Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosť UPC, jeden z najväčších poskytovateľov televíznych služieb na Slovensku, neustále rokuje s televíziou Markíza o zaradení stanice Markíza Krimi do televíznej ponuky. Túto stanicu zástupcovia Markízy ponúkli operátorom bezplatne – avšak iba dočasne. Následne bude za Markízu Krimi požadovať platby rovnako ako za ďalšie stanice z jej portfólia (Markíza, Doma, Dajto, Nova Sport 1 a 2, či Nova International). Spoločnosť UPC s touto podmienkou nesúhlasí a žiada, aby Markíza Krimi nebola bezplatne iba dočasne, ale natrvalo.

Dôvodom tejto požiadavky je skutočnosť, že Markíza pravidelne požaduje od operátorov skokové zvýšenie platieb, čo veľmi výrazne zvyšuje náklady operátorom na poskytovanie TV služieb. Tie sú následne operátori nútení zahrnúť do konečnej ceny pre zákazníkov. Keby Markíza nezvyšovala operátorom náklady takýmto tempom, zákazníci by mali TV služby výrazne lacnejšie. Spoločnosť UPC aj touto cestou preto vyzýva všetkých divákov, ktorí sledujú stanice zo skupiny Markíza, aby sa obrátili na jej zástupcov – telefonicky či emailom – so žiadosťou, aby bola Markíza Krimi bezplatne nie iba dočasne, ale natrvalo. 

V období, keď naši zákazníci čelia jednej z najväčších ekonomických a finančných kríz, v čase zvyšujúcej sa inflácie, keď sa zvyšujú náklady na bývanie, dopravu, energie a takmer všetky tovary a služby, je našou snahou neprispievať k ďalšiemu rastu nákladov pre domácnosti. V spoločnosti UPC konáme v záujme zákazníkov a chceme, aby mohli sledovať svoje preferované TV stanice dnes, zajtra, aj o rok. Preto máme záujem dohodnúť sa s TV Markíza na primeraných platbách, ktoré budú odzrkadľovať reálne podmienky na trhu,“ povedal Martin Miller, generálny riaditeľ UPC BROADBAND SLOVAKIA.

Spoločnosť UPC týmto reaguje na vyhlásenie zástupcov TV Markíza ohľadom novej stanice Markíza Krimi, ktorú spoločnosť UPC zatiaľ nezaradila do svojej ponuky. Zástupcovia televízie v ňom vyzvali zákazníkov spoločnosti UPC, aby sa obrátili na svojho operátora so žiadosťou o zaradenie novej stanice do ponuky, čo nemožno vnímať inak než ako nátlakové konanie. Markíza pritom operátorom oznámila, že stanicu Markíza Krimi im poskytne bezplatne iba do konca platnosti aktuálnych zmlúv, následne ju spoplatní rovnako ako ostatné svoje TV kanály, ktorých cenu drasticky zvyšuje z roka na rok. Určite netreba pripomínať, že náklady na TV obsah (čiže platby vysielateľom a dodávateľom programov) tvoria kľúčovú časť nákladov na poskytovanie TV služieb zo strany operátorov, ktorá následne ovplyvňuje konečnú cenu pre ich zákazníkov.

Do redakcie nám prišla aj reakcia Markíza TV ako stanovisko generálneho riaditeľa skupiny Markíza Matthiasa Setteleho:

„Markíza Krimi má obrovský úspech a patrí medzi desať najsledovanejších slovenských televíznych kanálov deň čo deň od začiatku vysielania. Je nám veľmi ľúto, že zákazníci UPC nemôžu tento kanál sledovať. Nenutíme žiadneho operátora, aby tento kanál do svojej ponuky zaradil. O detailoch obsahu a načasovaní spustenia kanálu sme všetkých operátorov informovali už pred niekoľkými mesiacmi. Krimi sme ponúkli bez akýchkoľvek ďalších poplatkov pre každého slovenského operátora počas trvania jeho zmluvného vzťahu. Preto je na rozhodnutí každého operátora, či kanál zaradí alebo nezaradí do jeho ponuky. UPC sa rozhodla túto možnosť nevyužiť.

UPC nás doposiaľ nepožiadala o bezplatné poskytovanie Krimi natrvalo a momentálne požaduje iné podmienky ako ostatní operátori. Dištancujeme sa od akéhokoľvek vyjadrenia UPC o pravidelnom skokovom zvýšení platieb. Poplatky Markízy vychádzajú z hodnoty našich kanálov a uplatňujú sa nediskriminačným spôsobom voči všetkým operátorom.“

Značky: