Populárna otázka v internetových vyhľadávačoch.

Pozrime sa na to, akou formou sa dá na tomto internetovom portáli zarobiť, pretože to vás bude okrem toho koľko taký klasický YouTuber zarába, rovnako zaujímať. V súčasnosti je niekoľko spôsobov, ako môžete na YouTube zarobiť a jedným z nich, ktorý je aj najprácnejší, je tvorba vlastného obsahu. Nakoniec to bude dôsledok postupného naberania odberateľov a najmä zvyšovanie počtu sledovateľov.

To priamo súvisí s monetizáciou kanálu, teda vkladaním reklám, od Googlu a ich prehrávaním. Odmena za jedno video bude v možno v centoch. No ak máte takýchto videí niekoľko desiatok až stoviek a zároveň je v každom videu umiestnených niekoľko reklám, dostanete sa na vyššie sumy.

Veľkosť zárobku bude závisieť aj od toho, v ktorej krajine je vysielané alebo v akom jazyku ho vytvárate Môžete napríklad počítať aj so sumami od 1 do 30 USD za 1000 zobrazení. Neexistuje presné číslo, ktoré by vám povedalo, koľko zarobíte. Môžete ale môžete využiť YouTubovú kalkulačku, ktorá by vám mohla poskytnúť aspoň odhad toho, koľko by ste mohli zarobiť. Isté metriky vám poskytne aj váš kanál a nástroje priamo od Googlu.

Úspech je viac ako počet odberateľov.

Je logické, že čím viac odberateľov máte, tým je väčšia šanca, že vás budú ľudia sledovať najmä vaši fanúšikovia. Tí chcú primárne sledovať váš kanál a aj preto si ho zaradili do zoznamu odoberaných kanálov. V prípade, že nahráte nejaké video, dostanú upozornenie. Počet odberateľov je však len jedna časť skladačky a reálne potrebujete, aby vás ľudia sledovali. O svoje sa postará aj Google cez svoje algoritmy. Každý laik sa počíta. Google si takto testuje od používateľov a úspešnosť daného videa a následne ho môže šíriť ďalej.

Odberatelia sú istá forma základu, na ktorom posudzujeme veľkosť, možno kvalitu alebo obľúbenosť daného kanálu. Na to aby mali odberatelia čo pozerať, musíte vytvárať obsah, ideálne pravidelne. Pomáha byť aj dostatočne známy.

Len malá skupina zarába milióny

Treba dodať, že v skutočnosti minimum ľudí na YouTube zarába závratné sumy, o ktorých sa hovorí a sú neraz predmetom obdivu alebo uznania. Pre každého je výška tejto sumy odlišná, no keď si predstavíte bežný kanál, na ktorom ste vytvorili obsah s priemerným pozretím v stovkách, budeme o zárobku hovoriť v centových sumách, ak vôbec. Správy o tom, že niekto zarobil milióny dolárov ročne, sa síce objavujú, avšak ide len o desiatky či stovky najlepšie platených ľudí.

Podľa časopisu Forbes, ktorý zostavil rebríček najlepšie platených YouTuberov za rok 2022, vedie tento zoznam Jimmy Donaldson, ktorý je známy ako MrBeast. Jeho kanál sa venuje rôznym športovým výzvam či rôznych zaujímavostí alebo výzvam všeobecne. Podľa spomínaného časopisu zarobil v roku 2021 zhruba 54 miliónov dolárov. Zaujímavosťou môže byť napríklad to, že PewDiePie sa do tohto rebríčka nedostal a to najmä kvôli tomu, že Forbes vychádzal z ich príjmov v roku 2021. V každom prípade sa majetok tohto človeka odhaduje na 40 miliónov dolárov. Tvrdí sa ale, že ide o podhodnotené číslo a v skutočnosti je ďaleko vyššie.

Čo tvorí gro zárobku?

Váš zárobok sa bude odvíjať od niekoľkých faktorov a je treba zohľadniť ich tak nejak dokopy. Môžete sa síce spoľahnúť na to, že vytvoríte vynikajúci obsah a bude sa virálne šíriť. No toto asi nebude pre vás cesta stabilná stabilného príjmu. Preto je potrebné diverzifikovať a funguje to podobne ako pri streamovacích službách. Tie možu poskytovať niekoľko filmových trhákov, no zároveň musia zohľadniť aj inú skupinu používateľov. Sú to ľudia, ktorí sa budú na váš kanál vracať a sledovať váš obsah, pretože im príde v danej oblasti zaujímavý. To znamená, že potrebujete mať viac videí a viac možnosti, kam by Google vložil svoju reklamu.

