Spoločnosť chce, aby ste si predplatili Premium verziu služby.

Google to má v prípade služby YouTube veľmi dobre spočítané. Pokiaľ máte predplatné Premium, tak si službu užívate bez obmedzení, alebo čoraz otravnejších reklám. Pokiaľ však za YouTube nechcete platiť mesačný, resp. ročný poplatok, tak vás služba bude zasypávať veľmi agresívnou formou reklamy. Existuje síce spôsob, ako reklamu obísť aj bez predplatného, avšak pokiaľ nepoužívate AdBlocker, tak reklame sa jednoducho nevyhnete.

Pokiaľ patríte medzi používateľov využívajúcich bezplatnú verziu YouTube, tak ste si určite už veľmi dobre zvykli na umiestnenie tlačidla na preskočenie reklamy. Pokiaľ sa zobrazí v pravej časti obrazovky, tak ho okamžite stlačíte a pokračujete v sledovaní videa. Google si je vedomý faktu, že rýchla reakcia na toto tlačidlo spoločnosť oberá o zisky. Aj preto služba YouTube testovala nové tlačidlo, ktoré je menej nápadné ako to aktuálne, čo zapríčiní, že používatelia ho budú menej stláčať. To znamená, že čím menej stlačení, tým viac peňazí z reklamy.

Staré tlačidlo vs. nové tlačidlo

Práce na novom tlačidle potvrdil aj hovorca YouTube. Ten zároveň dodal, že testy prebehli na všetkých platformách. Staré / aktuálne tlačidlo na preskočenie reklám je veľmi dobre viditeľné a ľahko stlačiteľné. Nové tlačidlo je menšie, priehľadné a zaoblené. Hoci v anglickom jazyku sa mení aj veľkosť písma z „Preskočiť Reklamy“ na „Preskočiť reklamy„, tak v slovenčine sa „Preskočiť reklamy“ používa už teraz. Plánované zmeny teda spôsobia, že na nové tlačidlo sa bude ťažšie klikať, pretože viac splýva s okolím.

Hoci hovorca YouTube tieto zmeny skrýva za poskytovanie konzistentnejšieho používateľského zážitku, ktorý je v súlade s novým vzhľadom YouTube, tak to nie je všetko. Ak YouTube pristúpi k avizovanej zmene, „ovplyvní to mieru zobrazenia a výdavky na kampane„, čo spoločnosti Google v konečnom dôsledku prinesie ešte viac peňazí z reklamy.

Zdroj: AndroidPolice

Prečítajte si aj:

Značky:

Peter Hupka

Peter Hupka
Každý deň sledujem aktuálne dianie v technologickom svete a vyberám tie najzaujímavejšie témy pre náš web.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.