Hra s modrými odznakmi na Twitteri naberá reálnejšie kontúry, už opäť.

Po tom, čo Elona Muska zaviedol spoplatnenie modrej značky ako verifikovanie účtov známych ľudí a celebrít za 8 USD, prichádza zdraženie. Informácia sa objavila na webe NDTV. V prvom prípade bol problém to, že ľudia si takýto odznak kúpili a vydávali sa za celebrity. Otázkou potom je, ako formou bolo overovanie takto „preverených“ účtov.

Nová cena má byť reakciou na províziu, ktorú si Apple berie za platby na svojom platobnom systéme. Je známe, že aplikácie pre iOS nemôžu mať priamo v nej zabudovanú možnosť kúpy bez toho, aby provízia išla Applu. Je to logické, keďže firma zastrešuje predaj a to, že sa aplikácia dostane k širokému spektru publiku. Cena bola stanovená na 11 USD pri kúpe cez iOS, na webe Twitteru bude cena 7 USD, namiesto pôvodných 7,99 USD.

Kauza okolo provízie pre Apple sa tu rozoberala aj v minulosti. Vývojári vedia, koľko budú v prvých rokoch platiť Applu za aplikácie. Je ale zrejmé, že s podmienkami nemusia súhlasiť. Tiež treba dodať, že provízia sa počtom ďalších rokov znižuje. Čím dlhšie je aplikácia v obchode, tým menej má z toho Apple. Tiež ale treba uviesť, že aj z mikro platieb, napríklad v hrách, ide provízia Applu. Rovnako to ale funguje aj na Androide.

Zdroj: NDTV

Prečítajte si aj:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.