Ďalšia chyba sa objavila na YouTube, opäť za ňu môžu nástroje na blokovanie reklám.

Uplynul už dlhý čas od toho, čo platforma YouTube zakázala sledovanie reklamy s aktívnym nástrojom na blokovanie reklamy. Používatelia teda majú na výber sledovanie obsahu s reklamami alebo predplatenie prémiovej služby, v rámci ktorej sa reklamy nezobrazujú. Blokátory reklám síce fungujú stále, no už nie tak ako v minulosti. Často sa teda stane to, že sa reklamy aj napriek tomuto nástroju zobrazia a vyžadujú si ich manuálne preskočenie.

YouTube teda už nie je prispôsobený na to, aby dokázal fungovať aj s aktívnymi nástrojmi na blokovanie reklamy. Vo výsledku sa teda môže stať, že ak používatelia takéto nástroje budú využívať, služba sa môže správať neočakávaným spôsobom. Napríklad tak, že reklamy naberú zvláštne rozmery a môžu sa zobrazovať oveľa dlhšie, ako by skutočne mali. Navyše bez možnosti ich preskočenia.

youtube logo na smartfoneZdroj: freestocks.org

Známa platforma má pritom zásady, v akej podobe sa bežne reklamy na službe vyskytujú. Štandardné reklamy bez možnosti preskočenia tak majú zvyčajne dĺžku do 15 sekúnd. V prípade reklamy v aplikácii pre smart TV, môže byť táto dĺžka až 60 sekúnd. Viac ako 60 sekúnd by však reklamy na YouTube nemali mať, čo je bežným štandardom.

Používatelia, ktorí sa na fórach sťažovali aj na hodinu či dokonca viac ako hodinu dlhé reklamy, podľa všetkého využívali nástroje na blokovanie reklamy. Vyjadril sa k tomu aj YouTube a špecifikuje, že práve blokátory reklám môžu vyvolať problémy s ich zobrazovaním. V niektorých prípadoch sa tak navyše môže stať, že reklamy, ktoré sa pôvodne mali dať preskočiť, nie je možné nakoniec preskočiť. Adbloker totiž môže skryť aj tlačidlo na preskočenie reklamy.

Zdá sa teda, že zlatý vek pre používateľov YouTube s adblokermi už skončil. Ak teda nechcú čeliť takýmto nepríjemnostiam pri sledovaní, budú sa musieť nástrojov na blokovanie reklám vzdať a zmieriť sa s niekoľkými sekundami reklamných spotov navyše. Alebo si jednoducho službu predplatiť.

Zdroj: androidauthority.com

Prečítajte si aj:

Katarína Šimková

Katarína Šimková
Sústreďujem sa na Xiaomi, Huawei a ďalších čínskych výrobcov smartfónov. Zaujíma ma aj Google a systém Android. V redakcii sa venujem aj lifestyle technológiám a domácnosti.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.