V TOUCHIT sledujeme aj príbehy úspešných ľudí. Je to dobrá inšpirácia aj pre ostatných. Zuzana Pilling (ZP) pracovala pred časom v slovenskej pobočke Microsoftu a keďže sme vedeli, že pracuje v centrále Microsoftu, ozvali sme sa jej. Vzhľadom na časový posun medzi Slovenskom a štátom Washington sme si dohodli večerný čas na rozhovor, realizovali sme ho cez Teams a to dokonca tak, že slovenská časť rozhovoru sa odohrávala v idúcom rýchliku. Áno, dnes je to možné, až na tie krátkodobé výpadky, keď prechádzate cez biele miesta bez pokrytia internetových signálom.

Poďme teda k rozhovoru

TOUCHIT: Čo to znamená pre Slovenku odísť pracovať priamo do Microsoftu? Je to iný spôsob práce a života ako povedzme v pobočke na Slovensku?

ZP: Odísť pracovať do centrály Microsoft v USA predstavuje veľkú životnú zmenu, výzvu prispôsobiť sa novej krajine a ohromnú kariérnu príležitosť.

Zuzana Pilling, Microsoft Corp, Zdroj: Nina Skalíko

Ja som v slovenskej pobočke Microsoftu pracovala 4 roky. Microsoft ma očaril výnimočnou firemnou kultúrou, extrémne talentovanými a skúsenými ľuďmi, s ktorými som mala možnosť spolupracovať a zaujímavými možnostiam kariérneho rastu, ktorý Microsoft ponúka doma ale hlavne v zahraničí. Po slovenskej pobočke Microsofte som dostala možnosť pracovať v Microsoft Rakúsko a potom prišla veľká príležitosť z centrály Microsoftu v Redmonde. Ako som neskôr zistila, bola som prvá Slovenka, ktorá sa dostala zo slovenského Microsoftu do Redmondu a ja som nesmierne vďačná za túto príležitosť a za možnosť pracovať v tak dynamickom a multikultúrnom prostredí so skúsenými a talentovanými ľuďmi zo všetkých kútov sveta.

TOUCHIT: Pracovať na pobočke a centrále je ale asi niečo iné

ZP: Je to stále tá istá spoločnosť a tá istá firemná kultúra, najväčšie rozdiely sú v množstve možnosti, ktoré sa zrazu pred vami otvoria a v tom, že pracujem s ľuďmi a zákazníkmi na celom svete. Musím sa orientovať v rozdielnych kultúrach a globálnych obchodných rozmeroch. Zároveň na globálnej pozícii ma človek možnosť ovplyvňovať globálne stratégie a permanentne sa oboznamovať s obchodnými trendami z globálneho pohľadu, čo by som nikdy nemala možnosť zažiť v lokálnej pobočke.

TOUCHIT: Zvykli ste si na prácu a život v Amerike?

ZP: Microsoft zamestnáva v oblasti Redmondu pri Seattle viac ako 50 tisíc zamestnancov, takže to množstvo kariérnych možnosti a množstvo pracovných pozícii je neporovnateľne so slovenskou pobočkou v ktorej pred pár rokmi pracovalo okolo 60 až 80 ľudí. Tu sa človek naozaj môže rozhodnúť, ktorým smerom sa v kariére vydá, ktoré produkty ho zaujímajú a aké typy pracovných pozícii chce získať, aby mohol dosiahnuť špecifický kariérny cieľ v budúcnosti.

Čo sa týka života v Amerike, je to veľký kultúrny rozdiel. Prvé dva roky som si zvykala… Trvalo to celkom dlho, kým som sa začala cítiť komfortne. Na začiatku som mala pocit, že všetko je iné, aj vzduch sa mi zdal iný, cesty boli iné, iné dopravne predpisy, iní ľudia, iné potraviny v obchodoch. Bola som z toho dosť neosvoja. Dnes sa už cítim viac etablovaná, už viem, kam môžem ísť na koncert, mám svoju obľúbenú taliansku reštauráciu, viem kam si ísť zabehať a zalyžovať. Slovensko mi veľmi chýba, chýba mi najmä rodina a naša kultúra, umenie, hudba a architektúra.

TOUCHIT: Povedzte nám o tom, čo presne robíte 

ZP: Moja pozícia sa oficiálne nazýva Worldwide Incubation Channels Sales Lead pre Microsoft Teams Rooms. V preklade to znamená že mám na starosti celosvetovú stratégiu predaja Microsoft Teams Rooms produktov cez partnerský kanál. Microsoft Teams Rooms sú konferenčné riešenia postavené na platforme Microsoft Teams. Len pripomínam, že Microsoft Teams je nástroj na tímovú spoluprácu, umožňujúci vám využívať správy, audio a video rozhovory, riadenie projektov a integráciu s aplikáciami Microsoft 365 a ešte omnoho viac. Microsoft Teams  má aktuálne 145 miliónov používateľov a je najrýchlejšie rastúcou business aplikáciou v Microsoft histórii. Microsoft Teams Rooms sú účelové riešenia pre rôzne typy a veľkosti konferenčných miestnosti, ktoré využívajú prostredie služby Microsoft Teams spolu so zvukom a videom v HD rozlíšení, na certifikovanom hardvéri od spoločnosti Microsoft a našich hardvérových partnerov. Tými sú Crestron, Dell, HP, Lenovo, Logitech, Poly a Yealink.

