Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Pohľad do štatistík Orangeu po skončení dvoch najväčších letných hudobných festivalov Pohoda a Grape ukazuje, že ich návštevníci sú z roka na rok aktívnejší v dátovaní, využívaní festivalových benefitov, ale aj nabíjačiek. Orangeu sa ako partnerovi oboch festivalov podarilo zaktivizovať ľudí v zbere starých mobilov, využiť slnko ako významný zdroj energie pre nabíjačkárne a tiež zaujať návštevníkov diskusiami na zaujímavé spoločenské témy v Optimistane Nadácie Orange.

Návštevníci dátujú stále viac

Leto prinieslo okrem výnimočne vysokých teplôt tiež rekordnú dátovú prevádzku na najväčších festivaloch Pohoda a Grape. Orange, ktorý je partnerom oboch festivalov, sa usiluje o to, aby mali ich návštevníci čo najlepšie pripojenie a mohli sa tak bezstarostne podeliť o zážitky s tými, na ktorých im záleží. „Návštevníkom letiska v Trenčíne sme ponúkli pokrytie signálom Wi-Fi a posilnili sme aj naše mobilné siete. Celkovo sa cez Wi-Fi, 2G, 3G, 4G a super rýchlu 5G sieť Orangeu na festivaloch Pohoda a Grape prenieslo viac ako neuveriteľných 27-tisíc GB dát. Oproti predchádzajúcemu roku ide až o 47 % navýšenie. Nárast sme zaznamenali aj z pohľadu ekologickej recyklácie mobilných telefónov, keď nám návštevníci festivalov na tento účel odovzdali viac ako 2600 zariadení,“ hovorí Tomáš Palovský, Chief Corporate & Brand Reputation Officer v Orange Slovensko.

Rekordný bol aj záujem o festivalový benefit vo forme bezplatných 10 GB voľných dát. Tie si aktivovalo asi 47-tisíc zákazníkov.

Slnkom poháňané nabíjanie

Čo sa týka štatistiky z nabíjačkární, návštevníci si na dvoch najväčších letných festivaloch nabili spolu takmer 10-tisíc zariadení. A keďže sa Orange snaží pri svojich riešeniach čo najviac zmierňovať negatívne vplyvy na životné prostredie, zapojil do nabíjania aj ekologické solárne panely. Vďaka nim dokázal získať približne 50 % energie pre nabíjačkárne pomocou slnečnej energie.

Staré mobily nemusia skončiť v smetiaku

V rámci svojej dlhodobej stratégie v oblasti spoločenskej zodpovednosti Orange podrobne sleduje životný cyklus mobilných telefónov a prináša riešenia, vďaka ktorým predlžuje ich životnosť či recykláciou znižuje produkciu elektronického odpadu. Aj počas tohtoročných festivalov Pohoda, Grape a Atmosféra mohli návštevníci odovzdať na ekologickú recykláciu svoj starý mobil. Okrem dobrého pocitu ich za to Orange odmenil napríklad dátami navyše. Orange zároveň v súvislosti s festivalmi počas leta vyzýval zákazníkov, aby priniesli svoj nepotrebný mobil na recykláciu pokojne aj priamo do predajne. Spolu sa ich tak počas festivalovej sezóny podarilo vyzbierať vyše 2 600 kusov.

Záujem o spoločenské témy bol vysoký

Súčasťou tohtoročného festivalu Pohoda bol opäť aj Optimistan Nadácie Orange. Návštevníkom ponúkol diskusie na tému bezpečnosti detí na internete, ktorým sa venuje dlhodobo, ale aj debatu o kultových miestach v spolupráci s OZ Bystriny, či populárnu Citronádu s ľadom s Rišom Lintnerom. Ich vysoká návštevnosť svedčí o tom, že celospoločenské témy rezonujú v spoločnosti stále viac.

Digitálne technológie hýbu aj festivalmi

Veľkej popularite medzi návštevníkmi festivalu Pohoda sa tešila aj vzdelávaco-komunitná dielňa Lab s podporou Nadácie Orange, kde si všetci mohli vyskúšať prácu s najmodernejšími digitálnymi technológiami ako sú napríklad 3D tlačiarne, laser alebo lis na odznaky.

Letné festivaly teda už nie sú výhradne iba o hudbe. Stali sa spoločenskými udalosťami, ktoré zároveň zrkadlia zodpovedný prístup k životnému prostrediu, angažovanosť voči komunite či vzdelávaniu.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.