Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

V roku 1979 začína výrobou Triedy G úspešný príbeh. Terénna ikona teraz dosiahla so 400 000 modelmi výrobný rekord. Z výrobnej linky v Grazi zišiel červený Mercedes‑Benz G 400 d (kombinovaná spotreba paliva: 8,9 – 8,7 l/100 km, kombinované emisie CO2: 235 – 229 g/km)[1] ako jubilejné vozidlo. Smeruje k dlhoročnému zákazníkovi z Porýnia, ktorý už od roku 1979 vystriedal približne 20 modelov hranatého klasika. Jeho motto: „Bez Triedy G to jednoducho nejde.“

„Sme hrdí na 400 000 vyrobených terénnych vozidiel. Od výročia 300 000 modelov uplynulo len niečo vyše troch rokov. Ďakujeme zato našim verným zákazníkom, fanúšikom, našim zamestnancom, ako aj nášmu výrobnému partnerovi, spoločnosti Magna Steyr v Grazi. V súčasnosti dopyt vysoko prevyšuje dostupné výrobné kapacity,“ zdôrazňuje Dr. Emmerich Schiller, vedúci odboru výroby terénneho vozidla a konateľ spoločnosti Mercedes-Benz G GmbH v Grazi/Rakúsku. „Staráme sa o to, aby mala naša ikona perspektívu aj v budúcnosti, pretože Trieda G zažije budúcnosť bez emisií. Konštrukčný rad bude totiž elektrifikovaný.“

Trvalá udržateľnosť je ústredným pilierom stratégie spoločnosti Mercedes-Benz AG. Mercedes-Benz je na ceste k CO2-neutralite a zároveň sa zameriava na zodpovedné využívanie zdrojov naprieč celým dodávateľským reťazcom. Rovnako ako všetky vlastné závody spoločnosti Mercedes-Benz AG bude aj spoločnosť Magna Steyr v Grazi vyrábať od roku 2022 CO2-neutrálne. Výrobný partner pre Triedu G bude v budúcnosti spotrebúvať menej vody a produkovať menej odpad, pričom zároveň bude zvyšovať mieru recyklácie. Aj na tejto časti stratégie trvalo udržateľného rozvoja sa spoločnosti Mercedes-Benz a Magna Steyr spolupodieľajú.

V lete 2018 bolo spustená nová generácia Triedy G vo svojej najlepšej forme. Či už mimo spevnenej cesty alebo na nej, terénne vozidlo presvedčí výkonnosťou, modernými asistenčnými systémami, vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami a bezpečnosťou za všetkých podmienok používania. A nový podvozok, jazdné programy DYNAMIC SELECT, „režim G“ a tri 100-percentné uzávierky diferenciálu zvyšujú jazdný komfort ako aj agilnosť – na každom podklade.

Počnúc dátumom výroby 1. septembra 2020 bude sériová výbava ikony terénneho vozidla ešte rozsiahlejšia a zároveň sa rozšíri aj výber možností individuálneho prispôsobenia s programom výbavy G manufaktur. Na ponuku je pozitívny ohlas: okolo 60 percent všetkých kupujúcich Triedy G sa rozhoduje pre tento prvok výbavy. Modelový program dopĺňajú nové farby exteriéru a balíky výbav či širokouhlý kokpit, ktorý je odteraz súčasťou sériovej výbavy.

Od jari 2020 sa zákazníci a fanúšikovia môžu presviedčať o schopnostiach Triedy G na ceste aj v teréne v novom zážitkovom centre Triedy G neďaleko mesta Graz. V areáli bývalej leteckej základne Nittner majú možnosť vyskúšať si obrovský potenciál Triedy G, trénovať svoje vodičské schopnosti aj v extrémnom teréne a vyskúšať si na vlastnej koži, čo znamená znak kvality „Schöckl proved“. Na vrchu Schöckl pri meste Graz sa nachádza legendárna testovacia dráha tohto konštrukčného radu, na ktorej sa musí Trieda G osvedčiť počas vývojových jázd.

História Triedy G

Trieda G je špičkovým modelom medzi luxusnými terénnymi vozidlami. Nie je len s odstupom času najdlhšie vyrábaným modelovým radom z oblasti osobných motorových vozidiel v histórii značky Mercedes-Benz, ale aj predchodcom všetkých vozidiel kategórie SUV s hviezdou – preto všetky terénne vozidlá značky Mercedes-Benz nosia v názve veľké písmeno G.

To, čo sa začalo zmluvou o spolupráci medzi vtedajšou spoločnosťou Daimler‑Benz AG a firmou Steyr-Daimler-Puch v rakúskom meste Graz v roku 1972, je dnes história pretkaná superlatívmi a míľnikmi. Už prvá koncepcia, ktorá je vypracovaná, je iná. Tím navrhol vozidlo, ktoré vyniká výbornými terénnymi vlastnosťami, súčasne však nachádza svojich zákazníkov ako plnohodnotné a bezpečné vozidlo na voľný čas. Náhon na všetky kolesá a uzávierky diferenciálu so 100-percentnou zvernosťou odvtedy patria k Triede G rovnako ako robustný rebrinový rám.

V čase uvedenia na trh na jar v roku 1979 boli k dispozícii štyri varianty motora s výkonovým spektrom 53 kW/72 k až 115 kW/156 k. Zákazníci si mohli vybrať medzi kabrioletmi s krátkym rázvorom kolies, ako aj kombi s krátkym alebo dlhým rázvorom kolies. Vozidlami konštrukčného radu 463 sa v roku 1989 začala evolúcia, prostredníctvom ktorej sa terénne vozidlo okrem iného prispôsobilo aj neustálemu technickému pokroku. Vďaka nej sa ustavične rozširoval okruh nadšencov tohto vozidla a zvýraznil charakter exkluzívneho vozidla na každú príležitosť. Od roku 1993 má aj svoj oficiálny názov: Trieda G.

Vo svete sú modely Triedy G známe ako „papamobil“. Prvým z týchto reprezentatívnych vozidiel pre hlavu katolíckej cirkvi je terénne vozidlo Mercedes-Benz 230 G so špeciálnou sklenenou nadstavbou. Pápeža Jána Pavla II. sprevádzala na jeho početných cestách od roku 1980.

Pri príležitosti 25. jubilea Triedy G sa na trh dostal celkom výnimočný model, ktorý zušľachtila značka Mercedes-AMG: G 55 AMG Kompressor. Osemvalcový pohonný agregát (350 kW/476 k, krútiaci moment 700 Nm) prepožičal terénnemu vozidlu doposiaľ nepoznaný výkon a svedčil o ohromnom potenciáli, ktorý sa skrýva v Triede G.

V roku 2015 priniesol model G 500 4×4² nielen luxusný interiér, ale aj svetlú výšku 45 centimetrov a pôsobivý výkon v teréne.

Vďaka modelu Mercedes-Maybach G 650 Landaulet bolo ikonické Géčko v roku 2017 vynájdené nanovo. So suverénnym motorom V12, s portálovými nápravami, elektrickou látkovou sklápacou strechou a exkluzívnou výbavou v priestore pre cestujúcich vzadu spĺňa úplne osobité, na 99 exemplárov limitované terénne vozidlo, očakávania zákazníkov, ktorí kladú na svoje vozidlo tie najvyššie nároky. Zrejme najexkluzívnejší druh pôžitku z jazdy pod otvorenou oblohou.

Značky: