V apríli sme vydali náš nový magazín touchIT. Založili sme ho preto, aby vám prinášal testy tých najnovších, ale aj cenovo výhodných, a teda najpredávanejších produktov na našom trhu. Aj keď je náš titul úplne nový, náš redakčný tím je veľmi skúsený. Cez ruky nám už prešlo množstvo produktov. Máme skúsenosti aj s tvorbou videa, fotografovaním i prevádzkou webových stránok. Jednoducho všetkým, čo k modernému IT magazínu patrí. Určite ste si všimli našu webovú stránku www.touchIT.sk, ktorá si za dva mesiace svojej prevádzky získala až nečakanú čítanosť. Túto stránku prevádzkujeme ako každodenný kontakt vás s nami. Spolu s facebookovým profilom tu nájdete produkty, ktoré práve testujeme, a to aj s našimi prvými skúsenosťami a testami. Webovú stránku chceme mať modernú, rýchlu a prehľadnú. Aktualizujeme ju aj cez víkendy a voľné dni, veď dianie okolo IT sa nikdy nezastavuje.obalka_2015_1

Niektoré produkty do redakcie dostávame ako prví, firmy nás rešpektujú a dostávame pozvánky na svetové predstavenia produktov. Chodia k nám televízne štáby a vždy im máme čo ponúknuť. Prostriedky, ktoré získame na inzercii chceme venovať na ďalší rozvoj projektu touchIT. Produkty, ktoré sa nedajú požičať do testov, ale je o ne u vás veľký záujem, plánujeme zakúpiť. Neskôr zostanú do súťaží, ktoré budeme pre vás pravidelne organizovať. Nie je toho teda málo, čo pre vás v touchIT plánujeme.

Objednajte si predplatné touchIT iba za 16,50 eur!
Lajknite si nás na Facebooku!

Otvorene hovorím, že v tomto vydaní sme išli dosť za hranicu bežného pracovného nasadenia, ale každý začiatok je ťažký. To sme aj vedeli. Žijeme medzi produktami, veľa z nich testujeme aj doma. Fotíme a nakrúcame videá pri každej príležitosti. Podstatné je, že sme skvelý tím, ktorý drží spolu, vzájomne sa dopĺňame a rešpektujeme. Z oblasti IT sme schopní otestovať prakticky všetko, od počítačov cez smartfóny, multifunkčné zariadenia, audio a video zariadenia až po IT výbavu v automobiloch.

Tak toľko o novom médiu. Viem, že ste odo mňa zvyknutí skôr na zábavnejšie úvodníky s rôznymi príhodami zo života a z cestovania. Tentoraz si teda zaskočíme do Londýna, kde spoločnosť Huawei predstavila svoju vlajkovú loď P8. Ja som však Londýn plánoval spojiť aj s inou akciou. Chcel som si naživo pozrieť, ako je to vlastne s tými Apple Watch hodinkami. Či naozaj ľudia stoja v radoch nato, aby ich mohli vôbec vidieť.

Do Londýna sme odchádzali o 4.30 ráno, čo je poriadne skoro aj pre mňa, človeka zvyknutého vstávať o pol šiestej do Telerána. Bolo nás 8 novinárov, netradične nikto nemeškal, všetko sme stihli vrátane raňajok na letisku. Gulášová polievka s praclíkom za 5,40 Eur to tentoraz nebola, začal som žiť o poznanie zdravšie. Predstavenie novej vlajkovej lode bolo až poobede a hoci sme do Londýna dorazili s typickým meškaním, mal som dať času. Roky lietam do tohto mesta a zatiaľ vždy pilot pred štartom povedal, že budeme meškať kvôli „heavy traffic“. Tentoraz sme nad Londýnom urobili tri okruhy. Bolo super počasie, v skutočnosti to bol taký pekný vyhliadkový let, vlastne skôr bonus k letu.

Za ubytovanie pred 14 hodinou v našom hoteli chceli podľa webovej stránky 60 libier na izbu, čo sa mi zdalo riadne veľa. Našťastie, toto firma Huawei šikovne vybavila na globálnej úrovni a mohol som sa pohodlne zložiť v izbe. A hneď som aj vyrazil do mesta, zriekol som sa obeda.

A je to naozaj tak, Apple do detailov premyslel spôsob predaja tohto, pre neho úplne nového tovaru. Osobne si myslím, že nebohý Steve Jobs by tvorcov novej stratégie asi zaživa usmažil za takúto šírku sortimentu. Ale je pravda, že časy sa menia a tomu sa musí prispôsobiť aj biznis. Hodinky sú osobná vec a ľuďom treba dať pocítiť, že sú to práve oni, čo rozhodujú. Toto už nie je o anonymnom ponúkaní jedného kusu telefónu v bielej alebo čiernej farbe. Tu je to aj o posúdení človeka a prispôsobení všakovakých možností presne podľa neho.

Mohlo by vás zaujímať:
Ako rozpoznám falošné recenzie na webe?
Aký počítač má v sebe sonda, ktorá je teraz na Plute?

Bol som v Apple Store na Covent Garden asi hodinu a všetko som si dobre všímal. Mňa si po pol hodine zase začala podrobne všímať tamojšia ochranka. Človek obložený kamerou a zrkadlovkou, čo chodí hore-dole, je podozrivý. Len pripomeniem, že na výber hodiniek máte k dispozícii stretnutie s predajcom v dĺžke 15 minút a počas tejto doby si môžete nechať predviesť vami vybranú trojicu hodiniek. Stretnutie by ste mali mať dohodnuté vopred, čo som ja, prirodzene, nemal. Ale našiel sa voľný čas a mohol som si tak nechať hodinky predviesť. Vyškolení predavači sú naozaj špecialisti, pri krátkom rozhovore ma dobre odhadli a odporučili hodinky, ktoré sa mi aj celkom páčili.

Dobre som vedel, že tento zázrak od Apple v skutočnosti nemá nič, čo by tu ešte predtým nebolo. Len je to súčasťou uceleného a fungujúceho ekosytému, čo zase nie je tak málo. Keď si pozriete náš článok o histórii inteligentných hodiniek, nájdete viacero modelov, ktoré Apple Watch dajú do vrecka šmahom ruky. Ale aj tak, keď som si dal tie hodinky prvý krát na ruku, bol to zaujímavý pocit. Vedia oni dobre, ako sa robí biznis.

Toto však už bude nevyhnutnosť aj pre ostatné IT firmy. Treba asi začať predávať veci po novom. Priznávam, že je to aj tak trochu nespravodlivé – iné firmy vyrobia podstatne vybavenejší produkt a ponúknu ho za nižšiu cenu, ale ľudia si aj tak vyberú niečo, čo ich priradí k skupine. Jabĺčkové hodinky som teda videl naživo, dôkladne som si ich vyskúšal.

Na prezentáciu nového Huawei P8 som sa dostal včas a konštatujem, že tento čínsky výrobca sa poriadne vypracoval. Pred rokmi Huawei dodával infraštruktúru a prakticky nikto nevedel ani len vysloviť názov tejto spoločnosti. Riaditeľa firmy, Richarda, si pamätám ešte z prezentácie spred štyroch rokov a bolo to veľmi svojrázne. Vtedy nevedel poriadne po anglicky, ale evidentne rád prezentoval. Niektoré vety začal hovoriť po anglicky, ale dokončil ich v čínštine. Dnes je všetko iné, jeho angličtina je v poriadku a produkty sú výborné. Osobne považujem napr. inteligentné hodinky od Huawei za dizajnovo najlepšie. Akurát, že zatiaľ ešte nie sú na trhu. Pomaly, ale isto si zvykáme na to, že Čína už nie je o lacných a skôr nekvalitných produktoch. Je to už skôr naopak, vyrábajú produkty, ktoré ničím nezaostávajú za svetovou špičkou. Veď aj Apple Watch sa vyrábajú v Číne. Nuž, život je zmena, vitajte teda v novom svete!

 

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.