Okrem štandardného modelu s príjmom z reklám alebo z časti príjmov, o ktoré sa s Vami podelí v prípade, že vás sledujú prémioví používatelia, je tu možnosť ďalšej spolupráce. Vaše videá môže podporiť nejaká firma alebo značka, ktorá chce spropagovať svoje produkty. Môžete pre ňu vytvoriť špeciálnu upútavku priamo vo videu podobne, ako to vidíme vo videách dnes. Tento obsah nie je závislý na reklame od Googlu a ide o priamu platenú spoluprácu medzi vami a značkou. Reklama sa nedá zablokovať, keďže je súčasťou stopy videa a tvorí jej natívny obsah.

Pre menších YouTuberov je toto značný zdroj príjmov, pretože niekoľko násobne presahuje potenciálne príjmy z reklamy. Okrem toho je možné vytvárať čisto sponzorské príspevky, ktoré budú propagovať istý typ produktu alebo služby. Tento spôsob je tiež dosť používaný a vídame ho vo videách v podobnej miere ako v prípade takzvaných reklamných vsuviek, ktoré sú súčasťou videa.

Sponzorstvo však spočíva v tom, že sa budete v konkrétnom videu venovať produktu alebo téme a za to dostanete zaplatené. Spokojné sú obe strany, pretože ak video urobíte kvalitne, jednak bude spokojná značka, ktorá vás sponzoruje a vy zároveň máte možnosť poskytnúť hodnotný obsah.

Nemalým zdrojom príjmov môže byť predaj doplnkových predmetov takzvaný merch. Je to forma, ako môžete podporiť váš obľúbený kanál, respektíve jeho tvorcu. Nedá sa vyslovene povedať, či je táto forma najpoužívanejšia, alebo je v úzadí a takisto sa nedá povedať, ktoré typy kanálov alebo tvorcov ju majú vo svojom monetizačnom programe zahrnutú. Pre tvorcu je to aktivita navyše a treba sa starať o eshop s doplnkovými predmetmi, akými sú napríklad oblečenie.

Najlepšie zarábajúci YouTuberi

Existuje veľa rebríčkov najpopulárnejších a pravdepodobne aj najlepšie zarábajúcich tvorcov na YouTube. No v zásade nejde o to, kto je na prvom či inom mieste. Viac ako to, na ktorom mieste sa podľa konkrétneho rebríčka umiestnili, bude pre vás inšpiratívne to, aký typ kanálu vytvárajú a koľko príjmov mali.

MrBeast

Dlhoročný YouTuber, ktorý sa nebojí žiadnych výziev a tak v pravidelnom intervale uvádza na svojom kanáli rôzne netradičné kúsky a predstavenia. Dalo by sa povedať, že jeho program tvorí akýsi námet z reality šou a tak sa môžete napríklad pozrieť, ako dlho vydrží v nejakej miestnosti, alebo či sa dá prežiť v slušne vybavenom obydlí na poli s definovaným priemerom. Okrem toho sa nechal pochovať zaživa. Je na čo sa pozerať.

Odhad príjmov v roku 2021: 54 mil. USD

Počet odberateľov hlavného kanála: 150 mil.

Jake Paul

Tento chlapík je profesionálny boxer a tomu odpovedajú aj jeho videá. YouTubový kanál používa aj na oznamovanie noviniek zo svojho života a takisto tvorí videá venované samotnému tréningu, ako aj informácií o jeho živote a zápasoch. V každom prípade prerazil a jeho tvorba by sa dala pripodobniť tvorbe hudobníkov, ktorí nezdieľajú len svoju tvorbu, ale odhaľujú aj svoj život. Väčšina jeho príjmov je z boxu, nie z YouTubového kanála.

Odhad príjmov v roku 2021: 45 mil. USD

Počet odberateľov hlavného kanála: 20,3 mil.

Markiplier

Hernými kanálmi to tu priamo prekypuje. Ppozerať sa na človeka, ktorý hrá hry, možno pre niekoho nie je zaujímavé, ale je to jeden z najväčších ťahúňov YouTube. Najmä ak sa chcete presláviť v tejto oblasti. Človek, ktorý hrá hry a komentuje ich. Áno aj na tomto sa dá zarábať a veľmi dobre.

Odhad príjmov v roku 2021: 38 mil. USD

Počet odberateľov hlavného kanála: 34,7 mil.

Rhett & Link

Títo dvaja vám poskytnú množstvo zábavy. Pozrite sa, čo tak môžu dvaja ľudia vo svojom živote robiť. Medzi ich aktivity patria napríklad prieskum rieky alebo používanie tortilly ako Frisbee. Netradičný je pohľad na to, ako vyzerajú steny v dome natreté telovou farbou.

Odhad príjmov v roku 2021: 30 mil. USD

Počet odberateľov hlavného kanála: 5 mil.

Unspeakable

Hráč Minecraftu, ktorý svoju vášeň premieňa aj do reálneho sveta a námety z hry nachádza aj v bežných činnostiach. Tu nájdete virálne videá, ktoré búrajú rôzne mýty. Koho by predsa len zaujímal Minecraft, môže si pozrieť ako sa ničí najodolnejšie prasa v Minecrafte. Tu však v reálnom živote. Obsah sa viac podobá viac na prvoplánovú zábavu než scenáristicky premyslenú šou.

Odhad príjmov v roku 2021: 28,5 mil. USD

Počet odberateľov hlavného kanála: 15,5 mil.

Like Nastya

Mať rád Nasťu je jednoducho nevyhnutnosť farebné videá vhodné pre deti, ktoré rozhodne zaujmú aj dospelých. Nasťa sa venuje tradičným činnostiam ako obliekaniu starostlivosti o vlasy, kamaráteniu, učeniu, jednoducho všetkému čomu sa venujú aj vaše menšie deti. Veľmi dobrý obsah, na ktorom je vidno, že participovali aj dospelí.

Odhad príjmov v roku 2021: 28 mil. USD

Počet odberateľov hlavného kanála: 105 mil.

Ryan’s World

Ryanov svet je obdobou svat Nastenky. Tvorí obsah najmä pre deti, čo je celkom logické, keďže ako desaťročný patrí medzi detskú hviezdu a jeho tovar sa predáva aj vo Walmarte. Videá sú založené na poznaní a vytvára rôzne zaujímavé pokusy. Dalo by sa povedať, že ide o sčasti zaujmavý kanál aj pre dospelých.

Odhad príjmov v roku 2021: 28 mil. USD

Počet odberateľov hlavného kanála: 34,7 mil.

Dude Perfect

Partia chlapíkov vytvárajúca doslova reality šou na akúkoľvek tému. Zaujímajú sa o športové cvičenia a rôzne hry. Zaujímavosťou je napríklad vystreľovanie rakety, s ktorou sa trafia do vlastného dronu. alebo napríklad airsoftový súboj. Možno vás z celej plejády videí zaujme aj to, ako trávili čas na Aljaške.

Odhad príjmov v roku 2021: 20 mil. USD

Počet odberateľov hlavného kanála: 59,3 mil.

Logan Paul

Obsah pravdepodobne typický najmä pre americké publikum, hoci na základe niektorých titulkov je vidno, že tento profesionálny boxer ho vytvára celosvetovo. Jeho videá sú tvorbou rôznych výziev a denných príbehov, takže kto rád sleduje život inšpiratívnych ľudí, v tomto kanáli môže nájsť záľubu.

Odhad príjmov v roku 2021: 18 mil. USD

Počet odberateľov hlavného kanála: 23,6 mil.

PrestonPlayz

Preston sa venuje hernému segmentu, konkrétne na jeho kanáli nájdete najmä videá z hrania, Minecraftu alebo lego hier. Fanúšikovia iného žánru tu pravdepodobne zábavu nenájdu. Avšak tí, ktorí máte radi tento typ hier, sa zabavíte pri komentovaných a najmä vtipných videách.

Odhad príjmov v roku 2021: 16 mil. USD

Počet odberateľov hlavného kanála: 14,3 mil.

Zdroj: ManyOfMany, FinanceBuzz

Prečítajte si aj:

Značky:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.