiiZdroj: FLOWii
„Firmy, ktoré majú poriadok a prehľad v biznise a ktoré pracujú s dátami 
a pravidelne ich vyhodnocujú, sú úspešnejšie,“ hovorí Patrik Škulavík, 
produktový manažér FLOWii.

Podľa neho je dôležité, aby si manažéri sadli s ľuďmi a otvorene sa rozprávali o tom, čo by im pomohlo v plnení pracovných úloh, zlepšení výkonu a ako by mohli robiť efektívnejšie. „To, čo vo firme často nefunguje, vedia najlepšie ľudia, ktorí v nej pracujú,“ dodáva Patrik Škulavík.

Ako firmy využívajú FLOWii?

Firmy využívajú FLOWii rôzne. Niektoré používajú CRM systém, iné dochádzkový systém, projektový manažment alebo online fakturáciu.

Patrik Škulavík odporúča, aby firma napríklad začala CRM systémom, ktorý ponúka aj databázu kontaktov. Napokon, čo je dôležitejšie pre biznis, než poznať svojich zákazníkov. V CRM si môže manažér na pár klikov skontrolovať stav i rozpočet projektov, a to nie je všetko.

Od Excelu k FLOWii

Trojica bývalých spolužiakov a stavebných inžinierov, Ľuboš Kelčík, Csaba Baji a Ádám Varga, sa pred niekoľkými rokmi rozhodla osamostatniť. Spojili vstupný kapitál a v Šamoríne založili úspešnú firmu BVK-PRO. Dnes patria k popredným expertom na statiku nielen na Slovensku, ale aj v zahraničí.

FLOWiiZdroj: FLOWii
„Potrebovali sme jednotný systém, v ktorom by sme mohli mať všetky 
informácie pokope. Napokon sme sa rozhodli pre CRM od FLOWii, vďaka čomu 
máme poriadok vo firme a všetko zatriedené – od mailov až po zákazky,“ 
vysvetľuje jeden z majiteľov firmy BVK-PRO, Ádám Varga.

„Zákazky nám postupne pribúdali a zistili sme, že už nezvládame mať všetko v excelovských tabuľkách. Bolo to pre nás čoraz neprehľadnejšie. Chceli sme jednotný systém, v ktorom budeme mať všetky informácie pokope. Najprv sme začali s online riadením zákaziek a projektov vo FLOWii, využívame aj online fakturáciu či evidenciu príjmov a výdavkov. Napokon sme sa rozhodli pre CRM od FLOWii, vďaka čomu máme poriadok vo firme a všetko zatriedené – počnúc emailmi až po zákazky,“ vysvetľuje jeden z majiteľov firmy, Ádám Varga

Keď má firma kompletný prehľad o financiách

Podnikateľ Martin Pribila založil svoje podnikanie na výstavbe ekologicky udržateľných domov. Začiatky v podnikaní neboli vždy jednoduché. Firma Talpa House však dnes úspešne plní sny svojim zákazníkom o ekologickom bývaní. Martin Pribyla priznáva, že postupne potreboval nastaviť isté firemné procesy a automatizovať ich.

FLOWiiZdroj: FLOWii
Vo FLOWii možno vystavovať faktúry, cenové ponuky i objednávky. Systém 
ponúka prehľad o firemných financiách a evidenciu príjmov a výdavkov.

„Naši pracovníci pôsobia v rôznych regiónoch Slovenska, aj preto sme potrebovali systém, ktorý by nám pomohol s riadením zákaziek. Vybrali sme si FLOWii, do ktorého si zapisujeme všetko dôležité, čo ku konkrétnemu projektu máme. V neposlednom rade som rád, že si aj vďaka FLOWii vieme ustrážiť cashflow. Každé ráno začnem s prehľadom financií, aby som vedel, čo treba zaplatiť, aký budeme mať príjem a ako sme na tom finančne. Je skvelé, že mi systém ponúka komplexný prehľad o firemných financiách,“ dodáva majiteľ firmy.

