Začiatkom roka upozorňuje banka na svojom webe o ďalších podvodoch, ktoré sa v súvislosti s klientmi tejto banky rozbehli.

Nie je to nič nové a banky všeobecne predstavujú dobre viditeľný terč pre podvodníkov na internete. Medzi tipmi ako sa ochrániť, je aj to, že banka od vás nepotrebuje pýtať žiadne potvrdenie údajov. No, vyznať sa v tom je občas problém.

Minimálne naozaj nepotrebuje vaše číslo účtu ani prihlasovacie meno do internet bankingu vrátane hesla. S času na čas ale niektoré inštitúcie žiadajú o opätovné potvrdenie emailovej adresy alebo telefónneho čísla.

Tu je ale zásadný rozdiel a robia to výhradne po prihlásení do bankingu. Teda až po vašej autorizácii. Je to detail, ktorý si ale v návale povinností nemusíme uvedomiť.

Banka zároveň na svojej stránke vydala nasledovné stanovisko:

„Banka však takéto emaily neposiela. Text obsahuje chyby a neúplné informácie. Odosielateľ má netypickú emailovú adresu, link do Internet bankingu je falošný a má úplne iný formát.

To sú všetko veci, na ktoré si treba dať pozor, i keď má banka špičkové mechanizmy, vďaka ktorým dokáže tieto podvodné aktivity zachytávať a chrániť prostriedky klientov,“ upozorňuje Vladimír Jančok, vedúci oddelenia informačnej bezpečnosti VÚB banky.

Je dôležité, aby klienti banky vedeli, že banka všetky potrebné údaje má. Ak teda na nejakú z vášho pohľadu banálnu zmenu treba potvrdiť operáciu SMS alebo cez push notifikáciu, prečo si banka odrazu žiada niečo cez email.

Navyše email, ktorý ste banke neuviedli. Vo všetkých prípadoch treba byť ostražitý a ak máte pochybnosti, je lepšie zavolať na infolinku banky a opýtať sa ich či od vás naozaj potrebujú nejaké potvrdenie.

Zdroj: VÚB Banka

Prečítajte si aj:

Revolut: Banka v mobile je teraz aj na webe