Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Taxi aplikácia HOPIN je na slovenskom trhu už tri roky.

Ako prvá umožnila zákazníkom objednať si taxi cez aplikáciu v smartfóne. Za jej vývojom stoja slovenskí majitelia – Martin Baran a Martin Winkler,  ktorí začínali pred tromi rokmi doslova z garáže. Dnes má HOPIN už viac ak 350-tisíc stiahnutí cez Google Play či iOS a poznajú ho nielen na Slovensku, ale aj v Čechách, na Ukrajine či v Slovinsku. Aplikácia si dlhodobo udržuje svoju úspešnú pozíciu na Google Play store v kategórii doprava a využilo ju už viac ako 500-tisíc zákazníkov. Za ostatné tri roky stál HOPIN ako partner pri zaujímavých podujatiach, najmä pokiaľ ide o Startup Awards, IT Gala či TEDxYouth Bratislava.

Pred tromi rokmi bol trh taxi služieb založený len na telefonickom objednaní služby priamo cez dispečing. My sme sa to rozhodli zmeniť. Prišli sme s aplikáciou, ktorá v tom čase na Slovensku nemala obdobu ani konkurenciu. Využili sme vysokú penetráciu smartfónov na slovenskom trhu a pomerne dobrú znalosť užívateľov pracovať s aplikáciami. Slovákom sme priniesli HOPIN TAXI. Aplikáciu, vďaka ktorej si môžu pohodlne objednať taxi,“  hovorí Martin Baran z HOPINu.

S príchodom aplikácie HOPIN TAXI sa začal meniť aj trh poskytovaných služieb v tejto oblasti. Hlavným prínosom aplikácie je objednávanie taxíka bez telefonovania. Avšak aplikácia poskytla priestor aj iným novinkám – napríklad spätná väzba zákazníkov na vodičov ako z druhej strany – od vodiča na zákazníka. Nielen šofér, ale aj majitelia HOPINu tak získali takmer okamžite spätnú väzbu na kvalitu služieb priamo od zákazníkov, ktorá im pomohla ďalej ich skvalitňovať. Priemerné hodnotenie vodičov sa od roku 2014 kontinuálne zvyšovalo. Zatiaľ čo v roku 2014 bolo na úrovni 4,47, dnes dosahuje hodnotu 4,93 (maximum je 5 bodov).

Aj dovtedy takmer nemožné sa stalo skutočnosťou, keď HOPIN zaviedol možnosť platiť za taxi služby prostredníctvom platobnej karty. Dnes túto službu využíva až 40 % zákazníkov.

„Dovolím si povedať, že s príchodom HOPINu sa zmenila aj kultúra cestovania v taxíkoch. Slušné správanie, čistota interiéru či spoľahlivosť dostali zelenú. Vsadili sme na užívateľskú jednoduchosť a spoľahlivosť. A to zákazníci ocenili,“ dopĺňa Martin Winkler, spolumajiteľ HOPINu.

Dnes dokončili zákazníci s HOPINom už takmer 2,2 milióna objednávok a prejazdili viac ako 11 miliónov kilometrov. Väčšina ľudí využíva HOPIN počas dňa (až 54 %) a 45 % objednávok je prijatých večer a v noci, medzi 19.00 – 05.00 hod. Priemerná jazda trvá 7 minút a je dlhá 5 kilometrov.

Od minulého roka uviedol HOPIN na trh aj službu pre firemných zákazníkov, tzv. Firemné jazdy, ktorú využíva niekoľko tisíc užívateľov pri ich presune na pracovné stretnutia. Aj vďaka nim zaznamenáva HOPIN najviac objednávok v čase medzi 9.00 až 19.00. Za silné večerné čísla vďačí zase najmä bežným zákazníkom, ktorí využívajú objednávanie si taxi služby priamo cez aplikáciu. Zákazníci však využívajú aj objednávanie si taxi prostredníctvom webovej aplikácie.

Za ostatné tri roky zaznamenal HOPIN aj niekoľko kuriozít. Najdlhšia jazda s HOPINom trvala až 167 kilometrov. Rovnako pozná HOPIN aj najaktívnejšieho zákazníka. Ten sa od augusta 2015 viezol s HOPINom v priemere každý deň päťkrát (spolu až 2 587 krát), čo je neuveriteľných 9 720 kilometrov.

V roku 2015 vstúpil HOPIN na český trh a v roku 2016 aj na Ukrajinu (Kyjev) a do Slovinska (Ľubľana). Netají svoje ambície expandovať aj do ďalších európskych miest.

Hoci je HOPIN taxi aplikácia, vodiči ktorí majú záujem jazdiť pod značkou HOPIN musia absolvovať riadny výberový proces vrátane osobného pohovoru. HOPIN dbá na to, aby mali jeho vodiči Taxikársku koncesiu a riadne si platili nielen odvody do sociálneho systému ale aj dane.

V oblasti spoločenskej zodpovednosti je HOPIN aktívny najmä v oblasti Bratislavy, kde spustil projekt Krajšie s Hopinom. Ten je určený na systematickú pomoc a podporu skrášľovania verejných priestranstiev nášho hlavného mesta. Aktívne sa zapája aj ako partner celonárodnej zbierky Deň narcisov, ktorú organizuje Liga proti rakovine.

Aplikácia je dostupná pre najpoužívanejšie mobilné operačné systémy Android, iOS a Windows Phone. V súčasnosti HOPIN pripravuje niekoľko noviniek a vylepšení aplikácie, ktoré ešte viac zjednodušia cestovanie taxíkom nielen v slovenských mestách.

10 výhod taxi aplikácie HOPIN:

  1. Aplikácia zvyšuje pravdepodobnosť, že sa s vodičom zákazník nájde.
  2. Zákazník vie informácie o vodičovi, type auta, ŠPZ, jeho hodnotení.
  3. Zákazník pozná cenu za službu.
  4. Zákazník má možnosť platby nielen v hotovosti, ale aj platobnou kartou.
  5. Aplikácia ponúkne najefektívnejšiu trasu po zohľadnení dopravnej situácie.
  6. Aplikácia sleduje cenu a upozorní na prípadné cenové nezrovnalosti.
  7. Aplikácia dáva zákazníkovi možnosť ohodnotiť vodiča.
  8. Aplikácia berie do úvahy preferencie zákazníka  (nefajčiar, podsedák pre dieťa).
  9. Aplikácia pracuje efektívne – vyšle vodiča podľa preferencií zákazníka.
  10. Aplikácia vyhodnocuje vzdialenosť zákazník – vodič, hodnotenie vodiča a iné.

Značky: