Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Nedávny prieskum spoločnosti Kaspersky odhalil, že dôvodom, prečo sa spotrebitelia stále vyhýbajú aktívnemu využívaniu kryptomien, je nedostatok dôvery a pochopenia ich fungovania. Správa s názvom „Nezmapované teritórium: prečo sú spotrebitelia stále opatrní pri využívaní kryptomien“ ukazuje, že zatiaľ čo 29 % ľudí má aspoň nejaké znalosti o kryptomenách a mnohí by aj chceli využívať túto technológiu, tak len jeden z desiatich úplne chápe, ako fungujú.

Rýchlosť, ktorou spotrebitelia využívajú kryptomeny, sa spomaľuje, a to aj napriek tomu, že celebrity ako Johnny Depp či YouTuber PewDiePie túto technológiu ospevujú. Mnohí spotrebitelia stále úplne nerozumejú tomu, ako kryptomeny fungujú, čo brzdí ich rozšírenie a širšie využitie. Až štyria z piatich opýtaných (81 %) si nikdy nekúpili kryptomenu, čo dokazuje, ako je ich používanie v bežnom platobnom styku či vo forme investície stále vzdialené realite.

Prieskum spoločnosti Kaspersky však zistil, že mnoho spotrebiteľov by chcelo kryptomeny používať, no v ceste im stojí nedostatok informácií o tejto technológií. Okrem toho, veľa ľudí, ktorí si mysleli, že vedia, s čím majú dočinenia, neskôr upustili od využívania kryptomien. Takmer pätina opýtaných (18 %) tak spravila preto, lebo používanie kryptomeny začalo pre nich byť príliš komplikované z technického hľadiska.

Nepochopenie systému fungovania kryptomien môže viesť k nedôvere voči tejto forme uchovávania peňazí. Tretina (31 %) respondentov napríklad uviedla, že podľa nich sú kryptomeny dosť nestále a skôr, ako ich začnú aktívne používať, by sa mali ustáliť. Medzi spotrebiteľmi tiež panuje názor, že kryptomeny tu nebudú večne. Až jedna tretina (35 %) verí, že kryptomeny sú len akýmsi výstrelkom doby, ktorým sa neoplatí zaoberať.

Aj napriek tomu, že záujem širokej verejnosti o kryptomeny už možno dosiahol svoj vrchol, stále existuje dopyt po využívaní tejto technológie. Takmer každý šiesty (14 %) opýtaný uviedol, že zatiaľ čo teraz kryptomenu nepoužíva, chcel by ju v budúcnosti vyskúšať. Medzi spotrebiteľmi však stále existujú pochybnosti – častokrát podnietené strachom, že ohrozujú svoje financie. 19 % spotrebiteľov má skúsenosť s hackerskými útokmi na rôznych kryptoburzách. Kyberkriminálnici tiež vytvárajú falošné e-peňaženky, aby prilákali ľudí na neuvážené investovanie svojich peňazí. Až 15 % spotrebiteľov sa už takýmto spôsobom stalo obeťou podvodov s kryptomenami.

Je očividné, že masové prijatie a rast kryptomien je spomalené kvôli zraniteľnej povahe tejto technológie. Aj keď majú spotrebitelia veľkú chuť používať kryptomeny, nevložia svoje ťažko zarobené peniaze do niečoho, čomu nerozumejú a nedôverujú na 100 %. Vzhľadom na to, že bezpečnosť investícií má pre spotrebiteľov prvoradý význam, je nevyhnutné, aby podnikli vlastné kroky na ich ochranu. Podobne ako v prípade akejkoľvek inej kybernetickej hrozby, neexistuje nič lepšie, ako byť ostražitý – ak niečo vyzerá príliš dobre na to, aby to bola pravda, potom je to pravdepodobne klamstvo. Ak chcete obchodovať s aktívami v kryptomene na akejkoľvek burze, venujte pozornosť bezpečnosti prihlasovacích údajov účtu. Ak sú vaším cieľom dlhodobé investície alebo používanie kryptomeny na platby, uchovávajte ich v bezpečnom prostredí a používajte viac peňaženiek. Spoločnostiam, ktoré sa zaoberajú kryptomenami tiež odporúčame, aby dbali na efektívnu ochranu investícií svojich zákazníkov,hovorí Vitaly Mzokov, vedúci obchodu spoločnosti Kaspersky.

S cieľom zlepšiť stabilitu a posilniť dôveru v kryptomeny vyvinul partner spoločnosti Kaspersky, Merkeleon, legitímne trhové platformy, online aukčné platformy, kryptoburzy a platobné systémy pre kryptomeny.

Kryptomeny majú určite svoje výhody, ale pozorujeme, že mnohí spotrebitelia si ich stále neuvedomujú kvôli obavám o bezpečnosť svojich peňazí. Je vzrušujúce byť súčasťou tohto odvetvia, no hlavným aspektom jeho fungovania je dôvera spotrebiteľov. Preto je nevyhnutné, aby firmy podnikajúce s kryptomenami robili všetko, čo je v ich silách, aby ochránili svoje siete a zabezpečili, že financie ich zákazníkov budú v bezpečí a chránené, vysvetľuje Alexey Sidorowich, vedúci oddelenia pre obchod a rozvoj spoločnosti Merkeleon.

Pre viac informácií o tom, ako zabezpečiť transparentnú a výkonnú ochranu pre obchodné platformy pre kryptomeny a projekty ponúkajúce token, kliknite sem. Ak sa chcete dozvedieť viac o ochrane spotrebiteľov, navštívte webovú stránku Kaspersky.

Pre viac informácií o tom, aký majú spotrebitelia postoj ku kryptomenám, navštívte stránku https://www.kaspersky.com/blog/cryptocurrency-report-2019/.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.