Sú počítačové hry budúcnosťou mladých ľudí?

0

Gaming ako voľnočasová aktivita je výsledkom vývoja spoločnosti a technológií. Podobne ako šach, aj počítačové hry vedia rozvíjať schopnosti človeka.

Popularita hrania počítačových hier rastie, v posledných rokoch je najväčším segmentom zábavného priemyslu práve ten herný. Už dnes odborníci predpovedajú, že vývoj hier má najväčší potenciál rastu. Na tému Gaming – cesta k digitálnym zručnostiam a kariérnemu štartu prebiehali 13. februára 2020 raňajky s novinármi v Maribo café v Košiciach.

Stav herného priemyslu na Slovensku

Herný priemysel ukazuje každoročne dvojciferný rast, čo sa týka objemu. V najbližších rokoch bude so zlepšovaním technológií herný priemysel len akcelerovať svoj rozvoj a penetráciu trhu. Bohužiaľ, Slovensko aj Košice sú v tejto oblasti pozadu,” hodnotí Peter Nagy, riaditeľ Games Farm, vývojárskeho štúdia v Košiciach.

Môžu za to podľa neho nedostatky v oblasti vzdelávania, podpory podnikania a investícií. „Pomaly dochádza k výraznému zlepšeniu vďaka aktivitám spoločností, slovenskej asociácie herných vývojárov aj iniciatíve niektorých základných a stredných škôl, ktoré sa snažia spolupracovať s hernými vývojármi. V porovnaní so zvyškom sveta však musíme dobiehať roky a roky, ktoré nám utiekli.”

Okrem biznisových príležitostí, ktoré prináša herný priemysel, je rovnako dôležité rozprávať aj o tom, že počítačové hry nie sú len zábavným vypĺňaním voľného času. Ide o fenomén voľnočasovej aktivity, blízky dospievajúcej generácii, ktorá bude o pár rokov hľadať svoje uplatnenie na trhu práce.

Hranie hier prispieva k rozvoju predispozícií človeka – trpezlivosti, vytrvalosti a odolnosti voči stresu. Multi-player hry rozvíjajú aj komunikáciu a tímovú spoluprácu, človek si môže posilniť už vrodené líderske vlohy. Za zmienku určite stojí aj rozvoj efektívneho riešenia „ad-hoc“ problémov či adaptovanie sa na zmeny,” zhŕňa pozitíva Ondrej Adamec, ambasádor gamingu T-Systems Slovakia.

Vplyv na profesijné smerovanie

Samozrejmosťou je rozvoj jazykových zručností, predovšetkým anglického jazyka, pri komunikácii s ďalšími hráčmi alebo v rámci rozhrania hry. Zaobchádzanie s počítačom a počítačová gramotnosť je v súčasnosti nevyhnutná súčasť základného vzdelania. Od inštalácie hry sa môže človek posunúť k pochopeniu fungovania operačného systému a budovať svoj pozitívny vzťah k technológiám, ktorý môže rozhodnúť o jeho smerovaní v budúcnosti.

Nie je jednoduché rozhodnúť, či počítačové hry prinášajú jednoznačne klady alebo zápory, záleží to od rôznych faktorov: výchova, prostredie, psychický stav, typ hry… Je však dôležité vnímať gaming ako fenomén dnešnej doby, ktorý osloví najmä mladšie generácie,” dodáva Ondrej Adamec.

Jeho názor potvrdzuje aj Peter Nagy: „Herný priemysel ako taký láka mladých, som veľmi rád, ak sa mi občas ozvú ľudia zo zahraničia, ktorí sa chcú vrátiť kvôli produktom svetovej kvality vyvíjaných v Košiciach. Je potrebné zmeniť názor, že vývoj hier je niečo podradné.”

Značky:

O autorovi

Máme radi najnovšie technológie a žijeme s nimi. Prinášame informácie o najnovších produktoch a technológiách priamo k vám, objektívne a ľudsky, pretože robíme to, čo nás baví. Sme energický tím plný odhodlania a veríme, že je s nami aj sranda. :)

Pridaj komentár