Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

eobecná zdravotná poisťovňa upozorňuje verejnosť, že v týchto dňoch zaznamenala pokus o podvodné vymáhanie pohľadávok. Neznámy páchateľ pod hlavičkou súkromnej spoločnosti poslal SMS správou poistencovi VšZP výzvu na úhradu dlžnej sumy na poistnom.

VšZP vyzýva svojich poistencov, ktorí dostali alebo dostanú SMS správou alebo akoukoľvek inou formou takúto výzvu od súkromnej spoločnosti, aby v žiadnom prípade neuhrádzali požadované sumy na priložené čísla účtov. VšZP pri vymáhaní dlhov nespolupracuje so súkromnými spoločnosťami – svoje pohľadávky si vymáha sama prostredníctvom súdnych exekútorov alebo ich postupuje na spoločnosť Slovenská konsolidačná, a.s. (spoločnosť so 100% majetkovou účasťou štátu). Čísla účtov VšZP si poistenci môžu skontrolovať na oficiálnej webstránke alebo overiť prostredníctvom ePobočky či na kontaktnom mieste VšZP.

Ak poistenec dostane výzvu na úhradu pohľadávok VšZP od iných spoločností ako VšZP alebo Slovenská konsolidačná, a.s., mal by si preveriť, na čo sa výzva viaže a či sú uvedené čísla účtov skutočne účty VšZP. Zároveň žiadame poistencov, ktorí dostanú takéto výzvy, aby o tom informovali ktorúkoľvek pobočku zdravotnej poisťovne alebo zavolali na Call Centrum 0850 003 003. VšZPtento prípad postúpila na prešetrenie orgánom činným v trestnom konaní.

Prípadné nedoplatky na poistnom si poistenec, SZČO, ľahko preverí aj prostredníctvom mobilnej aplikácie VšZP, cez ktorú ich môže hneď aj uhradiť. Funkcia Platenie im umožňuje skontrolovať si stav saldokonta, rýchlo a bezpečne zaplatiť neuhradené preddavky, nedoplatky na poistnom alebo nedoplatky z ročného zúčtovania, a to prostredníctvom platobnej karty alebo prepojením na internet banking.

Užitočnou je aj funkcia Moji platitelia poistného, vďaka ktorej si poistenec môže v aplikácii hocikedy skontrolovať kto za neho platí preddavky na poistné alebo nahlásiť zmenu platiteľa poistného – komfortne a rýchlo, na pár klikov.

„Moji platitelia poistného zobrazí informáciu o tom, kto za nás aktuálne platí poistné, prehľadne informuje aj o obdobiach bez určeného platiteľa poistného, umožňuje oznámiť vznik alebo zmenu platiteľa (aj na obdobie bez určeného platiteľa), podať reklamáciu na poistné vzťahy, či priložiť prílohu k oznamovanej zmene alebo reklamácii. Táto funkcia výrazne zvyšuje užitočnosť aplikácie, poistencom zabezpečuje dokonalý prehľad o úhradách zdravotného poistenia a šetrí im čas pri nahlasovaní zmeny platiteľa poistného, ktorú teraz vybavia za pár minút prostredníctvom apky,“ upresňuje Eva Peterová, manažérka komunikácie Všeobecnej zdravotnej poisťovne.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.