Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

„Chceme vyniknúť na ulici, ale chceme zaujať prémiovou triedou,” hovorí Koichi Suga, hlavný manažér Lexus Design Division. Tvorca nových modelov Lexus, aj brilantného LS, sa rozhodol odhaliť  niečo z tajomstiev filozofie jedinečného dizajnu značky.

Spojenie klasiky s modernou

Koichiho Sugu sa podarilo zastihnúť v Londýne. Ako sa sám priznal, Veľkú Britániu navštívil preto, aby lepšie pochopil britský dizajn a talent spájať klasiku s modernou, ktorá je preň typická. Podľa jeho názoru je prepojenie moderných riešení s klasickým duchom nesmierne dôležité aj pre modely Lexus.

„Keď vytvárame nový produkt, chceme, aby bol nadčasový – aby vyzeral dobre a vyvolával pozitívne emócie dlhý čas.  Myslím si, že kľúčom k dlhovekosti  akéhokoľvek modelu je pozornosť k  detailu, ako je napríklad použitie japonského skla Kirko alebo špeciálneho čalúnenia dverí.  Pri dizajne značky Lexus vždy hľadáme nové unikátne štylistické prvky, výrazne odlišné od ostatných prémiových výrobcov,“  hovorí hlavný manažér dizajnérskej divízie Lexus.

Model LS – stelesnenie dizajnu značky

Harmonické spojenie klasiky s modernosťou, ktoré spomína Suga, je výrazne badateľné na novom modeli  Lexus LS – je to zhmotnenie  moderného dizajnérskeho myslenia. Interiér vlakovej limuzíny je doslova presiaknutý prvkami inšpirovanými tradičnou japonskou kultúrou. Platí to najmä pre dekoratívne prvky z japonského ručne brúseného skla Kirko, ktorých vzhľad sa mení podľa dopadu svetla. Originálna je aj exkluzívna výplň dverí z ručne  prekladanej látky pripomínajúcej  tradičné origami Alcantara. Vývoj ich výrobného procesu trval štyri roky.

Použitie dokonale vypracovaných detailov dalo limuzíne jedinečný charakter. Dizajn interiéru dokonca získal v minulom roku prestížnu cenu  EyesOn Design. Bola to veľká pocta nielen pre značku, ale aj pre Koichigo Sugu.

L-finesse – mentalita a spôsob myslenia

Na otázku, v čom presne tkvie filozofia L-finesse Lexusu, Suga odpovedal: „Je to spôsob myslenia, mentalita a prístup k vytváraniu niečoho nového. Napriek tomu, že ľudia ocenili niektoré z našich projektov, ktoré sú omnoho futuristickejšie a expresívnejšie, filozofia L-finesse sa nezmenila. Chceme vyniknúť na ulici, ale chceme zaujať prémiovou triedou.“ A zároveň dodal: „Niekedy musíme s inžiniermi vyjednávať o zavedení nových štylistických prvkov. Vždy sa usilujeme vytvoriť nový výrazný vzhľad, a zároveň pritom premýšľať, akú má súvislosť s tým, čo vyjadruje Lexus“.

Skúsenosti Koichiho Sugu

Hlavný manažér dizajnérskej divízie  Lexusu sa môže pochváliť bohatými skúsenosťami. Na svojom konte má návrhy áut z rôznych segmentov, ale najdôležitejším z jeho výtvorov je nepochybne päť metrov dlhý Lexus LS.

Suga, ktorý stojí na čele  Lexus Design Division, v súčasnosti nie je zodpovedný za návrh žiadneho konkrétneho modelu. Jeho úlohou je dávať správny smer štýlu avizovaných modelov Lexus, riadiť tím dizajnérov a mentorsky dohliadať na mladých tvorcov.

Značky: