Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete sú dôležitým míľnikom na ceste k jazdeniu bez emisií. Pod označením EQ Power divízia Mercedes-Benz Cars dôsledne pokračuje vo vývoji hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete.

Kompaktné vozidlá s hybridným pohonom tretej generácie oslavujú svoju premiéru s modelmi A 250 e (kombinovaná spotreba paliva 1,5 – 1,4 l/100 km, kombinované emisie CO2 34 – 33 g/km, kombinovaná spotreba elektrického prúdu 15,0 – 14,8 kWh/100 km), A 250 e sedan (kombinovaná spotreba paliva 1,4 l/100 km, kombinované emisie CO2 33 – 32 g/km, kombinovaná spotreba elektrického prúdu 14,8 – 14,7 kWh/100 km) a B 250 e (kombinovaná spotreba paliva 1,6 – 1,4 l/100 km, kombinované emisie CO2 36 – 32 g/km, kombinovaná spotreba elektrického prúdu 15,4 – 14,7 kWh/100 km). Modely A 250 e a A 250 e sedan možno ihneď objednať, predaj modelu B 250 e sa spustí o niekoľko týždňov neskôr. Modely prídu na trh sa ešte tento rok. Pohon EQ Power pre Triedu A a Triedu B zdôrazňuje ofenzívu značky Mercedes-Benz v oblasti hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete: do roku 2020 chce spoločnosť rozšíriť ponuku takýchto vozidiel na viac ako 20 modelových variantov.

V prípade nových kompaktných vozidiel s pohonom EQ Power je v popredí (elektrické) potešenie z jazdy ako aj jednoduché a praktické každodenné používanie. Potvrdzuje to elektrický dojazd 70 – 75 km (NEDC), elektrický výkon 75 kW (102 k), systémový výkon 160 kW (218 k), systémový krútiaci moment 450 Nm, maximálna rýchlosť 140 km/h (na elektrický pohon) / 235 km/h (celková; Trieda A hatchback), zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy (Trieda A hatchback) a takmer žiadne obmedzenie batožinového priestoru. O pohon sa stará kombinácia 1,33-litrového benzínového motora a elektromotora uloženého priamo v 8-stupňovej dvojspojkovej prevodovke 8G-DCT. Elektromotor prvý raz vo vozidle značky Mercedes-Benz slúži aj na štartovanie spaľovacieho motora. Ako zdroj energie sa používa lítium-iónový vysokonapäťový akumulátor chladený vodou umiestnený pod zadnými sedadlami s celkovou kapacitou približne 15,6 kWh, pričom jeho plné nabitie trvá z nabíjacej skrinky (wallbox) menej ako dve hodiny.

Jazdný program Elektrický umožňuje voľbu intenzity rekuperácie prostredníctvom radiacich páčok pod volantom. K dispozícii je päť rôznych stupňov rekuperácie (DAUTO, D+, D, D- a D- -). Okrem toho sú k dispozícii aj režimy Komfort, ECO a Šport. Vodič môže uprednostniť elektrické jazdenie, kombinovaným pohonom zdôrazniť dynamiku jazdy alebo uprednostniť jazdu s využitím spaľovacieho motora, aby si ušetril elektrický dojazd.

Infotainment MBUX pomáha aj pri hľadaní nabíjacích stojanov. Vodiči hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete tak prostredníctvom služby Mercedes me Charge na želanie získajú prístup k jednej z najväčších nabíjacích sietí na svete s 300 operátormi v Európe (v mestách, nákupných strediskách, na parkoviskách, diaľniciach atď.). Zákazníci Mercedes-Benz môžu tieto nabíjacie stanice jednoducho nájsť vďaka svojej navigácii a následne získať pohodlný prístup k nabíjacím stojanom priamo z vozidla, prostredníctvom nabíjacej karty služby Mercedes me Charge alebo cez aplikáciu Mercedes me. Na toto nie sú potrebné žiadne iné zmluvy: okrem jednoduchej autorizácie profitujú zákazníci aj z integrovanej funkcie platby s jednoduchým zúčtovaním po jednorázovom zadaní spôsobu platby. Každé nabíjanie sa automaticky vyúčtuje. Jednotlivé nabíjania budú každý mesiac zostavené v prehľadnej faktúre.

Do konca roka 2019 bude v programe značky Mercedes-Benz viac ako desať hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete – atraktívne portfólio od kompaktov až po vlajkovú loď Mercedes-Benz Triedy S. Nové hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete Triedy S, Triedy E a Triedy C s čisto elektrickým dojazdom až 50 km podľa NEDC boli predstavené už minulý rok. Ako jediný výrobca kombinuje Mercedes-Benz v Triede C a Triede E s technológiou hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete aj dieselový motor a tento pohon ponúka v sedane aj ako v kombi. S aktualizáciou modelu GLC s pohonom EQ Power sa začne čo nevidieť. Aj model GLC bude vybavený hybridným hnacím ústrojenstvom tretej generácie, čím bude predstavovať vstup do segmentu SUV. Ďalším členom rodiny EQ Power bude model GLE – s plánovaným dojazdom na úrovni 100 km predstavuje cestu k ešte výraznejšiemu zážitku z elektrickej jazdy. Cieľom je ponúknuť zákazníkom v roku 2020 viac než 20 modelových variantov.