Za 20 rokov sa toho veľa zmenilo.

Dnešné webové stránky sa predháňajú z hľadiska všemožných prvkov, ktoré majú upútať vašu pozornosť a zlepšiť zážitok z prezerania stránky. V roku 1999 to však bolo všetko inak.

Vtedy bol internet iba v plienkach, Google sa pýšil prívlastkom „beta a prenosové rýchlosti sa v mnohých domácnostiach pohybovali na úrovni 56 kbps – a aj to bol luxus, keďže pripojenie do internetu nebolo v tej dobe považované za štandard. Minimálne na Slovensku nie.

Nie je preto prekvapením, že sa pred 20 rokmi kládol veľký dôraz na strohý dizajn a na to, aby webová stránka vôbec fungovala a ponúkla vám to, čo ste na ňu prišli hľadať. Možnože si to už neviete predstaviť a preto oceňujeme, že český UX dizajnér Petr Kovář založil webovú stránku webdesignmuseum.org, ktorá zobrazuje vývoj webových stránok.

Kovář tvrdí, že dizajnéri v 90. rokoch experimentovali s grafickým dizajnom webových stránok. Je to dané aj tým, že mnohí weboví dizajnéri mali v tej dobe skúsenosti iba s dizajnom tlačených materiálov.

Dnes je však situácia iná – väčší dôraz sa kladie na prístupnosť a používateľský zážitok a to aj na úkor rôznorodosti dizajnu.

AltaVista v roku 1999

AltaVista v roku 1999. Zdroj: webdesignmuseum.org

Amazon v roku 1999

Amazon v roku 1999. Zdroj: webdesignmuseum.org

Apple v roku 1999

Apple v roku 1999. Zdroj: webdesignmuseum.org

eBay v roku 1999

eBay v roku 1999. Zdroj: webdesignmuseum.org

Google v roku 1999

Google v roku 1999. Zdroj: webdesignmuseum.org

Zdroj: Mashable, webdesignmuseum

Prečítajte si aj:

Dnes oslavujeme 25 rokov internetu na Slovensku. Fakt by existoval FERNET?

Roman Kadlec

Roman Kadlec
Testujem inteligentné hodinky, robotické vysávače, smartfóny a herné zariadenia. Sledujte ma na sociálnych sieťach @roman_fitit