EBITDA za prvé tri kvartály 2016 rastie
Za prvých deväť mesiacov roka 2016 dosiahla Skupina Slovak Telekom celkové konsolidované výnosy 564,1 milióna eur. V porovnaní s minulým rokom klesli o 1 percento.
Slovak Telekomu sa darí pri ukazovateľovi prevádzkového zisku EBITDA, stúpol medziročne o 3,5% na 240,2 milióna eur. EBITDA marža sa vylepšila zo 40,6% na 42,6% za prvých deväť mesiacov 2016. Popri vyššom EBITDA investuje Slovak Telekom aj do moderných sietí a zákazníkov, najmä pri dotovaní koncových zariadení.
„Skupina Slovak Telekom dosiahla za prvé tri kvartály vyšší prevádzkový zisk a stabilizovala výnosy služieb a produktov. Magenta 1 má čoraz lepšiu pozíciu a odštartovala aj v B2B segmente. Silnie aj pozícia technologického lídra vďaka novému pokrytiu optickou sieťou či zrýchľovaním metaliky a optiky po celom Slovensku. Mobilná oblasť expanduje pri 4G sieti s pokrytím viac ako 85 percent populácie i ukážkou nového rýchlostného rekordu na Slovensku: 900 Mbps,“ uviedol Milan Vašina, generálny riaditeľ spoločností Slovak Telekom a T-Mobile Czech Republic.
Oblasť pevnej siete
V oblasti pevnej siete naďalej pozitívne rezonujú silné predaje Chytrých balíkov i Magenta 1.
Magenta 1 bola v tomto roku obohatená o viaceré novinky. V B2C segmente priniesla viac benefitov pre zákazníkov. V B2B štartovala v podobe Magenta 1 Biznis, ktorá na Slovensko priniesla nový spôsob skladania služieb: fixné, mobilné i cloudové služby sú vnímané na rovnakej úrovni.
Hlavným ťahúňom pevných služieb ostáva digitálna televízia a silná pozícia jej všetkých platforiem: Magio TV, Magio Sat i Nová DIGI. V treťom kvartáli navyše Telekom opäť investoval do obsahu vlastného TV kanálu Ťuki TV (prevádzkuje ho v spolupráci s TV JOJ) a na DIGI Sport kanáloch majú zákazníci všetkých platforiem k dispozícii širokú paletu športových podujatí.
Počet zákazníkov digitálnej TV stúpol medziročne na 517 tisíc. Prírastok 24 tisíc za prvé tri kvartály predstavuje 14% nárast v počtu nových zákazníkov v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka.
Počet širokopásmových prístupov stúpol medziročne na 625 tisíc. Slovak Telekom investoval do optickej siete a jej nového pokrytia, súčasne naň pozitívne vplýva aj aktuálne zrýchľovanie metalickej a optickej siete.
Oblasť mobilnej siete
Na silný prvý polrok s uvádzaním vlajkových lodí výrobcov nadväzujú výborné výsledky aj v treťom kvartáli, kedy sa objavili ďalšie prístroje a zákaznícke iniciatívy. Mobilný segment ťaží aj z aktualizovanej ponuky Magenta 1.
V septembri bol uvedený očakávaný model iPhone 7, ktorý zaknihoval najvyšší počet predobjednávok na novinku v histórii a jeho vysoké predaje budú pokračovať.
V mobilnej oblasti Slovak Telekom výrazne investuje do expanzie 4G siete. Slovak Telekom už k 30.9.2016 pokrýval 4G sieťou 85,1 percent populácie. Investície putujú aj do LTE-A: rýchlosti do 225 Mbps boli uvedené do viacerých ďalších častí Bratislavy, plošne bol pokrytý Senec (po Nitre, Trnave, Trenčíne).
V mobilnom segmente sa naďalej darí predaju mobilných paušálov Happy s rastúcim podielom na celej báze. K 30.9.2016 využívalo služby mobilnej siete Telekom 2 226 tisíc zákazníkov, medziročný rast dosiahol 21 tisíc.
Ďalším pozitívnym ukazovateľom je rast priemerného výnosu na zákazníka (ARPU) – 11,9 (za prvé tri kvartály 2015) na 12,2 € (za prvé tri kvartály 2016). Za rastom stojí čoraz vyšší podiel zákazníkov s paušálmi Happy XL a hi-end modelmi smartfónov.
Hospodárske výsledky dcérskych spoločností
Dcérske spoločnosti dosahujú solídne výsledky v oblasti výnosov.
Najväčší rast výnosov majú po deviatich mesiacoch Zoznam a Zoznam Mobile, medziročne stúpli až o 18% a dosiahli 6,6 milióny eur.
Aj DIGI Slovakia vykázala rast výnosov o 7 percent a zvýšila výnosy na 26,8 milióna eur. Nová DIGI ponuka dosahuje naďalej silné predaje a investuje do špičkového obsahu svojich športových kanálov.
Výnosy dcérskej spoločnosti PosAm klesli na 16,5 miliónov eur, pričom za medziročným rozdielom stojí ukončenie veľkých projektov v minulom roku najmä vo verejnom sektore.
Slovak Telekom
Vývoj kľúčových finančných ukazovateľov
v miliónoch € | Q1-Q3 2016 | Q1-Q3 2015 | Medziročný nárast/pokles |
Výnosy | 564,1 | 571,3 | -1,3% |
EBITDA (upravený) | 240,2 | 232,0 | 3,5% |
Oblasť pevnej siete
Vývoj kľúčových ukazovateľov
V tisícoch (vrátane DIGI) | Q1-Q3 2016 | Q1-Q3 2015 | Medziročný nárast/pokles |
Pevné linky | 847 | 858 | -1.2% |
Širokopásmové prístupy | 625 | 587 | 6,4% |
Zákazníci digitálnej TV | 517 | 489 | 5,7% |
Oblasť mobilnej siete
Počet zákazníkov/ARPU
v tisícoch | Q1-Q3 2016 | Q1-Q3 2015 | Medziročný nárast/pokles |
Celkový počet | 2 226 | 2 205 | 1,0% |
– z toho počet zmluvných zákazníkov | 1 467 | 1 432 | 2,4% |
– z toho počet zákazníkov predplatenej karty Easy | 502 | 516 | -2,7% |
– z toho počet SIM kariet pre SkyToll | 257 | 257 | 0% |
ARPU v EUR | 12,2 | 11,9 | 2,9% |