Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Autá s pripojením na internet nezmenia len automobilový priemysel, ale i poisťovníctvo.

Počítačové systémy prinesú revolúciu do medicíny a trojrozmerná tlač zase dramaticky zmení dodávateľský reťazec. Nové nápady treba hľadať v iných oblastiach pôsobenia, tvrdí spoločnosť Atos, medzinárodný líder v oblasti digitálnych služieb. V šiestom vydaní svojej nezávislej správy o trendoch „Vyhliadka na vzostup“ prináša predpovede vývoja v digitálnom svete od viac ako 200 odborníkov z rôznych oblastí. Experti do hĺbky analyzujú obchodné potreby a základné technológie v priemyselných odvetviach, ktoré budú v nadchádzajúcich rokoch poháňať digitálnu transformáciu organizácií.

Veľa základných zmien v blízkej budúcnosti bude vychádzať zo snahy „tradičných“ hráčov nájsť opäť samých seba. Musia totiž čeliť štvrtej priemyselnej revolúcii, inteligentným mestám, pripojeným obchodom a inteligentným zariadeniam. Inovácie zajtrajška a najokázalejšie megatrendy sa už začínajú rysovať.

„Budúcnosť môže byť neistá, no jedno isté je: základnými rozdielovými technológiami budú kognitívna práca s počítačmi, analytické technológie a robotika,“ hovorí Philippe Vannier, poradca v oblasti globálnych technológií v spoločnosti Atos. „Dokazuje to aj náš program CxO Agenda a radar Technologických trendov. Veríme, že aj táto správa o trendoch pomôže našim zákazníkom pri prijímaní informovaných strategických rozhodnutí, vďaka ktorým si udržia náskok.“

atos_tabulka_web2016_3_nowat

Vyhliadka na vzostup hľadá črtajúce sa megatrendy: sociálne, ekonomické a politické vlny, ktoré majú vplyv na náš profesionálny aj osobný život. V najbližších troch rokoch budú stáť za dramatickými zmenami vo vyše 80 % organizácií. Spoločnosť Atos im preto radí, aby sa nepozerali len na to, čo sa deje na ich vlastných trhoch. Skutočne nové nápady totiž budú prichádzať z trhov iných.

Správa uvádza podrobnú analýzu 20 odvetví a odhaľuje stovky trendov. Patria medzi ne napríklad:

  • ako pripojené vozidlá transformujú výrobcov v automobilovom priemysle, požičovne áut a taxikárov, ale aj parkovanie a riadenie dopravy v našich mestách, spolu s modelmi automobilového poistenia
  • ako vysokovýkonné počítačové systémy pomáhajú poskytovateľom zdravotnej starostlivosti predvídať choroby a dodávať dávky liečiv na mieru, čo zabezpečí efektívnejšiu a účinnejšiu liečbu
  • ako jedného dňa 3D tlač dramaticky zmení dodávateľský reťazec dematerializáciou konkrétnych výrobkov, ktoré bude možno tlačiť kdekoľvek.

„Digitálna transformácia je predovšetkým o pochopení a zapojení našich B2B klientov a ich B2C zákazníkov,“ vysvetľuje Patrick Adiba, výkonný viceprezident a obchodný riaditeľ skupiny, generálny riaditeľ pre olympijské hry a významné udalosti v spoločnosti Atos. „Pochopenie faktorov úspechu našich klientov – s ich zákazníkmi na ich trhoch – je čoraz dôležitejšie a dokonca sa aj meria. Sme svedkami digitálnej transformácie, ktorá zbližuje svet B2B a B2C a úplne tým mení celé ekosystémy. Našim klientom preto ponúkame nástroje a prostriedky na zmenu ich organizácií, aby mohli úspešne oživiť svoje obchodné modely a získali tak väčší podiel na trhu, či znížili náklady,“ dodáva P. Adiba.

Znovuobjavenie inovačnej hry

Spoločnosť Atos sleduje, ako už dnes digitálne technológie posilňujú organizácie a zásadne menia ich obchodné modely. Poskytujú nové zdroje príjmov a otvárajú nové príležitosti na vytváranie pridanej hodnoty. Štúdia „Vyhliadka na vzostup“ odhaľuje 5 zlatých pravidiel, ktoré organizáciám pomôžu prosperovať v digitálnej dobe.

Tech Radar ponúka zistenia v grafickej forme

Technologický radar prehľadnou formou ukazuje pravdepodobnosť, s ktorou dokážu nové technológie ovplyvniť existujúce organizácie i načrtnúť opatrenia, ktoré by mali zvážiť. Súradnice  znázorňujú pravdepodobný čas, kedy trendy začnú na činnosti vplývať a ako výrazne ich zasiahnu; farby zase predstavujú súčasný stav každej témy.