Blokovanie reklamy v YouTube známymi nástrojmi už nie je efektívne, lepšie je sledovať videá bez nich.
Blokovanie reklám v službe YouTube bolo v minulosti populárnou praktikou. Návštevníci známej platformy určenej najmä pre zdieľanie videí a piesní tak obchádzali predplatné a užívali si sledovanie obsahu bez akejkoľvek reklamy. YouTube však prichádzal o zisky, keďže návštevníci služby, ktorí by bežne chceli sledovať obsah bez reklám, by si bez existencie blokátorov reklám službu predplácali. A tak nastavil stopku a blokovanie reklám začali sprevádzať nepríjemnosti rôzneho druhu.
Zo začiatku bolo blokovanie reklám možné s tým, že po zapnutí videa na sekundu preskočila reklama, ktorá zmizla a začalo sa video. Takýto priebeh bol bežný pomerne dlhý čas, avšak netrvalo to nastálo. Po čase teda reklama taktiež len preblikla, no na jej konci sa objavil statický banner s tlačidlom preskočiť. Reklama teda už nezmizla automaticky, bolo potrebné jej manuálne ukončenie pre spustenie videa.

Dnes nám už ale nefunguje ani takýto priebeh blokovania reklamy. Vývoj situácie boja YouTube s nástrojmi na blokovanie reklám sledujeme dlhodobo, pričom využívame kombináciu prehliadača Google Chrome v počítači so systémom macOS a nástroj s názvom AdBlock. V posledných dňoch je sledovanie videí s aktívnym blokátorom reklám skutočne nepríjemné a zdá sa, že účinnejšie je AdBlock vypnúť a pre sledovanie videí bez reklám si YouTube predplatiť.
Kombinácia YouTube a služby AdBlock dnes spôsobuje štandardné zobrazenie reklamy najčastejšie s dĺžkou jednej minúty. Túto minútovú reklamu však nejde preskočiť, tlačidlo na preskočenie sa nezobrazí. YouTube pritom už v minulosti informoval, že používanie blokátorov reklám môže toto tlačidlo skryť, teda reklamy sa nebudú dať preskočiť. V niektorých prípadoch sa návštevníci služby sťažovali dokonca aj na extrémne dlhé reklamy s dĺžkou až jednu hodinu.
Blokátory reklám ako je aj AdBlock zvyčajne návštevníci YouTube využívali na to, aby urýchlili proces sledovania videí a reklamy ich nezdržovali. Keďže sa ale teraz reklamy zobrazujú v dĺžke jednu minútu bez možnosti preskočenia, zdá sa, že nastal čas na prehodnotenie používania blokátorov reklám. Ich využívanie sa aktuálne nevyplatí a ak nechcete platiť predplatné, tak sa s reklamami treba jednoducho zmieriť.
Zdroj: vlastné
Prečítajte si aj: