Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Zvíťazila v súťaži Auto Rating roku austrálskeho časopisu Australian Drive.

Podľa poroty Toyota RAV4 Hybrid je najlepšie auto dostupné na tomto trhu. Na druhom mieste sa umiestnila Tesla Model 3, čiže  najlepšie elektrické auto, a na treťom Toyota GR Supra, víťazka v kategórii najlepších športových automobilov do 100 000 AUD.

Tri najlepšie autá v Austrálii

Hybridná RAV4 zvíťazila aj v kategórii najlepších  SUV strednej veľkosti a v súboji o titul najlepšieho auta Austrálie porazila 19 víťazov jednotlivých kategórií, medzi ktorými boli aj tri iné modely Toyoty – Camry, GR Supra a Land Cruiser 200. Druhé miesto obsadila Tesla Model 3 – podľa  porotcov vozidlo, ktoré zmení pravidlá hry na trhu elektrických áut v Austrálii.  Je kvalitnejšia, má lepší pohon a cenu ako ostatné modely Tesly. Tretia je Toyota Supra, ktorá otvára úplne nové možnosti pre vodičov hľadajúcich športiak prémiovej triedy do 100 000 austrálskych dolárov (AUD). Podľa Australian Drive je to vynikajúci športový automobil, ktorý vzbudzuje skvelý dojem na ceste, aj na trati.

Drive Car of the Year je súťaž zameraná na austrálskych spotrebiteľov. Porotcovia po celý rok testujú automobily a posledný týždeň testy vyhodnocujú, pričom sa riadia najmä kritériom, ktoré auto je najlepšie pre široký okruh  odberateľov. Najprv sú vybraní víťazi jednotlivých  kategórií a potom spomedzi nich vyberú najlepší automobil. V segmente stredných  SUV konkuruje Toyota RAV4 mnohým značkám z rôznych kútov sveta, ako napríklad Citroen, Ford, Holden, Honda, Hyundai, Jeep, Kia, Mahindra, Mazda, MG, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Renault, Subaru a Volkswagen.

Ekonomická jazda

Podľa porotcov súťaže modely Toyoty RAV4 ponúkajú širokú škálu verzií vybavenia, ako aj pohon  AWD (elektrický pohon všetkých kolies) na prednú nápravu. Cena zodpovedá rozpočtu austrálskych rodín, čo je dôležité, pretože SUV-čka strednej veľkosti  si v Austrálii získali status štandardného rodinného auta.

Toyota má viac ako dve desaťročia skúsenosti vo vývoji hybridov, preto je schopná vyrábať hybridné autá v cene spaľovacích automobilov.  V novom modeli RAV4 pracuje hybridný pohon 4. generácie, ktorý využíva benzínový motor s objemom 2,5 litra s celkovým výkonom 155 k a v závislosti od verzie mu sekunduje samostatne predný elektromotor (143 k), alebo predný (143 k) aj zadný elektromotor (68 k). Vo verzii  RAV4 Hybrid FWD bez zadného elektromotora má 218 k a vo verzii AWD  222 k. Výkonnejšia verzia 4×4 zrýchli na stovku za  8,1 sekundy.

Prednosťou RAV4 Hybrid je nízka spotreba paliva. Porotcovia dosiahli počas testov v meste výsledok 5,8 l/100 km, čo na nich urobilo dojem – veď napokon ide o SUV  s hmotnosťou nad  1,5 tony.  Ekonomická jazda je pre austrálskych zákazníkov  čoraz  dôležitejšia so zreteľom na rastúce ceny paliva.

V diskusii o výsledkoch súťaže autori zdôrazňujú, že hybridný pohon Toyoty bez potreby nabíjania je  pre vodičov praktickým riešením. Pocity z jazdy sú podobné ako pri konvenčnom aute s automatickou prevodovkou, pohon nevyžaduje zmenu v spôsobe jazdy, ani návyky spojené s tankovaním či využívaním auta.

Aj keď auto jazdí ako spaľovacie, jeho pohon funguje inak. Benzínový motor je často vypnutý – nielen pri zastavení alebo spomalení.  Auto pracuje bez spaľovania benzínu často aj  pri jazde konštantnou rýchlosťou alebo miernom zrýchlení a dokonca aj pri štartovaní. Schopnosť  štartovať  pomocou elektromotora  je úľavou pre spaľovací motor, pre ktorý je štartovanie veľkou záťažou.  V tom spočíva tajomstvo nielen nízkej spotreby, citeľnej najmä počas jazdy v zápche, ale aj  životnosti hybridného pohonu. Hlavným zdrojom pohonu je aj naďalej spaľovací motor. Proces výberu optimálnej činnosti každého z motorov sa deje automaticky bez účasti vodiča.

Najlepšie stredné SUV

Australian Drive pripomína že v 90. rokoch vytvorila Toyota RAV4 segment SUV pre jazdu v ľahkom teréne.  V roku 1994 si všetci kládli otázku, čo je to ten Recreational Activity Vehicle 4×4. Nový typ automobilu  rýchlo zaznamenal obrovský úspech a jeho popularita rastie  dodnes.  O čosi neskôr RAV4 spolu s  Hondou CR-V vytvorili dovtedy neznámy trh SUV-čiek strednej veľkosti a vytlačili z pozície rodinných automobilov minivany.  V Austrálii je RAV4 veľmi obľúbeným modelom už oddávna, ale piata generácia, založená na platforme TNGA, vniesla do segmentu celkom novú kvalitu.

Medzi dôvody prečo je nová RAV4 Hybrid skvelé vozidlo časopis zaraďuje novú platformu a nový multimediálny systém, ako aj dôležité vlastnosti rodinného auta – relatívne nízke prevádzkové náklady, efektívnosť, ľahkú údržbu, priestranný interiér a 580-litrový batožinový priestor.  Pohony auta sú prvotriedne, dynamické a úsporné. Auto má okrem toho v porovnaní s konkurenciou vysoko kvalitné použité materiály a remeselné spracovanie.

Aj z hľadiska bezpečnosti má RAV4 Hybrid čo ponúknuť. Pri nárazových testoch  ANCAP – austrálskeho ekvivalentu Euro NCAP – získal automobil  5 hviezdičiek.  K štandardnému vybaveniu automobilu v Austrálii patrí integrovaný  bezpečnostný balík Toyota Safety Sense 2. generácie, 7 airbagov, multimediálny systém s dotykovou obrazovkou, digitálne rádio  DAB, Bluetooth a satelitná navigácia.  K priplatenej výbave patria  systémy Apple CarPlay a Android.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.