Pred pätnástimi rokmi každý surfoval na internete pomocou stolného počítača, no v súčasnosti už máme oveľa viac možností.

Cieľom responzívneho dizajnu je zabezpečiť čo najlepší používateľský zážitok na všetkých zariadeniach, aj keď dizajn môže vyzerať trochu inak na každom z nich.

Povedzme, že predávate zlaté prstene. Na smartfóne môžete prezentovať vaše produkty v jednom stĺpci, aby mohol zákazník len jednoduchým pohybom palca listovať v ponuke, a aby neboli obrázky príliš malé. Pri kúpe šperku treba predsa vidieť aj najmenšie detaily. Na notebooku ich však môžete uložiť do dvoch či troch stĺpcov. Responzívny web by mal spríjemniť zážitok každému bez ohľadu na to, aké zariadenie používa.

Responzívny webZdroj: elements.envato.com

Prečo používať responzívny dizajn?

Zamyslite sa nad svojimi vlastnými skúsenosťami na internete. Vrátili by ste sa na webovú stránku, ktorej načítanie trvalo minútu, ktorá sa nezobrazovala správne na mobilnom zariadení alebo jednoducho odmietla fungovať? Zákazník sa vráti na stránku, iba ak bude jeho zážitok príjemný.

Ako implementovať responzívny dizajn

1. Umožnite používanie dotykových obrazoviek

V súčasnosti sa aj notebooky vyrábajú s dotykovými obrazovkami. Preto je nevyhnutné, aby boli responzívne webové stránky navrhnuté s ohľadom na používateľov myši aj dotykových obrazoviek.

2. Premýšľajte o obrázkoch

Veľkosť obrázkov môže byť jedným z najnáročnejších aspektov responzívneho webového dizajnu. Budete musieť vytvoriť pravidlá, ktoré určia, ako sa s obrázkami bude zaobchádzať na rôznych obrazovkách – či budú zobrazené na celú šírku, budú odstránené, alebo sa s nimi bude zaobchádzať iným spôsobom.

3. Vyskúšajte vopred navrhnutú tému

Ak nemáte čas alebo chuť navrhnúť responzívnu webovú lokalitu sami, môžete použiť témy alebo vopred navrhnutého rozloženie. To znamená, že jediné, o čo sa budete musieť starať, je prispôsobenie farieb a obsahu.

Tvorba responzívneho webuZdroj: elements.envato.com

Značky: