Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Podľa štatistík registrácií nových vozidiel, ktoré zverejnilo Združenie automobilového priemyslu SR (ZAP SR), sa v roku 2021 zaregistrovalo na Slovensku dovedna 2 598 osobných vozidiel značky Mercedes-Benz (M1), čo predstavuje medziročný nárast o 16,9 percenta. Značka s trojcípou hviezdou sa tak na Slovensku stala kráľom prémiového segmentu.

Rok 2021 bol pre značku Mercedes-Benz na Slovensku veľmi úspešný. Okrem líderského postavenia v prémiovom segmente sa automobilke podarilo dosiahnuť absolútne prvenstvo v segmente xEV (elektrické vozidlá a hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete) ako aj v segmente hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete. Darilo sa jej aj v segmente N1 kde s počtom 411 vozidiel zaznamenala medziročný nárast registrácií o 11,4 percenta. Trhové prvenstvo si pripísala aj v segmente ťažkých nákladných vozidiel s hmotnosťou nad 7,5 t.

Aktívny a intenzívny prístup k elektrifikácii modelového portfólia ocenili svojím záujmom aj slovenskí zákazníci. Značka Mercedes-Benz sa stala absolútnym lídrom na slovenskom trhu v segmente xEV. S počtom registrácii 349 vozidiel si ukrojila 15,4-percentný trhový podiel. V medziročnom porovnaní to predstavuje nárast o takmer 103 percent.

Značke Mercedes-Benz sa obzvlášť darilo v segmente hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete. Na slovenskom trhu zaregistrovala 239 vozidiel, čo predstavuje 20,5-percentný trhový podiel a zároveň sa na slovenskom trhu stala absolútnym lídrom tohto segmentu. Medziročný nárast hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete s hviezdou v znaku tak predstavoval hodnotu 81 percent.

Úspechy na poli elektrickej mobility podčiarkuje značka tretím miestom na slovenskom trhu medzi čisto elektrickými vozidlami so 110 registráciami a s trhovým podielom 10 percent. V medziročnom porovnaní to znamená nárast o takmer 175 percent.

Z hľadiska modelových segmentov značky boli najúspešnejšie vozidlá kategórie SUV, z ktorých sa celkovo registrovalo 1 640 automobilov (podiel na celkových registráciách značky 63,1 %) čo predstavuje medziročný nárast o 27,8 %. Segment kompaktných vozidiel si pripísal 675 vozidiel (podiel na celkových registráciách značky takmer 26 %) a medziročne narástol o 7,7 %.

Zo segmentu SUV pochádzajú aj tri najpredávanejšie modely značky na slovenskom trhu za rok 2021. Na prvom mieste sa umiestnil model GLE s počtom 407 registrovaných vozidiel, nasledovaný modelom GLC (292 ks) a GLS (229 kusov).

V segmente ťažkých nákladných vozidiel s hmotnosťou nad 7,5 t značka Mercedes-Benz obsadila pozíciu trhového lídra. Zároveň v kategórii N3 (ťažké nákladné vozidlá nad 12 t) s počtom 588 registrácii získala trhové prvenstvo. Najväčší podiel vozidiel tvoril model Actros na diaľkovú dopravu, v stavebnej a off-roadovej doprave dominuje na trhu model Arocs a v ľahkej distribučnej doprave sa zákazníci s dôverou spoliehajú na rokmi overený model Atego.

Úspešný rok 2021 komentoval z pohľadu zastúpenia značky Mercedes-Benz na Slovensku Róbert Hatala, vedúci predaja osobných vozidiel spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia: „Na dosiahnuté výsledky sme veľmi hrdí. Zvlášť na to, že sa nám ich podarilo dosiahnuť v roku, ktorý sa niesol v duchu neustálych výziev. Rád by som sa za to poďakoval najmä autorizovaných predajcom značky, ktorí veľkým dielom prispeli k tomuto výbornému výsledku.” Ako dodal, „Zákazníci sa pre značku Mercedes-Benz rozhodovali nielen na základe širokej ponuky našich technologicky mimoriadne vyspelých vozidiel, ktoré spájajú špičkovú techniku s výnimočným dizajnom, ale aj pre nadštandardnú ponuku služieb, ktorú značka Mercedes-Benz ponúka svojím zákazníkom. Taktiež ocenili naše aktivity spojené s prechodom na elektrický pohon, čo sa prejavilo veľmi dobrými výsledkami predaja čisto elektrických a elektrifikovaných vozidiel.”

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.