Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Na Slovensku je aktuálne viac ako 11 500 e-shopov, len za posledné dva roky ich pribudlo viac než dve tisícky.

Slováci vlani po prvý raz minuli v domácich internetových obchodoch viac ako jednu miliardu eur. Vyplýva to z údajov, ktoré zverejnil porovnávací a nákupný portál Heureka.sk. Obrat e-shopov na Slovensku stúpol medziročne o necelú štvrtinu a dosiahol 1,13 miliardy eur.

Zákazníkov aj e-shopov tak stále pribúda a je jasné, že každý nový hráč sa snaží „odtrhnúť“ si pre seba čo najväčší diel. A už dávno nestačí ponúkať jedinečné produkty, veľkú úlohu hrá tiež užívateľská prívetivosť samotného e-shopu a všetky služby spojené s doručovaním zásielky. „Ľuďom sa dnes nechce čakať na dodanie tovaru týždne a dôležitý je pre nich tiež komfort spojený s dopravou tovaru,“ hovorí Naďa Bohinská, marketingová špacialistka skupiny Geis na Slovensku.

Geis ponúka kompletné riešenie pre e-shopy, ktoré zahŕňa skladovanie, balenie, označenie a doručenie k zákazníkovi, niekedy je ale jeho práca ešte rozsiahlejšia. Tak to bolo napríklad v prípade e-shopu s vybavením detských izbičiek www.maybebaby.cz. „Projekt detského e-shopu sa polroka rodil v mojej hlave. Premýšľala som, ako presne to uchopiť. Pretože nie som žiadny IT nadšenec a už vôbec nemám skúsenosti s logistikou, obrátila som sa so žiadosťou o pomoc na spoločnosť Geis,“ hovorí Hana Smoleňáková-Věrná, druhá vicemiss ČR 2009.

„Manželia Smoleňákovci spočiatku nemali predstavu, ako to celé môže fungovať, preto sa obrátili na našu spoločnosť so žiadosťou o radu a pomoc pre zrealizovanie celého procesu,“ popisuje Naďa Bohinská.

„Vďaka angažmánu môjho manžela Radka Smoleňáka v zahraničných hokejových kluboch sme mali možnosť precestovať veľa krajín a vidieť rôzne štýly vybavenia a zariadenia domov. Najviac sa nám páčil nábytok v škandinávskom štýle, ktorý sa vyznačuje funkčnosťou, čistými líniami a klasickou farebnosťou bez veľkých výstrelkov, v ktorom dominuje biela, modrá a všetky tóny hnedej,“ popisuje Hana Smoleňáková.

Na projekte sa začalo pracovať na jar minulého roka a na jeseň už začal e-shop prijímať prvé objednávky. „Prvá objednávka slávnostne prišla asi druhý deň od spustenia internetového predaja a bola to veľká radosť,“ hovorí Hana Smoleňáková, ktorá celý koncept webu vrátane loga a vizuálu navrhla sama.

„Pretože sa jednalo o menšie množstvo tovaru od piatich rôznych odosielateľov, zaistili sme v mieste nášho partnera, s ktorým dlhodobo spolupracujeme, ako koordinátor celej zásielky. Náš partner sa postaral o načasovanie zvozov z rôznych miest a naloženie tovaru do jedného kontajnera pre ucelenie zásielky. Zabezpečil potrebné dokumenty vrátane colného odbavenia v mieste a zaknihoval priestor na lodi podľa našich dispozícií,“ opisuje zložité putovanie prvej zásielky David Knobloch, ktorý servis pro maybebaby.cz zaisťuje a pripomína, že išlo o viac ako 22 druhov rôznych colných položiek: „Odbavenie takto členitej zásielky bola pre naše colné oddelenie výzva, pretože vďaka nedostatočným podkladom musel byť každý kus špecifikovaný a správne zaradený manuálne. Po uvoľnení tovaru do voľného obehu sme tovar doručili na našu pobočku v Prahe, kde sa následne všetko zaskladnilo do regálov.“

„Geis využívame ako pri realizácii zahraničných objednávok, tak aj pre distribúciu, balenie a skladovanie,“ hovorí Hana Smoleňáková s ​​tým, že výroba produktov pre ich obchod sa nachádza aj v Číne a Poľsku. „Vďaka službám skupiny Geis je logistický reťazec od zvezenia zásielok od predávajúceho v Ázii až po finálne doručenie zákazníkom e-shopu pod jednou strechou. A my sa tak môžeme venovať nášmu čerstvo narodenému potomkovi,“ uzatvára Hana.

Značky: