Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Nový Megane E-TECH Electric má dojazd až 450 km na jedno nabitie. Okrem iného je možné využiť aj optimálny rozsah vďaka vylepšenému systému rekuperácie energie. Dojazd je jedným z kľúčových parametrov elektromobilu. Aby vodič prešiel čo najdlhšiu trasu na jedno nabitie, Renault vyvíja moderné, efektívne systémy rekuperácie energie, ktoré sa využili v novom Megane E-Tech Electric.

Rekuperácia energie pri brzdení

Batéria auta rekuperuje energiu pri každom brzdení. Tvorcovia nového Megane E-TECH Electric zašli ešte o krok ďalej a vybavili vozidlo vylepšeným štvorúrovňovým systémom rekuperácie brzdnej energie, ktorý umožňuje vodičom využívať optimálny dojazd bez ohľadu na štýl jazdy.

Systém aktivujete tak, že umiestnite radiacu páku do polohy D a umožníte tak rekuperovať kinetickú energiu pri spomaľovaní (stiahnutím nohy z plynu). Táto energia sa následne premení na elektrickú energiu a uloží sa do batérie. To zaisťuje väčšiu efektivitu vozidla, zvyšuje jeho dojazd a zároveň šetrí brzdy.

Táto funkcia sa optimalizovala v novom Megane E-TECH Electric. Vodič si môže pri spomaľovaní vybrať zo štyroch rozsahov rekuperácie energie. Ovláda ich pomocou pádiel umiestnených pod volantom: od rozsahu 0 (bez rekuperácie energie) po rozsah 3 (maximálna rekuperácia energie).

Inteligentný manažment tepelnej energie

Dojazd vozidla ovplyvňuje aj jeho energetická účinnosť. Inteligentný systém riadenia tepelnej energie, predstavený v novom Megane E-TECH Electric, umožňuje túto energiu rekuperovať a znova použiť na vykurovanie kabíny auta. Vďaka zavedeniu tohto riešenia bolo možné použiť aj systém kvapalinového chladenia (vodou chladený olej) v batériách a pohonnej jednotke.

Ako presne funguje systém riadenia teploty? Teplota cca 35 stupňov Celzia poskytuje ideálne podmienky pre prevádzku batérie. To znamená, že batéria by sa mala v zime zahrievať a v lete chladiť. Extrudované hliníkové káble vedené pod batériou umožňujú buď ohrev batérie vysokonapäťovým ohrievačom alebo jej chladenie. Tento systém je vysoký len 18 mm a prispieva k lepšiemu zabudovaniu batérie do podlahovej dosky, čo má pozitívny vplyv na vonkajší dizajn a priestor v kabíne.

Tepelná energia získaná z batérie a pohonnej jednotky sa využíva na vykurovanie vozidla. Na udržanie správnej teploty vo vnútri sa použilo tepelné čerpadlo novej generácie. Jeho dispozícia zahŕňa systém vykurovania, vetrania a klimatizácie s elektronicky riadenými ventilmi.

Udržiavanie teploty batérie je dôležité aj vtedy, keď sa auto blíži k nabíjacej stanici. To umožňuje lepšie využitie parametrov terminálu a tým rýchlejšie alebo plnohodnotnejšie nabíjanie batérie. Navigačný systém analyzuje naprogramovanú trasu cesty a predvída potrebu nabiť vozidlo.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.