Nové pravidlá platformy YouTube spôsobili, že používatelia blokátorov reklám ich využívajú menej.

Ach, tie otravné reklamy. Nachádzajú sa takmer na každom rohu a najotravnejšie sú tie medzi videami. Práve kvôli reklamám v rámci platformy YouTube, začali mnohí využívať služby ako Adblock, teda rôzne blokátory reklám. Zákaz blokovania reklám v rámci tejto platformy má však vážne následky pre vývojárov práve týchto služieb, ktoré používatelia využívajú čoraz menej.

Viaceré služby sa pritom sťažujú na výrazný prepad používateľov. Ich menší počet môže pritom spôsobiť, že sa počet služieb nakoniec zredukuje a možno aj vaša služba nakoniec skončí.

Viaceré služby sa sťažujú na pokles používateľov

Jednou z takýchto služieb je aj nemecké Ghostery, ktoré informuje o až 5-násobnom zvýšení počtu odinštalovania za jeden deň. Viac ako 90 % používateľov pritom uvádza, že služba nefunguje v rámci YouTube, preto sa rozhodli ju prestať používať. Služba AdGuard, ktorá zvyčajne eviduje okolo 6000 odinštalovaní počas jedného dňa, eviduje od zákazu blokovania reklám na YouTube až 11000 odinštalovaní v jednom dni.

YouTube PremiumZdroj: YouTube
YouTube Premium

Problémy s počtom používateľov má aj služba AdLock, ktorá registruje o 30 % väčší nárast počtu odinštalovaní v jednom dni. Nižší počet používateľov teda trápi viaceré služby, ktoré sľubujú blokovať reklamy. Zdá sa teda, že populárna platforma od Googlu dokázala pekne zamiešať kartami pre ďalšie služby.

YouTube trápi nepreskočiteľnými reklamami

Nedávny prieskum odhalil, že až 3 osoby z 5 na internete využívajú blokátory reklám. Mnohým pritom neprekážajú reklamy celkovo, no niektoré dokážu riadne znížiť zážitok z prehliadania internetu. Poukazujú pritom najmä na nepreskočiteľné reklamy pri videách, ktoré zdržujú používateľov pri sledovaní obsahu.

Rovnako však YouTube trápi používateľov množstvom reklám, pretože sa môže objavovať viacero reklám, ktoré sú dokonca nepreskočiteľné. Dĺžka reklám tiež zohráva úlohu v tom, čo používateľom prekáža. Dĺžka väčšia ako 6 sekúnd tak mnohým prekáža, kratšie reklamy pritom ani neevidujú. Populárna platforma je však nekompromisná. Buď si teda predplatíte platený program alebo budete sledovať obsah s reklamami.

Zdroj: wired.com

Prečítajte si aj:

Katarína Šimková

Katarína Šimková
Sústreďujem sa na Xiaomi, Huawei a ďalších čínskych výrobcov smartfónov. Zaujíma ma aj Google a systém Android. V redakcii sa venujem aj lifestyle technológiám a domácnosti.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.