Stellantis vznikol spojením dvoch veľkých spoločností.
Spojenie 14 predtým samostatných automobilových značiek pod strechu jediného koncernu Stellantis sa mohlo znať riskantné, podľa prevádzkového riaditeľa spoločnosti pre Severnú Ameriku Marka Stewarta však po dvoch rokoch možno povedať, že funguje. Vyjadril sa tak na kongrese Automotive News v Detroite.
Pred dvomi rokmi sa pri zlúčení pod jeden koncern ozývali hlasy, či nová spoločnosť neplánuje niektorú značku pochovať. Podľa predstaviteľov Stellantisu má však každá z nich desať rokov na to, aby ukázala svoju životaschopnosť a Stewart to aktuálne zopakoval s tým, že každá má šancu zabojovať.
Prelomovým teda bude rok 2030, čo je horizont, na ktorý si Stellantis stanovil veľké ciele. Automobilka napríklad plánuje do konca desaťročia predstaviť najmenej 25 vozidiel na batériový pohon. Do roku 2030 chce tiež dosiahnuť, aby sto percent predaja vozidiel v Európe tvorili elektromobily, k čomu jej má pomôcť aj Peugeot, ktorý sa chce v tom čase chce v Európe stať plne elektrickou značkou.
Automobilka tiež pokračuje vo významných investíciách do výroby a produkcie. Do závodov na výrobu pohonných jednotiek investovala viac ako 100 miliónov dolárov a do svojich kanadských závodov investovala až neuveriteľných 2,8 miliardy dolárov.
Stellantis vznikol v roku 201 fúziou francúzskej spoločnosti PSA Group s taliansko-americkou firmou Fiat Chrystler Automobiles. Vozidlá koncernu sa predávajú na viac ako 130 trhoch po celom svete.
Zdroj: Autonews.com
Prečítajte si tiež: