Čaká vás práca na veľkej tabuľke a ešte neviete, ako ju usporiadať?
Žiadny problém, pokojne začnite tak, ako si to práve predstavujete. To, či bude záhlavie horizontálne alebo vertikálne, nebude priorita. Excel má vstavanú funkciu na to, aby vám tieto riadky a stĺpce poprehadzoval a nemuseli ste to robiť ručne.
Príkladom môže byť naša tabuľka, ktorá vzniká popri teste smartfónov. Ak by sme sa neskôr rozhodli dať parametre horizontálne a názvy smartfónov vertikálne, jej prerobenie by bolo priam nereálne. Navyše s takmer istým rizikom chybovosti a zámenou buniek.
Ako na to?
Označte celú tabuľku, v ktorej chcete zameniť orientáciu stĺpcov a riadkov a stlačte tlačidlo Kopírovať.
Kliknite na prázdnu bunku pod tabuľkou. Bude to prvá bunka nasledujúcej tabuľky. Potom kliknite na šípku pod tlačidlom Prilepiť. Z rozbaleného zoznamu kliknite na tlačidlo Transponovať.
A takto vyzerá výsledná tabuľka.
Prečítajte si aj:
Ako obnoviť súbory Wordu a Excelu v prípade, že zlyhá automatické uloženie