Získajte prehľadnú evidenciu zákaziek i lepší projektový manažment

Vydavateľstvo CBS prináša unikátne knihy a maľované mapy, ktoré ponúkajú jedinečný pohľad na krajinu. Jeho konateľ, Milan Paprčka, pred niekoľkými rokmi zaviedol isté pravidlá a rozhodol sa automatizovať procesy, aby sa ľuďom vo firme robilo efektívnejšie a napredovala. To sa mu podarilo.

Zákazky a udalosti FLOWiiZdroj: FLOWii
Výhodou FLOWii tiež je, že ku každej zákazke, ktorú firma eviduje v 
systéme, sa môžu automaticky priradiť príjmy.

„Vďaka podnikovému systému FLOWii máme prehľad o našich projektoch, práci zamestnancov a ich úlohách. Ak chystáme nový regionálny projekt (knihu či mapu), vo FLOWii ho založíme ako internú zákazku. Obchodník ešte vo výrobnom procese zaeviduje objednávku ako úspešný obchodný prípad. Kolegyňa ju pre istotu skontroluje a každú objednávku založíme ako zákazku, na ktorej robia viacerí ľudia – redaktori, grafici, textári, prekladatelia či jazykový korektor. Každý človek má v projekte svoju konkrétnu úlohu a zodpovednosť,“ vysvetľuje Milan Paprčka, konateľ CBS.

Zákazky majú v niektorých firmách často podobný postup. Aj preto sa oplatí vytvoriť vzorovú zákazku, ktorá má presne nastavený postup úloh. „V našom vydavateľstve sa nikdy nič nerobí duplicitne, všetko má svoju postupnosť. Niektoré zákazky v procese obsahujú desiatky malých krokov a človek si ich jednoducho nezapamätá. Máme tak malé postupy na vytvorenie konkrétneho produktu, čím vieme byť efektívni a produktívni,“ opisuje Milan Paprčka.

Výhodou FLOWii tiež je, že ku každej zákazke, ktorú firma eviduje v systéme, sa môžu automaticky priradiť príjmy. Ak vystavíte faktúru, pošlete ju konkrétnemu zákazníkovi a následne sa v systéme priradí ku konkrétnej zákazke. Podobne ako informácia o úhrade. Aj takýmto spôsobom si vo FLOWii môžete prehľadne odsledovať ekonomiku zákaziek.

Systém, ktorý firmám pomáha v raste

Podľa Patrika Škulavíka je viacero dôvodov, ako FLOWii pomáha rásť firmám. „Prvým z nich je, že majú všetky dáta o zákazníkoch, zákazkách, financiách, emailoch, úlohách, dokladoch na jednom prehľadnom mieste. Už len tento spôsob práce s dátami dokáže firme a jej zamestnancom veľmi pomôcť,“ tvrdí.

softvér FLOWiiZdroj: FLOWii
FLOWii môžu používať aj malý živnostníci, ale aj väčšie etablované firmy 
so stovkami zamestnancov.

Ďalším dôvodom je, že niektoré činnosti, nad ktorými manažéri a zamestnanci musia každodenne rozmýšľať, dokáže FLOWii automatizovať. Napríklad automatické párovanie platieb z banky s faktúrami v systéme, automatické delegovanie úloh, pripomienky, vzorové úlohy, vzorové zákazky a ďalšie.

FLOWii podľa neho môže používať malý živnostník, ale aj väčšia etablovaná firma so stovkami zamestnancov. „Máme veľa prípadov, kedy si nás vybrala začínajúca firma, ktorá má dnes viac ako 100 zamestnancov. Bez dobrého systému a zvládnutých procesov by sa jej rástlo oveľa ťažšie,“ konštatuje Patrik Škulavík. Výhodou FLOWii je, že funguje responzívne v tabletoch i v mobilných zariadeniach, čím systém možno využívať kdekoľvek. V prípade, že firma potrebuje nastaviť procesy alebo sa poradiť, sú k dispozícii aj konzultanti z FLOWii, ktorí dokážu identifikovať bolestivé miesta vo firme a navrhnúť konkrétne riešenia.

Článok bol uverejnený v rámci spolupráce.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.