Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Vysoký výkon, nadštandardné funkcie a bezkonkurenčná sofistikovanosť: tento víkend debutuje na pretekoch 24 hodín Le Mans nový Ford Mustang GTD Carbon Series , ktorý vyniká v každej kategórii a poľahky povyšuje kvalitu úrovne aj štýlu.

Mustang GTD so svojím pútavým lakom v tmavom odtieni Chroma Flame pôsobí pri svojej európskej premiére odvážnym dojmom, počnúc novým balíkom na zvýšenie výkonu a obratnosti cez interiér zameraný na vodiča až po odhalené prvky z uhlíkových vlákien, ktoré vystavujú na obdiv jeho špičkovú konštrukciu.

Mustang GTD
Mustang GTD

Najvýraznejší dojem zanecháva balík Performance na zvýšenie výkonu, ktorého úlohou ako kľúčového prvku je zabezpečiť, aby Mustang GTD zajazdil jedno kolo na bájnom okruhu Nordschleife v Nürburgringu za menej ako sedem minút. 1 Balík obsahuje brzdiace plošinky a väčší rozdeľovač na prednej maske, klapky na spodnej časti karosérie a systém na zníženie aerodynamického odporu na zadnom krídle.

Tieto aktívne aerodynamické prvky znižujú odpor vzduchu pri jazde v priamom smere bez straty aerodynamickej priľnavosti v zákrutách. Balík Performance na zvýšenie výkonu obsahuje aj súpravu Lightweight na zníženie hmotnosti, v rámci ktorej je odstránená časť zvukovoizolačných materiálov a okrem unikátnej prednej masky sú pridané aj ohromujúce 20-palcové horčíkové disky kolies. A hoci balík Performance je súčasťou modelu série Carbon Series, v ponuke je v celom modelovom rade Mustang GTD.

Mustang GTD
Mustang GTD

„Mnohé športové autá vynikajú len v jednej veci. Ale na to, aby auto zajazdilo rýchle kolo na Nürburgringu, musí byť skvelé vo všetkom. Prejazdy zákrutami, priľnavosť, brzdenie, zrýchlenie – neexistuje jediná oblasť, v ktorej by nemohlo zažiariť,“ uviedol hlavný konštruktér modelu Mustang GTD Greg Goodall. „Od ľahkej karosérie z uhlíkových vlákien na každom GTD až po aktívnu aerodynamiku balíka na zvýšenie výkonu – z motoristického športu sme sa naučili, ako urobiť z Mustangu GTD auto, ktoré vyniká úplne vo všetkom, a to všetko v snahe dosiahnuť, aby zajazdil okruh na Nürburgringu pod sedem minút,“ dodal Goodall.

Pocit sebaistoty vodiča je pre výkon vozidla veľmi dôležitý a Mustang GTD dokáže udržať vodiča v stave sústredenia a bdelosti v každej zákrute, šikane aj na rovinke. Na splnenie tejto úlohy sú ideálne štandardné sedadlá Recaro, ktoré spolupracujú s novým volantom modelu Mustang GTD. Preteky Le Mans sú vôbec prvým dejiskom, na ktorom sa predstaví interiér GTD.

Mustang GTD
Mustang GTD

Volant s plochým dnom má hrubý, výdatne vatovaný veniec s prémiovými vložkami Dinamica a koženým poťahom spolu s vložkami z uhlíkových vlákien. Exkluzívne pre Mustang GTD sú tlačidlá na volante na nastavenie tuhosti odpruženia a režim výfuku, ktoré umožňujú vodičovi sledovať trať a zároveň nastavovať spôsob, akým jeho Mustang GTD reaguje v zákrutách a ako znie pri zrýchľovaní.

Na hlavnom paneli pred otočným ovládačom radenia pribudli dve nové tlačidlá na prístup k stránke aplikácií Track a na aktiváciu funkcie zdvihu prednej nápravy, ktorá má pomôcť vyhnúť sa prekážkam na parkoviskách a príjazdových cestách.

Mustang GTD
Mustang GTD

Vodič má vďaka neprehliadnuteľným titánovým radiacim páčkam vytlačeným na 3D tlačiarni zároveň lepšiu kontrolu nad tým, ako štandardná osemstupňová dvojspojková medzinápravová prevodovka „transaxle“ riadi výkon 5,2-litrového preplňovaného motora V8, ktorý má dosahovať hodnotu viac ako 800 k. Nadrozmerné radiace páčky so šesťuholníkovým vzorom sú ľahké a zároveň poskytujú vodičovi niečo, čo môže pri jazde uchopiť – čo je ďalší príklad toho, ako značka Ford využíva znalosti z motoristického športu na zlepšenie kvality jazdy. Titánové obloženie je k dispozícii aj na otočnom ovládači radenia na stredovej konzole.

„Mustang GTD robí oveľa viac, než len zvyšuje prevádzkový výkon Mustangu. Vnáša do kabíny nový, sústredenejší a exkluzívnejší charakter,“ uviedol dizajnový riaditeľ Anthony Colard.

Motoristický štýl, ktorému netreba nič obetovať

Stredobodom pozornosti na vozidle v Le Mans je jeho nový lak v odtieni Chroma Flame. Stal sa jednou zo šiestich štandardných farieb vyhradených pre model Mustang GTD – spolu so sivou Polymimetic Gray, červenou Race Red, čiernou Shadow Black, bielou Frozen White a modrou Lightning Blue. Tento tmavobordový odtieň krásne ladí s obložením vozidla série Carbon Series.

Mustang GTD
Mustang GTD

Séria Carbon Series zvýrazňuje karosériu z uhlíkových vlákien tým, že kapota, strecha a zadná plošina Tech Deck sú ponechané bez lakovania, zatiaľ čo kolesá (hliníkové alebo horčíkové) majú magnetitovú povrchovú úpravu. V ponuke sú pruhy vo farbe karosérie alebo kontrastné lakované pruhy, ako aj brzdové strmene lakované načierno alebo v modrom odtieni Grabber Blue či v červenej farbe Race Red.

Mustang GTD zvyšuje úroveň špičkového softvérového balíka značky Mustang. Herná technológia Unreal Engine, ktorá poháňa informačno-zábavný systém SYNC 4 2, má teraz na 13,2-palcovom dotykovom displeji a 12,4-palcovom konfigurovateľnom digitálnom prístrojovom paneli uvítaciu a rozlúčkovú grafiku špecifickú pre Mustang GTD. Každý zo šiestich režimov jazdy obsahuje označenie Mustang GTD, zatiaľ čo nový prístrojový panel Performance je vyhradený pre vrcholný výkon Mustangu. Ukazovateľ prevodového stupňa sa v ňom nachádza vpredu a otáčkomer uprostred, pričom sú z neho odstránené všetky nadbytočné informácie. A nakoniec, avatar Mustangu na stránke Môj Mustang (angl. My Mustang) teraz obsahuje označenie Mustang GTD.

Mustang GTD
Mustang GTD

V Európe už možno podávať žiadosti o kúpu

Debut modelu Mustang GTD v Európe sa zhoduje s oficiálnym otvorením žiadostí o kúpu na európskom trhu. Dňa 13. júna o 13:00 SEČ môžu perspektívni európski záujemcovia o Mustang GTD navštíviť stránku TheMustangGTD.com a podať si žiadosť o kúpu vozidla, ktoré je doposiaľ najodvážnejším Mustangom v dejinách.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.