V rámci tejto role analyzujem možnosti rastu predaja Teams Rooms technológií prostredníctvom našich partnerov, vytváram predajné partnerské stratégie, partnerské programy, ktoré Microsoftu umožnia spolupracovať s tisíckami technologických partnerov a poskytovať konferenčné riešenia zákazníkom po celom svete.

TOUCHIT: Ako sa prejavuje v USA slabnutie pandémie a fyzický návrat ľudí do práce. Čaká nás hybridná forma práce a celého života?

ZP: Rôzne štáty tu v Amerike sú v rozdielnych fázach uvoľňovania obmedzení. V štáte Washington sa už veľa vecí uvoľnilo pred pár mesiacmi a dnes je život veľmi podobný životu pred pandémiou. Reštaurácie sú otvorené, veľa ľudí sa vrátilo do fyzických kancelárií. Veľké podujatia sú však stále limitované, ale každodenný život je skoro taký ako pred pandémiou. Ľudia však nosia rúška či respirátory. Microsoft v marci tento rok umožnil zamestnancom znova využívať fyzický campus a to na dobrovoľnej báze. Treba sa na to registrovať a stále je to obmedzená prevádzka s regulovanou kapacitou. Momentálne je predpokladaný návrat do kancelárií naplánovaný na september 2021.

Čo sa týka hybridnej formy práce, Microsoft jednoznačne komunikoval, že poskytne svojim zamestnancom väčšiu flexibilitu práce aj po skončení pandémie. Podľa prieskumov vieme, že viac ako 80% manažérov na celom svete očakáva flexibilnejšie podmienky na prácu z domu a 70% zamestnancov plánuje túto možnosť využiť. Osobne si myslím že nás čaká hybridnejšia forma práce a života aj po skončení pandémie. Mnoho spoločností na vlastnej koži zažilo, že ich zamestnanci dokážu efektívne pracovať aj z domu a v budúcnosti pravdepodobne prehodnotia náklady spojené s prenájmom fyzických priestorov. Samozrejme to závisí od krajiny, odvetvia, typu práce a či si práca vyžaduje špecifickú lokáciu a fyzickú prítomnosť.

Počas pandémie sme boli svedkami extrémne rýchlej digitálnej transformácie. Nielen firmy, ale aj koncoví používatelia si osvojili technologické nástroje, ktoré im umožnili zostať v spojení s rodinami a známymi. Rovnako sme si všetci uvedomili, koľko času a finančných prostriedkov môžeme ušetriť, keď necestujeme každý deň do práce, do školy alebo za rodinou a namiesto toho využijeme technológie ako sú napr. Microsoft Teams na to, aby sme sa spojili s kolegami, spolužiakmi alebo našimi blízkymi.

TOUCHIT: Myslíte si, že sa obnovia fyzické služobné cesty, keď je možné nové produkty a služby vidieť on-line? Ako sa to prejavuje v Microsofte?

ZP: Myslím si, že služobné cesty sa jednoznačne obnovia. Otázkou však je, do akej miery. Predpokladám, že nebudeme cestovať tak často, ako pred pandémiou. Všetci sme si uvedomili ako veľmi nám technológie zjednodušili život a ušetrili čas a náklady na cestovanie. Preto predpokladám, že ľudia a firmy budú viac vyhodnocovať cestovné plány a ich pridanú hodnotu, respektíve, či je naozaj potrebné cestovať fyzicky alebo je efektívnejšie zúčastniť sa konferencie online. Technológie sa budú neustále zlepšovať a budú poskytovať používateľom stále lepšie a viac osobne zážitky.

TOUCHIT: Tento rok ste sa dostali do CRN Woman of the Channel list. Čo to presne pre vás znamená?

ZP: CRN Woman in Channel Awards každoročne odmeňuje výnimočne výsledky žien v IT z celého sveta za ich inovatívne vízie, myšlienkové posolstvo a nové stratégie. Je to ohromná pocta byť na zozname siedmych žien z Microsoftu, ktoré získali toto ocenenie a z ktorých mám jednoznačne najmenej skúsenosti. Je to zároveň obrovská motivácia naďalej prinášať inovácie a reprezentovať potreby našich obchodných partnerov.

Vzhľadom na to, že som ženou v IT, tak dúfam, že to tiež povzbudí a inšpiruje ďalšie Slovenky pracujúce nielen v oblasti IT , aby presadili svoje sny a neustále skúmali príležitosti, ktoré máme ako profesionáli. Slováci sú vo všeobecnosti veľmi vzdelaní, majú užasnú kapacitu a môžu konkurovať komukoľvek a kdekoľvek na svete.

Ďakujeme za rozhovor!

Za TOUCHIT sa pýtal Ondrej Macko

Značky: