Google má spôsob, ako chce obísť blokovanie reklám vo svojich videách.

Bez Ablocku si mnohí nevedia pohyb na internete predstaviť. Je síce niekedy až príliš agresívny a niektoré reklamy nie je nutné blokovať (dá sa nastaviť), no ide o užitočný doplnok. Mnoho webov, najmä tých diskutabilných na hranici legislatívy a amatérskych sa „nevedia vpratať do kože“ a majú na sebe neuveriteľné množstvo blikajúcich reklamných prvkov.

Softvérové rozšírenie Adblock podľa štúdií Pagefair používa 144 miliónov používateľov internetu. Údaj je platný pre obdobie konca roka 2014. To je asi 5% celkovej internetovej komunity.

pagefair_titulka_nowat

Podľa iné prieskumu zase vyplýva, že takmer 28% používateľov internetu využíva služby Adblocku. To sú v prepočte o štvrtinu nižšie zisky pre mnohé služby závislé práve na reklame.

Google chystá zmeniť spôsob vkladania reklamy do svojich videí. Mali by sa stať súčasťou hlavného streamu, čo by zatiaľ Adblock nevedel odhaliť. Tak isto sa hovorí o tom, že Google potom používateľom Adblocku neumožni preskočenie reklamy po niekoľkých sekundách ale interval predĺži alebo zablokuje preskakovanie úplne.

Youtube-logo-Android-app_nowatPrítomnosť Adblocku nie je problém zistiť, či už priamo z prehliadača, ktorý Google sám naprogramoval a vie, aké doplnky v ňom bežia. Tiež je to jednoducho pomocou testovacieho skriptu alebo prvku. Ak sa na stránke nevykoná, server dostane informáciu, že používate blokovanie reklamy. Väčšina autorov slušne žiada o vypnutie blokovania, keďže ich príjmy prichádzajú aj  z reklám. Iné servery, napríklad tie kde nachádzate diskutabilný až nelegálny obsah vás bez vypnutého Adblocku ďalej nepustia.

Zdroj: Android Authority, vlastné

Značky:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.