Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Až 78 percent všetkých platieb kartami Mastercard sa v Európe teraz uskutoční bezkontaktne. V rozmedzí dvoch mesiacov umožnila spoločnosť Mastercard zvýšenie limitu platieb v 42 krajinách vrátane Slovenska, aby ich obyvateľom pomohla naplno využívať najrýchlejší a najjednoduchší spôsob platby. Podľa aktuálneho prieskumu spoločnosti Mastercard ako hlavné dôvody využívania bezkontaktných platieb pri každodenných nákupoch uvádzali ľudia jednoduchosť a prehľadnosť. Počet bezkontaktných platieb mobilnými zariadeniami sa v Európe zdvojnásobil.

Dnes zverejnený prieskum spoločnosti Mastercard uvádza, že 78 percent všetkých transakcií sa v súčasnosti v Európe uskutoční bezkontaktne. V Európe bolo používanie bezkontaktných platieb vždy rozšírenejšie ako v ostatných častiach sveta. Spoločnosť Mastercard navyše v 42 krajinách vrátane Slovenska zvýšila limit pre bezkontaktné platby a ešte viac ich tým zjednodušila.

V rámci prieskumu súhlasilo 89 percent opýtaných s tým, že prechod k používaniu bezkontaktných platieb bol jednoduchý. Takmer polovica (42 percent) respondentov uviedla, že sa počas pandémie ochorenia Covid-19 spoliehali na hotovosť menej ako pred ňou. Okrem toho 73 percent európskych respondentov uviedlo, že ani po skončení pandémie nehodlajú na využívaní bezkontaktných platieb nič meniť a 64 percent opýtaných uviedlo, že bezkontaktné platby sa pre nich stali uprednostňovaným spôsobom platenia v obchodoch.

Spomedzi účastníkov prieskumu používa svoj mobilný telefón na platenie 28 percent respondentov a v priemere 4 percentá používajú iné zariadenia umožňujúce bezkontaktné platby, napríklad smart hodinky. 17 percent respondentov uviedlo, že už vôbec nepoužívajú hotovosť a 40 percent opýtaných zmenilo najčastejšie používanú platobnú kartu práve preto, aby mohli platiť bezkontaktne.

Slováci dlhodobo patria na európsku špičku vo využívaní bezkontaktných platieb a už takmer všetky platobné terminály na Slovensku sú bezkontaktné. Platby kartou sú u nás obľúbené – podľa prieskumu Mastercard iResearch zo septembra 2019 by až 66% Slovákov by preferovalo už len platby kartou. V súčasnosti sa 50% platieb na Slovensku zrealizuje pomocou platobnej karty a až v ďalších 22% prípadov nastáva prekážka na strane obchodníka, ktorý platbu kartou neumožňuje. Na kartových platbách u nás najviac oceňujeme, že je ich možné použiť kdekoľvek (26%) a že sú rýchle, jednoduché a bez nutnosti počítať hotovosť (24%).

Spoločnosť Mastercard vždy stála na čele rozširovania bezkontaktných platieb v Európe a rýchlosť, s akou spotrebitelia túto technológiu nielen prijímajú, ale aj aktívne využívajú, je z nášho prieskumu úplne zjavná.  Potom, čo sme v množstve krajín umožnili zvýšenie limitu bezkontaktných platieb sa teraz ešte viac zameriavame na ich zabezpečenie. Naše technológie spotrebiteľom dlhodobo uľahčujú prechod k moderným spôsobom platby a  zároveň zaručujú bezpečie ich financií,“ uviedol Milan Gauder, výkonný viceprezident pre produkty a inovácie Mastercard Europe.

Spotrebitelia, ktorí bezkontaktné platby používajú pri svojich každodenných nákupoch, uvádzajú ako dôvody pre trvalý prechod k tomuto spôsobu platby predovšetkým prehľadnosť (81 percent) a jednoduchosť (85 percent). Bezkontaktné platby sa najčastejšie uplatňujú pri nákupe potravín (87 percent), ďalej pri nákupoch v ostatných maloobchodných predajniach (48 percent) a v lekárňach (54 percent). Hoci väčšina spotrebiteľov (64 percent) k používaniu bezkontaktných platieb prešla preto, že ich považovali za bezpečný spôsob platby, existuje stále ešte priestor pre ďalšie zvyšovanie dôvery ľudí na využívanie bezkontaktných platieb.

V porovnaní s klasickými kartami s čipom vyžadujúcimi zadanie PIN kódu je v Európe výskyt podvodov pri bezkontaktných platbách nižší a ďalej klesá. Po zvýšení limitov pre bezkontaktné platby sme zaviedli aj ďalšie opatrenia proti podvodom, ako sú kumulatívne limity platieb či sprísnené kontroly,“ dodal Rigo Van den Broeck, viceprezident spoločnosti Mastercard pre kybernetické a informačné riešenia.

Značky: