Toyota je už 21. raz za sebou lídrom automobilového sektora v rebríčku najoceňovanejších značiek sveta, ktorý pripravuje Interbrand.
V najnovšej správe Best Global Brands 2024 bola spoločnosť ocenená na 72,8 miliárd USD, čo predstavuje 13 % nárast v porovnaní s minulým rokom. Toyota obsadila v celkovom hodnotení šieste miesto.
Prestížny rebríček Best Global Brands už 25 rokov určuje trhovú hodnotu najväčších svetových spoločností. Toyota si už 21 rokov drží prvé miesto medzi značkami z automobilového sektora. V celkovom hodnotení sa rovnako ako minulý rok umiestnila na šiestom mieste. Japonská spoločnosť sa tento rok zaradila aj medzi tie, ktoré sa rozvíjajú najrýchlejšie. Jej zhodnotenie v tomto roku dosiahlo 72,8 miliárd dolárov, čo je až o 13 % viac ako vlani. Ide o najväčšiu pozitívnu zmenu medzi spoločnosťami v prvej desiatke rebríčka.
Toyota je už štyri roky najväčším svetovým výrobcom automobilov a dodáva vozidlá zákazníkom vo viac ako 170 krajinách a regiónoch. V roku 2023 spoločnosť predala celosvetovo viac ako 11,2 miliónov automobilov Toyota, Lexus, Daihatsu a Hino, čím zlepšila výsledok z roku 2022 o 7,2 %. Viac ako 10 miliónov predaných automobilov Toyota potvrdzuje jej globálnu silu.
Odborníci medzi značkami zdôrazňujú, že za úspechom Toyoty stojí jej globálne diverzifikovaný modelový rad, široký výber verzií a typov pohonov vrátane ekonomických a odolných elektrifikovaných pohonov, ktoré pomáhajú znižovať emisie CO2.
Vďaka rozsiahlej výskumnej a vývojovej práci je Toyota na čele najinovatívnejších automobilových spoločností. Značka dôsledne rozširuje svoj rad elektrifikovaných automobilov, súčasne vyvíja všetky typy pohonov s nízkymi a nulovými emisiami a tiež vynakladá rozsiahle investície do vodíkových technológií. Globálnu pozíciu značky Toyota budujú aj úspechy v motoristickom športe, ako sú víťazstvá v sériách WRC a WEC, kde súťažia vysokovýkonné hybridné automobily. Všetky tieto aktivity sa premietajú do z roka na rok lepších predajov a zrýchlenia tempa dekarbonizácie. Zákazníkom na celom svete bolo dodaných už viac ako 27 miliónov elektrifikovaných vozidiel.
Úplné hodnotenie hodnoty značky Interbrand je k dispozícii na: https://interbrand.com/best-global-brands/
Najhodnotnejšie automobilové značky podľa správy Best Global Brands 2024 spoločnosti Interbrand
Umiestnenie v Top 100 | Značka | Hodnota značky (mld. USD) |
6 | Toyota | 72,8 |
8 | Mercedes-Benz | 58,9 |
10 | BMW | 52,0 |
12 | Tesla | 45,5 |
26 | Honda | 26,7 |
30 | Hyundai | 23,0 |
43 | Porsche | 17,4 |
45 | Audi | 17,3 |
49 | Volkswagen | 16,5 |
56 | Ford | 14,4 |
Najhodnotnejšie značky na svete podľa správy Best Global Brands 2024 od Interbrand
Miesto | Značka | Sektor | Hodnota značky (mld. USD) |
1 | Apple | Technológie | 488,9 |
2 | Microsoft | Technológie | 352,5 |
3 | Amazon | Predaj | 298,1 |
4 | Technológie | 291,3 | |
5 | Samsung | Technológie | 100,8 |
6 | Toyota | Automobilový priemysel | 72,8 |
7 | Coca-Cola | Nápoje | 61,2 |
8 | Mercedes | Automobilový priemysel | 58,9 |
9 | McDonald’s | Obchod s potravinami | 53,0 |
10 | BMW | Automobilový priemysel | 52,0 |