YouTube má nový spôsob, ako priniesť reklamy bez možnosti ich preskočenia.

O novej situácii informoval SponsorBlock prostredníctvom sieti X, kde ukázal ako YouTube testuje reklamy na strane servera. Táto technika mu pomôže v prinášaní reklám tak, aby sa zabránilo ich odstráneniu prostredníctvom špecializovaných doplnkov alebo služieb. Spomínaný tvorca si to všimol na porušených časových značkách vo videu, ktoré nesúhlasili s pôvodným nastavením. Bolo to práve kvôli posunul z vnorenými reklamami.

Už niekoľko mesiacov prebieha zápas medzi YouTube a používateľmi, ktorí sa snažia odstrániť reklamy v bezplatných účtoch. Najjednoduchším riešením je prejsť na prémiové predplatné. Počet reklám totiž čoraz viac pribúda. Výnimkou nie sú ani dve nepreskočiteľné reklamy idúce bezprostredne po sebe. Používatelia na sieti Reddit sa podelili o svoje skúsenosti a hovoria, že takéto reklamy sa zobrazujú aj keď na blokovanie používajú doplnok uBlock Origin.

Ďalšie správy informujú o tom, že YouTube zavádza nový spôsob zobrazenia ovládacích prvkov. Presnejšie by znelo ich skrývanie alebo znefunkčnenie, pretože počas reklamy nie sú aktívne. Späť k problému s časovými značkami. Tu sa dá predpokladať, že v budúcnosti Google problém odstráni, keďže pozná čas a dĺžku prehrávania vnorených reklám. Nový spôsob sa môže javiť ako veľmi efektívny, avšak tvorcovia blokovačov môžu vyskúšať nové metódy na to, aby rozpoznali vnorené reklamy a automaticky ich preskočili.

Nateraz sa nedá povedať, či budú fungovať rozšírenia ako Ad Accelerator alebo Ad Speedup, ktoré zrýchľujú reklamy alebo ich úplne dokážu vynechať. Tieto doplnky fungujú na princípe načítania reklamy, avšak okamžitého preskočenia. Pre Google to môže znamenať zobrazenie reklamy a pre používateľa to znamená, že o sekundu či dve ich obe preskočí.

Zdroj: ghacks.net

Prečítajte si aj:

Značky:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.