Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosti si českú značku vyberajú aj pre jej dôveryhodnosť, tradíciu či dostupnosť servisnej siete. Volkswagen boduje medzi top manažérmi.

Dôvera v značku, dlhoročná tradícia, dobrá obstarávacia cena, spoľahlivosť vozidiel, kvalitná servisná sieť a stabilne vysoká zostatková hodnota. Aj to sú podľa firiem atribúty českej značky Škoda, vďaka čomu je naďalej najobľúbenejšou vo firemnom fleete, a to s viac ako štyridsať percentným podielom na celkovom počte firemných vozidiel. Za ňou v obľúbenosti nasledujú modely značiek Volkswagen, Opel, Hyundai, Peugeot a KIA. Ako vyplýva z aktuálneho prieskumu spoločnosti Business Lease Slovakia, poskytovateľa komplexnej  mobility a operatívneho lízingu, medzi top manažérmi sú obľúbené pri výbere firemného vozidla buď značky Volkswagen a Škoda alebo z vyššej rady prevládajú značky  BMW, Audi, Volvo a Mercedes.

„Obľúbenosť českej značky Škoda medzi typickými fleetovými vozidlami dosahuje so 46 % stále vysoký podiel. Octavia, Fabia či Rapid, po novom Scala, sú najžiadanejšími modelmi pre stredný a nižší manažment či obchodných zástupcov, ktoré si spoločnosti obstarávajú na operatívny lízing,“ konštatuje Lucia Čišková, výkonná riaditeľka Business Lease Slovakia. Spoločnosť má vo fleete vyše 5 000 vozidiel, ktoré na operatívny lízing prenajíma firmám.

Kritériá výberu

„Je vždy na firme, akú značku, model či výbavu si do svojho fleetu vyberie. Samozrejme, v prípade nižšieho či stredného manažmentu sa často pri výbere vozidla hľadí na firemné smernice,“ hovorí Čišková s tým, že ohľad sa berie aj na veľkosť firmy, jej etablovanie na trhu, či „národnosť značky“. To je významný parameter najmä pri firmách, ktoré majú zahraničnú materskú spoločnosť. „Keďže však pri operatívnom lízingu firma prefinancuje len reálne využitú hodnotu auta, teda zaplatí len rozdiel medzi obstarávacou cenou a zostatkovou hodnotou vozidla počas doby nájmu, významným kritériom je aj zostatková hodnota,“ spresňuje Lucia Čišková. V prípade Škody sa tak o prvenstvo postarala relatívne vysoká zostatková hodnota, ako aj dostupnosť servisnej siete, komfort, výbava vozidiel a imidž značky. Na druhej strane treba povedať, že medziročne jej podiel klesol na úkor už takmer „udomácnenej“  značky Volkswagen (nárast na 13,42 %). Tretia priečka v obľúbenosti patrí značke Opel so 7,83 % zastúpením vozidiel vo firemných fleetoch.

V prípade vozidiel pre top manažment sa už od smerníc čiastočne upúšťa a viac sa pozerá na reprezentatívnosť, ako aj komfort, inovácie a spoločenskú zodpovednosť. Najväčšej obľube sa tešia modely značiek  Volkswagen, Škoda, z vyššej triedy BMW, Audi, Volvo a Mercedes. „Obľúbeným je v prípade Volkswagenu model Passat, v prípade Škody zas Superb. pri BMW sú to modely BMW5 a BMW3, pri Audi sú to modely A4 a A6, pri Volve XC60 a V60, či XC90 a pri Mercedese sa tešia  obľube modely CLA a GLA ,“ spresňuje Lucia Čišková.

Vybavenie dbá na car policy

Hoci značku či model motora určujú v prípade stredného a nižšieho manažmentu po väčšine smernice jednotlivých firiem, tie zároveň rozširujú požiadavky na bezpečnosť a komfort vodiča. „Klienti veľmi prihliadajú na bezpečnosť vodičov, v dôsledku čoho sa už bežnými stávajú požiadavky na bezpečnostné prvky. Popri adaptívnom tempomate je to napríklad aj Line Assistant na sledovanie jazdných pruhov, ďalej asistent rozpoznávania únavy, asistent rozpoznávania značiek, asistent rozjazdu do kopca, kontrola slepého uhla a podobne,“ spresňuje Lucia Cišková.

Firmy pri výbere zohľadňujú aj objektívne požiadavky vyplývajúce z členstva v EÚ. Ide o bezpečnostné a ekologické princípy, napríklad aj požiadavka snímačov tlaku v pneumatikách vozidiel. Firmy sa tiež snažia limitovať výber vozidiel podľa emisií CO2, kde sa horné hranice emisií CO2 stávajú súčasťou firemnej politiky. Ako podotýka Lucia Čišková, zvyšuje sa preto aj dopyt po elektromobiloch. „Vďaka väčšiemu dojazdu, výhodnému financovaniu obstarania cez operatívny lízing, nízkymi prevádzkovými nákladmi a širokej sieti nabíjacích staníc dnes už dokážu elektromobily konkurovať spaľovacím motorom,“ dodáva Lucia Čišková.