YouTube postupne zavádza opatrenia, ktorými navádza návštevníkom na zakúpenie predplatného.
Sledovanie videí na YouTube sa v priebehu posledných mesiacoch výrazne zmenilo. Známa platforma totiž zakročila proti blokovaniu reklám a adblokery v niektorých prípadoch prestali fungovať úplne. YouTube totiž video pri zapnutom blokátore reklám nepustil a vyžadoval, aby ste ho vypli. Na sledovanie videí bez reklám slúži predplatné Premium, ktoré nepatrí medzi najlacnejšie v porovnaní so streamovacími službami pre filmy, seriály či hudbu.
Zároveň ale nastali zmeny aj v telefónoch, kde sa tlačidlo na preskočenie reklamy zmenšilo a zmenilo svoj tvar. Teraz je menej nápadné a cieľom je to, aby návštevníci platformy reklamy nepreskakovali, no pozreli si ich. Tlačidlo s novým dizajnom teraz taktiež mení svoju funkčnosť, keďže sa nezobrazuje hneď. V počítačoch je zasa zmena pri používaní adblokerov, ktoré opäť menia svoju (ne)funkčnosť.
Ak sledujete YouTube videá v smartfónoch, možno ste si všimli, že sa vám tlačidlo s odpočtom sekúnd do preskočenia reklamy už nezobrazuje. Po novom sa totiž tlačidlo ukáže až vo chvíli, keď platforma vyhodnotí, že ste videli dostatočné množstvo reklamy. Trvá to len pár sekúnd, avšak informáciu o tom, kedy je možné reklamu preskočiť, už YouTube nedáva. Odčítať sa to dá len zo žltého pruhu, ktorý sa postupne posúva pod videom. Číselný údaj sa však nezobrazuje.
V súčasnosti ide len o testovanie v rámci niektorých účtov na YouTube a overili sme si tento typ zobrazovania reklamy aj u nás v redakcii. V našom účte sa táto zmena už zobrazila a nielen to. Zmenu v zobrazovaní reklám sme zaregistrovali aj v počítači, kde stále testujeme, ako vyzerá situácia s blokovaním reklamy.
Novým spôsobom správania YouTube pri používaní blokátora reklám je to, že sa reklama nakoniec zobrazí. V minulosti to prebiehalo tak, že sa zobrazila zrýchlene len na sekundu a potom sa automaticky prepla na video. Teraz však reklama prejde zrýchlene na obrazovku, z ktorej sa musí na video prepnúť manuálne. Zobrazí sa tak tlačidlo preskočenia reklamy a priebeh blokovania reklamy už nie je taký plynulý. V každom počítači a s rôznymi nástrojmi na blokovanie reklamy sa ale môže YouTube správať inak, toto je ale nový spôsob, aký sme zachytili len v poslednej dobe.
Zdroj: androidauthority.com, vlastné
Prečítajte si aj: